Gå til innhold
dan668s

Demontere tenningslås - GTV6??

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg prøver å demontere den orginale tenningslåsen på GTV6'en for å bytte den ut, da den gamle ikke virker særlig bra.

Er det noen som har gjort dette før? Jeg får ikke løsnet den gamle tenningslåsen, og ser heller ingen skruer eller andre mekanismer som holder tenningslåsen fast til rattstammen.

Noen som har noen gode ideér?

:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Til tenningslåsen så er det en spesiell skrue som skal knekkes av når den skrues til.  Når så låsen må byttes så må den gamle bolten bores ut siden den ikke har noen hode.  Ser du nøye etter ser du hvor bolten som holder låsen sitter. Så borer du den ut og knekker den nye når den er satt på plass!

Pass på at du ikke borer dypere enn nødvendig, så du får fjernet den gamle bolten. Du må ikke bore så dypt at du ødelegger gjengene i rattstammen!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har enda ikke støtt på bolter på rattlås som ikke har løsnet når jeg har brukt en liten kjørner/dor/meisel som verktøy til å skru den ut med.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...