Gå til innhold
mariusbax

Hvilke baner i neste sesong?

Anbefalte innlegg

Fortsatt bare våler og rudskogen - eller sjanse for at det blir noe lenger nordover?

Har ingen anelse om hvilke baner som er akutelle, gode nok, pris og sånt. Men jeg har lyst til å dra å se på! Og det er litt langt og ta turen fra trondheim... Dessuten blir det vel en hel del trøndere i serien til neste år eller?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mnja - fra Trondheim til Mo er det 47 mil, fra Trondheim til Våler er det 37 mil... Fra Trondheim til Rudskogen er 56 mil så du har halvveis rett :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er veldig synd at ACR ligger så langt unna for Corsa Italianas del, for det er kanskje den aller beste asfaltbanen i hele Skandinavia. Helt i starten av Corsaplanleggingen var det også meningen å ha løp på ACR, men i praksis er det ikke så lett når absolutt alle deltakerne må reise minst 47 mil. Men likevel, jeg vet ikke hvor mange nordlendinger det hadde kommet til i CI om alle løpene hadde vært avviklet på ACR. Det er omtrent 70 mil fra Tromsø til Mo i Rana. Fra Narvik er det ca. 40-50, og fra Kirkenes ikke mindre enn 140 mil! Og etterpå skal man kjøre hjem igjen ...

Det gir jo litt perspektiv på at Oslofolk ofte ikke gidder dra de 14 milene til Rudskogen.

Nå er jo Rudskogen på vei til å bli det nye, store anlegget på østlandet, og om et par år (?) skal det etter planene stå ferdig en fantastisk bane på maks. 4,6 km. Hvor konkrete planene faktisk er, det vet jeg ikke. Foreløpig er det tilsynelatende ikke gravd et eneste spadestikk der ute. Sjekk i alle fall ut denne videoen for å se en hel runde på den planlagte banen: http://www.rudskogen.no/doc/OneLapRacingbike.wmv

Uansett: når Rudskogen Motorpark står ferdig har vi to kjempefine baner å kjøre Corsaløpene på. Hadde det i tillegg vært noe brukandes på vestlandet eller i trøndelag tror jeg nesten alle hadde blitt fornøyde. "Halvparten" av startfeltet kommer jo over fra Rogaland og Hordaland hver gang det er løp!

Husk også at Corsa Italiana blir avviklet under regelparaplyen til Norges Bilsportforbund (NBF) og at det derfor kreves litt mere enn en runding med asfalt på for å ha løp. Jeg tror det skal mye til for at ikke 2008-sesongen også blir avviklet på Rudskogen og Vålerbanen. Dessverre, må jeg si når det gjelder Rudskogen. Det er en skjitbane sammenlignet med Våler.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ny Rudskogen ser jo veldig lovende ut da. 12 runder på den banen kan jeg se frem til! Blir spennende å se hvor mye det vil koste å avvikle et løp på den banen, trenger vel 3 ganger så mange flaggvakter som vi idag har på Rudskogen.

Og det er klart at en som kjører Montreal synes dagens 'Skogen er en skjitbane. Ikke sikkert alle boxer-entusiaster er like enige  ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det har jo vært snakk om å få besøk av svenskene.  Det kan føre til at vi blir invitert bort der for noen løp til gjengjeld.  Karlskoga , Mantorp og Andrerstorp kjenner jeg som morsomme baner så der hadde vi nok stilt ved anledning.  Kinnekulle uten en rettstrekning kunne også vært morsomt.  Men man må ta ut feriedager for å rekke noe slikt, ikke alltid like greitt.  Ett arrangement i året i Sverige hadde sikkert vært greitt for oss i hvertfall!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og det er klart at en som kjører Montreal synes dagens 'Skogen er en skjitbane. Ikke sikkert alle boxer-entusiaster er like enige  ;)

Nja. Jeg tenkte nå helst i Corsa-sammenheng. Slapp oppfølging av sandfeller, lappete asfaltdekke, ujevnt og humpete og generelt nedslitt standard. I så måte tror jeg ikke sylinder-layout har veldig mye å si.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Håper ihvertfall at man fortsetter med å legge løp til f.eks CSM som i år. Da blir det lettere å ta turen «bare» for å se på også. (Ikke at jeg var der i år da - men jeg angret i det minste. Spess. etter å ha sett Corsa biler i action på ID.)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er det jo litt tidlig å si hva som skjer neste år, men Rudskogen og våler blir det helt sikker. Vi jobber også med en gjesteopptreden i Sverige, banene der ligger ikke mer enn 3-4 timer fra Oslo, og løpene går i helgene.

Det funderes også i de baner om et stort landstreff på Mo / ACR neste år. I så tilfelle er det nærliggende å anta at det blir landstreff, Corsaløp, besøk fra Sverige etc. Nærliggende også at det da blir en todagers og i ferietiden.

CSM tror jeg nok også det blir hvis ikke det skjer noe spesiellt.

JE

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ACR er jo bare en Hurtigrutetur unna vestlandet... da kan man nyte utsikt i boblebad på øverste dekk med en kald en i hånda i stedet for å dra henger på krøtterstier i 4 døgn...

Kanskje man kan få i stand en sponset tur for Alfaklubben til behagelige priser.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ACR er jo bare en Hurtigrutetur unna vestlandet... da kan man nyte utsikt i boblebad på øverste dekk med en kald en i hånda i stedet for å dra henger på krøtterstier i 4 døgn...

Kanskje man kan få i stand en sponset tur for Alfaklubben til behagelige priser.

Da er det jo bare å ordne en rabatt etter hvor mange som skal være med. De fleste fra Østalandet bør jo isåfall sterkt vurdere dette alternativet også :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...