Gå til innhold
Pininfarina

1750 GTV 1969..........prosjekt avsluttet (les: ferdig)

Anbefalte innlegg

NICE!

Den så jo røddig ut den der, liker fargen... alle trenger jo stengt tatt ikke være røde..

Arve V

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

NICE!

Den så jo røddig ut den der, liker fargen... alle trenger jo stengt tatt ikke være røde..

Arve V

;D Jo - den skal være relativt bra. Høstens lille jobb blir setetrekk (Zagato), pakke underveis. Fargen er helt konge - og får mye flere blikk en i min spider-tid.  ;D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høh.. langtidsparkering du liksom... jeg og Ståle monterte frontruta og vaska bilen i går kveld :o;D... noen kvelder til så må du stå innerst ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vakker! Gratulerer. Har alltid syntes at okergul er en herlig farge på Bertone.

Du skal kanskje ha litt av den samme fine fargen på kanalene?

Når det gjelder speilet så er det jo en interessant "conversation piece". Fikk du noen forklaring på bakgrunnen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott bil!

Kanskje du kan legge ut noen bilder og kommentarer når du trekker om Zagato setene.

Jepp - legger ut noen kommentarer da (hvis det i det hele tatt lar seg gjøre  ;D). Tror nok det skal gå - men ser for meg litt jobb akkurat der.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høh.. langtidsparkering du liksom... jeg og Ståle monterte frontruta og vaska bilen i går kveld :o;D... noen kvelder til så må du stå innerst ;)

;D Jøsses - her gjelder det å stå på. Vel, har akkurat svart Max fra Alfaholics pr. mail ad en bestilling - så noe er underveis. Da blir det vel litt kvalitetsbanning kombinert med kaffegruff og dekksparking  ;D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gratulerer med skuta :D. Kan jeg få låne den og se etter når jeg skal skru i sammen "byggesettet" mitt ;)

;D takker. Håper den kan bli en "mal" - så ordner det seg sikkert med kikking. Lykke til.....morsomt med byggesett  ;D Vi kjenner flere som har prosjekter stående....    ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har tatt av plass te dæ i Alfagarasjen ;D

Bli hyggelig med en gammling blandt alle unge og spreke 116 gtv'er ;)

SS

;D O hildrande du.....husk å reservere plass langt ute ved porten, slik at det er mulig å kjøre inn/ut. P.t. så er vel ikke dette noe stort problem, idet noen står på langtidsparkering.   ;D

Pføy! Skal da vel ut neste sommer alle som en!

For 850en sin del betyr vel det sandblåsing...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nuvel...

Har De så noen planer for oppgradering av understell, type Harvy Balie (mulig annen skrivemåte, men du skjøna!), kansje noe hos Alfaholics du ønsker deg til nissen i år? Eller går du for dønn orginal på denne og? Hva med bremser?... noe oppgraderinger her?

SS

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nuvel...

Har De så noen planer for oppgradering av understell, type Harvy Balie (mulig annen skrivemåte, men du skjøna!), kansje noe hos Alfaholics du ønsker deg til nissen i år? Eller går du for dønn orginal på denne og? Hva med bremser?... noe oppgraderinger her?

SS

Harvey Bailey hadde vært velkommen - samt også andre bremser......skriver til nissen om dette - suspention and brakes pls. Dog brukbare bremser fra før (se bort fra calipere - så er alt på bremser 1 år gammelt; svensken har satt i stand doningen relativt bra).  ;D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott bil!

Kanskje du kan legge ut noen bilder og kommentarer når du trekker om Zagato setene.

;D Dro til med å kjøpe nytt trekk til Zagatosetene. Består av "noen" deler, og bør vel trene litt påforhånd før jeg starter. Evt. så vet jeg om en pensjonert omtrekker som kanskje også kan bistå noe  ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heisan

Er det lov å spørre hvor du kjøpte dem og evt. hva "pakka" kom på i kr. ?

Arne

;D Alfaholics got it all - 5 laken går nok  ;) Det gjelder Zagato-setene. OG så skal de selvsagt på også.....  ;D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

:o Da er man i full gang med å trekke om Zagatoseter. Og "JA", det er ikke gjort på 1 kveld. Baksetene er bortimot ferdig, nå står førersetet for tur.

2114937996_e276421f89_m.jpg

2114159313_6cb5711c53_m.jpg + oppstramming/tilpasning i bilen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

disse bilene er knall fine  står på listen med må ha biler :D

Takker  ;D Må si meg enig i at disse er fine  ;D  Denne doningen får ny lakk til våren. P.t. er det nedpussing og klargjøring til lakk som pågår. (doningen var pusset opp på 80-tallet, inkl. bl.a. noe støv i lokalet under lakkering - dermed blir det ny lakk på denne til våren. Foruten nye setetrekk så blir også gulvmattene nye (de som var i var sorte - her skal det være grått). Kan komme til lå bli tungt å selge denne doningen i år, men jeg må mest sannsynligvis gjøre det pga. at det er et par andre bilder som trenger litt innsats  :-[

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Omtrekking av Zagatoseter = djezuz !!!! nesten 2 mnds arbeid for undertegnede (samt litt støtte fra en salmaker)

2314021099_a4e0f615b8_m.jpg

Salmakerbistand med tilgang på nye stropper samt verktøy for enhåndsklemming (trenger hånd nr. 2 til å stramme/trekke + å sverge med)

2314027767_a43995fc75_m.jpg

2314055657_5c9293e851_m.jpg

Innhold i nakkestøtten var helt råtten (skumgummi blir bare mel til slutt), måtte bygges opp på nytt

2314837706_013c3940a0_m.jpg

Nye matter all over

2314833036_c3a67733de_m.jpg

Det eneste som blir custom på denne er nok disse (har blitt røde istedenfor blå)

2314867110_f87246df5b_m.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hej Pininfarina!

Jeg er en gut fra Danmark, som ejer en 1968 1750GT Veloce i præcis Giallo Ocra og med sort Zagato interiør.

Din proces med at montere nyt betræk på Zagato stole og bagsæder interesserer mig meget, fordi jeg må samme proces

igennem som dig.

Kan du fortælle noget om pasform på det betræk du købte hos Alfaholics - er det korrekt storlek, eller må man tilrette mye

for at montere dette.

Vil man kunne overgive det nye betræk til en professionel betrækker, således at han kan levere et super resultat uden at skulle

gøre andet en montere?

På forhånd meget taknemmelig for dit input!

mvh

Jesper

post-2194-14779321667737_thumb.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...