Gå til innhold
håk

164 dogger mye

Anbefalte innlegg

noen andre som har vært borti dette (uff, unskyld, dumt sagt; er jo alfaklubben det her ::)). men når det er dårlig vær dogger bilen ganske ille, selv ved bruk av aircon.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På min 155 hjalp det kraftig å få byttet rubb og rake av filtere i aircon. Det er ikke sikkert verkstedene gidder å ta dette på service på "gamle" biler om du ikke ber særskilt om det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Førstevalget mitt ville vært å bytte airconfilteret eller kupefilteret om du vil. Det ligger på høyre side oppe ved frontvinduet,under dekselet til vindusviskerne tror jeg. Eller så kan jo utluftingen til kupèen være tett.

Arvid.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uten at jeg kan banne på det så tror jeg den lufter seg ut til bagasjerommet. Derfra så vet jeg ikke. På Dedraen min så ligger det klaffer under støtfangerene på begge sider. Vet ikke om det er likt på 164. Hvis du løfter litt på trekket i bagasjerommet på sidene så kanskje du finner noe der. Men satser en tier på kupèfilteret ditt  :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har jo regnet litt i sommer. Er du sikker på at alle dører er helt tette. Kjenn etter på alle tepper i gulvet.

Kan det komme vann inn fra "varmeapparatet"? Skal ikke mye innvendig fukt til før det dugger.

Mvh

Thomazo

- Ex 164 -

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dersom det ligger løv og skitt og blokkerer dreneringen under panseret rett foran frontruten, kan regnvann renne over og skape fuktighet inne i kupeen. Sjekk at dette området er rent og dreneringen åpen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

skiftet kupefilteret her om kvelden. oj oj oj, det var på tide :o. jeg har ikke eid bilen mer enn ca 1,5 år men det har er nok lenge før dette det har vært skiftet. møkkete og vått :P. vips så funker det plutselig å kjøre med aircon i econ stilling uten at det dugger ned...godt å finne ut av det før vinteren setter inn :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde samme problem med min alfa 156. Dog var det fuktig oppover langs stolpen på førersiden. Nappet ut skumgummiputene og plasten under frontruta, for å konstatere at der var det regnskog....Alt av drenering var tett av løv og skitt. Da dette var luket bort, vasket og bilen hadde fått seg noen dager med en DEFA ombord var problemet historie...heldigvis

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...