Gå til innhold
EVO16V

SOLGT: 1992 Alfa Romeo 164 2.0 TS

Anbefalte innlegg

Fått noen bud? Hvor befinner bilen seg? Var det slik at lakken var dårlig på denne? Reg. reim byttet? Kjente feil? Rust?

Regreim? Trur'u dette er en fiat? Her er det en alldeles utmerket alualfamotor med duplexkjede, tviler på at denne er byttet. Om jeg ikke tar helt feil så befinner bilen seg i Molde....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

TS motor selvsagt... Hmm... (skeptisk)

Til verdens beste italienske 4 syl motor? (Verdensbeste!,årstall tatt i betrakning)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så 8V er bedre ja, der kan man se... Det eneste jeg vet om 8V TS'en er at det er dobbelt så dyrt å bytte plugger som på Fiat/Lancia :) Ser ut som en fin bil men blir uansett for langt å dra, og litt høyere prisklasse enn opprinnelig tenkt iom at jeg bare er på utkikk etter en driftsikker og billig bruksbil (billig både i innkjøp og bruk). Har takket ja til en fantastisk Punto 55 med skuddsikker og slitesterk F.I.R.E. motor (tåler reg. reim brudd), bytte av reg. reim tar visstnok 15 minutter, bytte av toppakning 30 minutter og bytte av hele symaskinmotoren går vel på noen få timer :) Forbruk 0.5 pr. mil. Dette må vel være verdens beste motor sålenge vi ikke snakker prestanda :) Og er prestanda et kriterie så må jeg få lov til å nevne 2.0 16V Turbo fra Delta/Thema. Begge er vel fra ca. samme årstall?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen er fortsatt til salgs

Bilen står i Molde, men kan også vises i Rennebu (Sør Trøndelag).

Når det gjelder lakken så ble bilen lakkert for ca 2år siden av tidligere eier. Bilen ser bra ut, men det har vært gjort litt slett lakkarbeid, noe som har medført litt sig et par plasser og det har vært litt slurv med maskeringen slik at noen steder har ikke lakken dekket alt f,eks på sidene der rødlakken slutter mot den grå plasten.

Det eneste jeg kjenner til av rust på bilen er helt bakerst på høyre hjulbue bak, her har det begynt å komme rust, nå har jeg fjernet den rusten som var der for å stoppe utviklingen, men for å få hjulbuen helt strøken igjen så må en spakle og pusse litt. Ellers så er det litt rust på traversen bak, men ikke av noe alvorlig art.

Av andre feil er det vel kun venstre speiljustering som ikke virker (el-feil), er også litt lav lading på tomgang, det har vært slik siden jeg kjøpte den og det har ikke ført til noe som helst problemer.

Det har ikke vært noe problemer med bilen mens jeg har hatt den, kun byttet noen slitedeler opphengskule, støtdempere bak og to foringer bak. Ellers har det vært byttet olje ca hver 7000km.

For den som er ute etter en billig italiensk bruktbil så er det en ypperlig bil. Grunnen til at den selges er at jeg må ha bil som kan dra bilhenger.

Det har vel vært et par stykker som har ringt ellers så har det vært laber intresse. Så bud mottas.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...