Gå til innhold
PKW

Er det kjente probelmer med Selespeed på 156?

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på å dra for å se på en 156 SW med selespeed. Er det noen som kan si noe raskt om evt. kjente problemer med dette?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg lurer på å dra for å se på en 156 SW med selespeed. Er det noen som kan si noe raskt om evt. kjente problemer med dette?

Det kommer an på hvor gammel den er. Som hovedregel er det ikke noen kjente problemer med Selespeed (som jeg har hørt om), men i de første modellene med Selespeed, fra 1999 og 2000, var det noen barnesykdommer, som i de fleste tilfeller kunne løses enkelt ved å få et Alfa-verksted til å oppgradere Selespeeden. Problemene med de tidlige Selespeed-kassene viser seg bl.a. ved at bilen kan hoppe ut av gir, spesielt ved lave hastigheter, også gjerne når bilen står stille ved et kryss. Jeg hadde dette problemet med min 2000 SW, men det forsvant etter en oppgradering av Selespeeden. Hvis det er en SW fra 1999 eller 2000 bør du altså sjekke med eieren om programvaren til Selespeeden er oppgradert (ellers koster det ikke så mye å få et verksted til å ordne dette). Hvis det er en nyere bil – tut og kjør (etter det jeg har hørt).

:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du bruker søke funksjonen finner du endel emner om selespeed og problemer, uten at jeg vet om dette er gjennganger eller ikke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...