Gå til innhold
Alfaholiker

'04 156 JTS TI 75000KM

Anbefalte innlegg

Makan til dødt dette var da? Ingen som kunne tenke seg en strøken 156 TI selespeed?

Er vel ikke det da. Er den så vond å kjøre da? ;D Finnes det ikke verre skjebner her i verden enn å brenne inne med en 156 TI ??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fin annonse, fantastisk pen bil. Men raskere enn V6 fra 0-1000m du liksom ;)

Lykke til med salget. Hva blir neste bil?

Ikke raskere men like rask fra stillestående til 1 km!

Skal ærlig talt innrømme at jeg ikke finner igjen kilden hvor jeg leste dette, men inntil noen kan bekrefte at det ikke har hold i virkeligheten blir dette stående i annonsen. Har vært så heldig å ha eiet 2 stk V6'ere og forskjellen er minimal!

Om riktig bud mottas blir nok neste bil en 159 SW med den kjipe 1,9jtd 120 hesteren.

Planen er å ha denne som familiebil og etterhvert finne meg en strøken spider eller bertone; har virkelig lyst på noe jeg kan skru og kose meg med!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres ut som du har planene klare :) Lykke til.

Hvis JTS-motoren er så kvikk som du hevder, må det være utrolig forskjell fra den og TS, fordi den parkerer jeg med V6`n

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres ut som du har planene klare :) Lykke til.

Hvis JTS-motoren er så kvikk som du hevder, må det være utrolig forskjell fra den og TS, fordi den parkerer jeg med V6`n

Vel, forskjellen er faktisk betydelig: 181NM på 2,0TS, 206NM på 2,0JTS og 218NM på 2,5V6. Når man kommer i siget går det betydelig raskere i JTS enn TS og ettersom JTS er 70Kg lettere enn V6, begynner man å forstå at forskjellene ikke er veldig store. Men som sagt; finner ikke kilden igjen så skal ikke være påståelig! Ble veldig overrasket selv over hvor kvikk den er, men det er nok ikke tvil om at det er litt som Alfa selv hevder: Du kan sammenligne 2,0JTS med en vanlig 2,3 liter.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsatt ikke funnet kilden men kan ihvertfall poste disse målingene basert på svært usikre kilder ;D rundt omkring på nettet:

2,5V6 bruker 27.8s

2,0JTS SELESPEED bruker 29,2s eller 1,4s senere enn V6

2,0JTS bruker 29,8 eller 2s senere enn V6

2,0TS bruker 31s eller 3,2s senere enn V6

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når du viser hk/vekt og nm på modellene så har du rett i at forskjellene i praksis ikke er så store. Skal du riste av deg JTS med V6, må du vel ha skikkelig med turtall....ikke noe galt i det altså ;D, men i det daglige så merker du antakelig ikke forskjellen. Finere lyd i V6 da....men med større benisinkostnader ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...