Gå til innhold
Gjest Erik N

GTV 916 tråden

Anbefalte innlegg

Tenkte å starte en tråd for oss med 916 serie. Bilder, info, spørsmål, tips&triks osv. Kjekt å kjenne de på forumet her med samme type bil  :) Håper flere legger inn bilder.

Starter med min:

Standard 1995 mod GTV 916 2.0 TS med sort skinn 150hk. 17" Devino Road Consepts felger med 215 45 17 dekk.

Ønskelisten er 18" Zender Sienna felger eller Zender Milano ;D Full powerflex med nye dempere og fjærer. Muligens ett ragazzon annlegg med dobble utblås..

Hvis noen vil adde meg på msn kan dere bruke mailen på profilen min ;)

post-0-14779320106936_thumb.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får vel legge inn et lite innlegg om min GTV jeg da.

Det er en 2000mod 2,0TS med en noe spesiell lakk. Azzurro Nuvola perlemorlakk.

Desverre har jeg enda ikke greid å fange lakkens fargespill på bilde enda. Man blir tydeligvis ikke flink fotograf selv om far, bror og søster er fotografer ::)

Har ingen store planer for GTV'en egentlig, men kunne tenkt med 4 utblås bak for å få en litt heftigere hekk, og så tror jeg kanskje den må senkes et par cm med tiden. Etter bildene er tatt har den fått hvite blinklys fra Novitec, som forøvrig var et helvette å montere...

post-820-14779320111779_thumb.jpg

post-820-14779320113294_thumb.jpg

post-820-14779320114978_thumb.jpg

post-820-14779320116674_thumb.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan forøvrig legge til at bilen min i tillegg til en spesiell lakk også har et litt spesielt interiør. setene og dashbordet er mørk blått, med litt gråskjær i. Høres kanskje sært ut, men det står faktisk meget pent til bilen. syns jeg da... ;D

PS: den plommerøde GTV'en på det siste bildet tilhører mitt søskenbarn i Trheim. Det er en TB fra 1996 :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så jeg denne i parkeringshuset i Rosenkrantzgaten i Bergen for noen uker siden?.....med en lei bulk i siden???

....til trøst: fargen er veldig fin:-)

Morten

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg holder til i Bergen (innvandrer), så det kan godt hende du så den ja. bulken i døra må også desverre bekreftes...skyldes vistnok ei garasjedør... :'(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den røde har jeg eid. Kjøpte den når den hadde gått 6500km. :)

Jasså ja :)

Da kan jeg opplyse om at den nå har gått litt over 80000 og virker å være i  meget god stand :)

Hvis du har ytterligere historie på bilen kan du gjerne sende meg eller "Bjørnar Johnsen" her på forumet litt info:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen befinner seg nå altså i Trondheim og har ruller drøye 87.000KM. jeg kjøpte den av Joachim Johnsen i Drammen i Juni 07. stakkars mannen feller tårer enda! ;D ;D

til min store glede har bilen vært topp og forlater nok ikke trøndelag med det første!

blir forøvrig ventiljustering, oljeskift samt bytte av noen oljeslanger som synger på siste verset til neste uke. tenker å bruke AGIP 10-60 racing. 2 dobble utblås bak er under planlegging og blir forhåpentlig hvis gjort før vinteren! for en stakkars lærling blir det brød og vann  en stund, men bilen er ihverfall strøken:D:D

post-1528-14779320121854_thumb.jpg

post-1528-14779320123462_thumb.jpg

post-1528-14779320124534_thumb.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Utrolig gøy å se folk som tar vare på bilene sine. Flott bil! Spørsmål. Jeg skal bytte begge bremseskiver bak og klosser. På mekonomen sin side under mitt regnummer kommer det opp flere typer calipere og klosser.. caliper i støpejern, mintex caliper i støpejern ATE og samme i aluminium.. regner med det er støpejern jeg skal ha, da det er standard calipere på bilen? men hva er forskjellen mellom mintex og ATE?

Fant det ut nå.. ATE er ett litt mer slitesterkt materiale.. Foressten koster 2 skiver og 4 klosser bak 742kr med 30% alfa rabatt hos Mekonomen bestilt fra min side ;D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bremse calipere bak har en litt annen pris.. Mekonomen skal ha 2085pr stk.. man får 300kr i pant ved innlevering av de gamle.. og med alfa rabatt komme de på ca 1500pr stk.. noen som har høyre bak liggende?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lite tips til de som har TB V6. Ytre endeledd for styresnekke har 13mm kon og 12mm gjenger for montering på indre ledd.

Dette kan ikke skaffes uorginalt i norge (som Carrozzeria Alfa sa, finner du dette så vennligst gi oss beskjed) Har bestilt med Mekonomen og Meca med 436 som siste siffer i orginal nr, men konen hadde 12,3mm  istede for 13mm, pluss at det er kortere. Har også ringt rundt til andre deleleverandører. Bestilte 4 ganger på Motor forum før jeg fikk det rette. Kostet den nette sum av 1300kr, men prutet det ned til 886kr  :). Eb spares påstår de kan skaffe dette for 14pund, men hva man får var usikkert da de ikke hadde det på lager. Har lest meg opp på problemet og det er rimlig kjent

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lenge siden det var no liv her !

Jeg er på jakt etter en GTV 916 i disse dager da jeg er Alfa laus.

Jeg har funnet en meget bra en men lakken er ikke bra, derfor lurer jeg har noen av dere lakkert opp panser eller dører og vet sånn ca pris på dette ?

Hvis dere lurer så er det den sorte 2000modellen på finn. Masse steinsprut på panser og parkeringsbulker i dørene.

Men jeg har flere på gang så det må ikke bli den.

Andreas Ø

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter denne tråden !

Jeg har problemer med at førervindu legger opp på vindusllista når jeg lukker igjen.

jeg må kjøre ned vindu litt for så og kjøre det opp når døren er lukket.

Noen som har vært borti detta? evt har noen triks ?

Bilen skal på Eu kontroll til mandagen, men det bør gå greit. Må bare ta ut airbag pæra slik at den ikke lyser.

Andreas Ø

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal ikke ruta gå ned litt når du åpner døra, og gå opp igjen når den lukkes? Fully automatic. ;)

dette kom på de seneste utgavene

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det med vinduet er et rimelig kjent problem på mange GTVer.

Ang Airbag pæra...ta deg en tur innom nærmeste Alfaverksted (hvis du har noen i nærheten) så nullstiller de computeren og pæra slutter å lyse.

Det er et standard problem på disse bilene. Det blir dårlig kontakt i kontaktene under setet, airbagen registrerer at noe er feil og deaktiverer.

Jeg har nullstlit det to ganger på min tidligere.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ang Airbag pæra...ta deg en tur innom nærmeste Alfaverksted (hvis du har noen i nærheten) så nullstiller de computeren og pæra slutter å lyse.

Det er et standard problem på disse bilene. Det blir dårlig kontakt i kontaktene under setet, airbagen registrerer at noe er feil og deaktiverer.

Gjelder dette på 164(95mod) også tro? jeg har lysende airbaglampe..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På TV bør du unngå å ha vinduet i andre stillinger enn helt oppe eller helt nede når det er kaldt. Når du lukker døra får vinduet en "whiplash" som knuser plastføringene i kulda. Når det skjer får ruta dårlig føring og slutter ikke til lista.

Jada, jeg har byttet 2 ganger før jeg lærte.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjelder dette på 164(95mod) også tro? jeg har lysende airbaglampe..

156 har også samme problemet, så skulle ikke forundre meg..... ::)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...