Gå til innhold
cesday

En liten titt i min garasje..

Anbefalte innlegg

Undertegende har nå tre prosjekter gående samtidig. Selvfølgelig ikke gunstig, men greier ikke å la være...

Det var store planer i sommer om å få en bil på veien, men tiden har ikke strukket til, og det meste står på stedet hvil. Arbiedslysten begynner å melde seg nå, så det er duket for sene kveldstimer i garasjen utover høsten og vinteren..  ;D

Første pri på listen er en GTV6 som egentlig er kjørbar, men som for tiden får oppgradert understell. Har i tillegg planlagt å lakkere den, så håpet er at den skal ta seg bra ut på vårmønstring i sportsvognklubben til neste år.

Nr to er en Ferrari Mondial QV som brukte opp siste rest av clutch ifjor høst. Ny clutch er innkjøpt, og venter bare på å bli byttet. Denne bilen skal også lakkeres, og i tillegg få oppgraderte foringer forran og bak. Planer om justerbare dempere og litt annet snacks også hvis det er å få ta i.

Tredje bil på listen, og bakerest i prioriteringskøen, er en GTV 2 liter. Her er planene litt mer "ville", og inkluderer fullt bur, alt nytt ( og oppgradert ) i understell, frisert 2 liters motor, modifisert kjølesystem, eksosutløp mellom baklys... osv osv... Finner på nye ting underveis.

Første skal den syredyppes hos BS teknikk.

Har også en V6 stående som jeg har to turboer liggende til.. Mon tro om den kan havne oppi istedenfor firer...

Her følger noen bilder av elendigheten. O Gud, gi meg styrke..  :)

post-1399-14779320108078_thumb.jpg

post-1399-14779320108435_thumb.jpg

post-1399-14779320108931_thumb.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En GTV med v6+ 2 turboer høres ut som en prioritering etter min smak ;D

Lykke til med alle prosjektene. Selv har jeg 3 biler som krever og vil få omsorg + 1 som ALDRI vil bli godt behandlet 8)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Herlige biler Carl Erik!

GTV med V6 og to turboer kan bli interessant 8)

Er forøvrig veldig misunnelig på Mondialen din! Gleder meg til å se den ferdig :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Herlige biler Carl Erik!

GTV med V6 og to turboer kan bli interessant 8)

Er forøvrig veldig misunnelig på Mondialen din! Gleder meg til å se den ferdig :)

Heisann Dan

Du får ta deg en tur innom på inspeksjon hvis du er hos Herr Hagen en dag..

Jeg må si at jeg misunner deg din GTV6. Ser utrolig fin ut. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heisann Dan

Du får ta deg en tur innom på inspeksjon hvis du er hos Herr Hagen en dag..

Jeg må si at jeg misunner deg din GTV6. Ser utrolig fin ut. :)

Takk for det!

Jeg er veldig fornøyd med GTV6'en nå, ihvertfall kosmetisk, og motormessig er den også fin.

Desverre sliter jeg litt med elektriske problemer som dårlige jordinger, olje-trykksmåler som er litt av og på, samt at vifta mi ikke starter automatisk og ved to anledninger har ikke bilen startet pga at bilen ikke tenner (ikke gnist på pluggene).

Men Rom ble ikke bygget på en dag, må jo ha noe å pusle med til vinteren også  :)

Angående Mondialen, har du vurdert å bytte ut fangerne med de fra en Mondial 3.2? Jeg synes personlig gjør bilen enda penere, og jeg har sett bilder av en 83/84-mod med slike fangere. Dette er selvfølgelig ingen must, men hvis du bestemmer deg for hel-lakkering så er det jo kanskje ikke så mye ekstra jobb?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Angående Mondialen, har du vurdert å bytte ut fangerne med de fra en Mondial 3.2? Jeg synes personlig gjør bilen enda penere, og jeg har sett bilder av en 83/84-mod med slike fangere. Dette er selvfølgelig ingen must, men hvis du bestemmer deg for hel-lakkering så er det jo kanskje ikke så mye ekstra jobb?

Jeg har absolutt vurdert å bytte fangere, men problemet er å oppdrive noen. Helt håpløst...

Hvis du skulle dumpe over noen så er det bare å si fra. ;D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fremdriften ja…

GTV6 skal EU godkjennes i løpet av april, så den er snart på veien.

Fått grenrør, oppgradert understell pluss litt annet småtteri.

Ferrari’n har diverse nye deler liggende som venter på å bli montert. Når det er gjort skal den på lakkering. Brukte fangere har jeg gitt opp da det er håpløst å få tak i, og nytt koster like mye som en strøken GTV6.

GTV 2.0 står på stedet hvil. I tillegg har jeg kjøpt en GTV 2.0 til som trenger litt kjærlighet og omtanke.

Tiden strekker ikke til. Prioritering er oppussing av hus og låve i første rekke, så bilene får bare vente litt..

For sikkerhetsskyld handlet jeg en sliten Fiat Abarth 130 TC også som jeg ikke har noe brukt for, men er kjekt å ha… Kanskje den kan bli Corsa vogn for noen som har interesse…?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...