Gå til innhold
Gjest Erik N

GTV 916 tråden

Anbefalte innlegg

Æsj, jeg er forelsket i GTV 916, og må nesten daglig dra å se på en viss mørkegrå kompressormatet GTV...huff, dette alfasyndromet, det er skummelt.. :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nydelig vogn, hadde en akkurat slik en med kun 6500km på telleren, snakk om nybil følelse . Den var helt rå, tror det er den du eier men ikke 100% sikker :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kult m liv. Har i min 916 historie gått fra:

i 1998-1999:  96 mod V6 TB

i 2010 - 2019: 2001 mod V6 3.0 V6

2019 - ? 1998 mod 2.0 TS

TS'en kom til ved et innbytte da det far forsøk på å redusere fra 4 til 3 biler i heimen men så kom den som innbytte. Vært 2 eiere på den i Norge. Føstemann hadde den som helårsbil i 12 år og sistemann den i ca 6 mnd før den da ble byttet til med min 3.0. Digert vedlikeholdsetterslep. = 0 stempel i boka men har hatt skift av olje og filer som foreskrevet + regreim (m attåt når man skal). Var byttet registerremer (m løpehjul etc) rett før jeg fikk samt motorrens, girkasserens, div foringer i bakstilling og motorfester. Jeg har vel nå handlet bare deler for 30" + litt arbeid: Begge drivaksler fremme, tårnbenslager, nye org dempere forran, nye org fjærer, barearmer forran, stabstagforinger, bremser rund baut (var nytt men søppel på), etc etc. Nettopp hatt 2500 km med langturer på vestlandet i sommer (hvorpå jeg gikk fra Eibach m Bilstein til originalt). Flott bil og selv om V6'erene går bedre så er det vesentlig bedre balanse i TS. Må nå ordne litt rust på kanalkanter og hjulbuer bak. Ellers bra og artig bil.

Har nå gått 180.600 og oljeforbruk siste 2500 km på ca 0.4 liter.

Litt høy m originale fjærer men setter seg litt etter hvert (ps. de mørke flekkene på asfalten er fra lekkasje i støtdempere på forrige bil).

Edit: Med påkost som over hadde jo normalt GTV'en blitt skrotet 😉 Men den er verdt det.

Øyvind I

GTV m orginalt oppsett.jpg

Senktet GTV m last.jpg

Endret av Formann

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
1 time siden, Gtvts skrev:

Her er min nylakkerte 916 :)

usedvanlig strøkent karosseri😊20190713_151909.thumb.jpg.be61eeaadfc0fe4b40321e94bfeb0c1d.jpg

Flott bil! Morsomt at noen tar vare på disse! Veldig fine biler å kjøre og jeg er sikker på at en Spider med V6 havner i garasjen min en dag. Hilsen ex TB eier.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...