Gå til innhold
Arvid

Stabilisatorstag 155 Q4

Anbefalte innlegg

Er det noen som vet diameter på stabstag framme+bak på 155 Q4 ? Trenger også link til firma som selger evt. tykkere stag  :)

Arvid

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ut i fra på manualen har alle modeller 23 mm. foran og 19 mm. bak, bortsett fra årsmodell -95 som har 22 mm. og 17 mm. Jeg vet ikke om dette gjelder fra -95 og ut -96, eller kun gjelder -95.

Jeg vet at Eibach leverer stab. stag, men disse koster endel. Whiteline er mye billigere, og skal fungere bra i følge flere på http://www.alfa155.org/forum/

Se link her: http://www.balancemotorsport.co.uk/products.asp?recnumber=58675

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok. Da blir det kanskje ikke hissig oppgradering som jeg trodde. Dedraen min har 22mm og etter å ha sjekket mye og lenge så viser det seg at 155 Q4 har samme type stag som Dedra. Alle de vanlige 155'ene har et helt annet stag. Dedra Integrale har 23mm,altså like tjukt som Q4. Mye mulig at èn millimeter utgjør en merkbar forskjell men det låter litt "tynt".

Innspill ??

A

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt sikkert men regner med at stålet er det samme for begge to. Staget til Q4 har samme delenummer som det til Dedra Integrale så de er iallefall like. Da gjennstår det egentlig å finne ut hvor stor forskjell 1mm vil utgjøre  ??? Det beste hadde vært om det fantes grovere stag å få tak i til Q4.

Noen som vet hvor dette evt selges ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hörmann sitt passer alle 155 men ikke Q4. Det må være Q4-stag eller til Dedra Integrale siden disse to er identiske. H&R leverer ikke stabstag til Alfa ser det ut som.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekket denne siden tidligere idag og hvis det er det staget det er bilde av så er det til vanlig 155. Q4/Dedra har helt annen utforming på staget. Egentlig ganske rart at det skal være så vanskelig å få slike deler til Q4 og så lett til vanlig 155.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...