Gå til innhold
Arvid

Nye trekk til Integralestoler

Anbefalte innlegg

Skal trekke om to Integralestoler og trenger nye trekk eller Alcantarastoff på rull. Vet at endel Lanciaentusiaster kjøpte slikt stoff på rull for å reparere setene sine

Setene mine er grå så det er såklart førstevalget men sort/mørkegrå går også ant.

Er det noen som har noe å selge eller vet hvor en kan skaffe slikt ?

Arvid.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er en butikk i Ålesund hvor jeg har handlet slikt stoff før , de har flere farger og meterprisen er heller ikke ille :)

Alcantara ? Gode greier  :)

Vet du hvilken butikk ?

A

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det hadde jo vært førsteklasses  :)

Setene mine er grå. Har ikke noen annen fargebeskrivelse enn det men du vet kanskje hvilke nyanse jeg mener ??

Arvid.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var en tur i butikken i dag, men de hadde ikke inne noe som lignet. De har et enormt lager en annen plass , men der er det ikke åpent før på mandag. Kan stikke innom en tur da og se om jeg finner noe ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må bare takke for super hjelp  :)

Mange sofaer idag er jo i et alcantaralignende stoff som de kaller "fiber-et-eller-annet" som er et kunsstoff på lik linje med alcanatara. Har de noe sånt istedet så tar jeg til takke med det. Går jo ut på det samme  ;)

Arvid

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Zorba A/S her i åsane driver med møbleomtrekking og kalæsjer og slikt. Prøv å ring de om de har alcatara.

http://www.aszorba.no/

Åpningstider:

Mandag - fredag kl. 8.30 - 16.00

Torsdag kl. 8.30 - 18.00

Lørdag stengt

Tlf.: 55 18 50 45

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husk at Alcantara® er et varemerke! Det finnes mye som ser ut som og føles som Alcantara®, men Ægte Vare er svært slitesterkt, veldig enkelt å holde rent samt at det puster. Med andre ord blir man ikke klam i hakket på lange, inspirerte kjøreturer... 

"Gnikkestyrke" oppgis i Martindale: over 50.000 Martindale er bra, 80-100.000 Martindal er veldig bra. Jeg skulle egentlig hatt Alcantara-trekk på min nye Håg Capisco kontorstol, men ble anbefalt dette stoffet fra danske Gabriel istedet. Dette er oppgitt til 100.000 Martindale og bør med andre ord holde en stund...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sånn blir det når man ikke er lur nok til å nøye seg med lagervare. Da må det mailes, ringes, sjekkes på nett, sammenliknes, ringes litt mer, osv..

Tungvint å kjøpe både felger, kontorstoler og diverse når man er over snittet sær (eller bare liker å påføre seg selv unødvendig mye arbeid...)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husk at Alcantara® er et varemerke! Det finnes mye som ser ut som og føles som Alcantara®, men Ægte Vare er svært slitesterkt, veldig enkelt å holde rent samt at det puster. Med andre ord blir man ikke klam i hakket på lange, inspirerte kjøreturer... 

"Gnikkestyrke" oppgis i Martindale: over 50.000 Martindale er bra, 80-100.000 Martindal er veldig bra. Jeg skulle egentlig hatt Alcantara-trekk på min nye Håg Capisco kontorstol, men ble anbefalt dette stoffet fra danske Gabriel istedet. Dette er oppgitt til 100.000 Martindale og bør med andre ord holde en stund...

Er dette stoffet også pustende ? Vil ikke bli klam i hakket på langtur vet du.... :D

Skal sende en mail til de men vil vente å se hva Mondial finner ut først.

A

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I spesifikasjonene står følgende å lese, men om det er gode eller dårlige tall vet jeg ærlig talt fnatt om...

Permeability to air, I/(m2xs) - EN ISO 9237 : 78,44

Water vapour permeability, mg/(cm2xh) - DIN 53333 : 26,5

Men i en Thema 8.32 hadde jeg sannsynligvis blitt klam i hakket om jeg så hadde sittet på trekkpapir ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I spesifikasjonene står følgende å lese, men om det er gode eller dårlige tall vet jeg ærlig talt fnatt om...

Permeability to air, I/(m2xs) - EN ISO 9237 : 78,44

Water vapour permeability, mg/(cm2xh) - DIN 53333 : 26,5

Men i en Thema 8.32 hadde jeg sannsynligvis blitt klam i hakket om jeg så hadde sittet på trekkpapir ;)

Hehe  :) Kan bli svett i den bilen når nåla nærmer seg 8000.... (pga frykten for tannreimsbrudd...... ;))

Forstår ikke de talla jeg heller. Kanskje noen kan tyde de ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I dag var jeg innom lageret, de hadde dessverre ingenting igjen av den fargen,det eneste de hadde var en som var mye lysere :-[

Ok. Uansett,tusen takk for god hjelp. Skal ta å sjekke de andre tipsene som kom fram i tråden.

Arvid.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er disse for mørke i fargen? 3000 svenske penger for begge to er ikke akkurat ille, og sannsynligvis billigere enn å trekke om de du har :)

3987206603.jpg

Annonse på Blocket her.

EDIT: ser ut til at det følger med både bakseter og dørsider foran og bak, ut fra hva jeg kunne skjønne av annonsen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De der så ganske nice ut  :) Men tror de er for blå i fargen. For et komplett interiør så var det en grei pris iallefall. Må nesten sende an mail og høre  :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har jeg ihvertfall fått kontorstolen min, og jeg må bare si at stoffet er helt nydelig. Det føles noe mykere enn Alcantaraen i Integralen, men det er mulig det skyldes stuffingen under og ikke selve stoffet. Veldig godt å sitte på, god friksjon og ikke minst; pent å se på.

Det er forresten en Håg Capisco 8107. Anbefales på det varmeste til alle som ikke klarer å sitte rett opp og ned hele tiden :)

b_hag_capisco.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...