Gå til innhold
Rune R.

Delepriser, Potitland v/ potitland

Anbefalte innlegg

Blir litt overgitt jeg: :o

Sjekket litt priser til 166 en, (norske priser er oppgitt inkl norsk moms)

Del:                                Motorforum(N)                Kock biler(DK)                          EB spares(UK)

Handbremswire                  1150.-                      516,25 DKR (550Nkr)                    £35.- (516,25 Nkr)

Luftslange                          360.-                      186.25 Dkr (200,2Nkr)                  £13,40 (197,5 Nkr)

Dobbel pris i norge i forhold til Danmark for to bremse wire og en slange? Enten tjener norske leverandører fett på oss ALFA eiere, eller så er de helt elendige til å drive butikk. I tillegg fantes slangen på lager i Dannmark, mens motorforum måtte bestille fra Italia (=regn 14 dager levering) ::)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

heldigvis er det ikke bare alfaeiere som sliter med dette, jeg skulle ha 2 nye forhjulslager til syncroen, møller skulle ha 2x1800kr, jeg betalte totalt 370kr for de samme delene hos en delegrossist på sørlandet... helt utrolig!

EDIT: ehm.. 370 pr side mente jeg, ca 1\5 del av prisen, ikke totalt 370kr! :-[:P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det heter Koch Biler, ikke Kock. Ikke tull med etternavnet mitt :P

Har ikke så veldig positive erfaringer med Alfa-verkstedet der jeg bor egentlig.

Skulle skifte klutsj på 156'en, det kom på 15000, mens jeg i stavanger fikk skifta klutsj, regreim, pluss div småtteri til samme pris.

Så det er jo stor forskjell på priser her i Norge også. Måtte vel betale omtrent dobbelt så mye for delene i Haugesund.

Forzaaalfa, det er jo helt utrolig, nesten så man får lyst å starte delesjappe rett ved siden av :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke så veldig positive erfaringer med Alfa-verkstedet der jeg bor egentlig.

Skulle skifte klutsj på 156'en, det kom på 15000, mens jeg i stavanger fikk skifta klutsj, regreim, pluss div småtteri til samme pris.

Så det er jo stor forskjell på priser her i Norge også. Måtte vel betale omtrent dobbelt så mye for delene i Haugesund.

Forzaaalfa, det er jo helt utrolig, nesten så man får lyst å starte delesjappe rett ved siden av :P

Høyt forbruk av klutsj'er? :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slår ikke pris for LMM... Norge: 3500NOK Danmark: 800NOK

Ikke kom og si meg at det skal koste SÅ forbanna mye mer fordi vi er et høykostland osv og blabla...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slår ikke pris for LMM... Norge: 3500NOK Danmark: 800NOK

Ikke kom og si meg at det skal koste SÅ forbanna mye mer fordi vi er et høykostland osv og blabla...

Husk de tjener jo ikke en dritt på å selge en "ny" alfa så de må ta det igjen på delene..... men det blir vel som å snyte seg når nasen e borte, personlig har jeg kun kjøpt en dørstopper, og to x 2 klips innvendig dørarmlæne til en 147 hos forhandleren.... og en liter selespeed olio,jeg trenger nok ikke å si hvorfor......

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Far har en 97 mod Range Rover 2.5 TD og kjøpte hjulager i dag på "traktoren". Delene kommer på ca 3500,- hos Ford/Land Rover forhandleren! Han kjøpte fra spesialist i stedet og betalte 500,- Så det er ikke bare hos Alfa man har dette "problemet"

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kan ikke huske forrige gang jeg bestillte bildeler i dette land. Siste eksempel på røveri var fremre hardyskive til 75/GTV6. 1750kr fra norsk forhandler og 410kr fra utenlands forhandleren. Viv la Norwege! Den Norske mportøren sitter med hårreisende avanser.

I tillegg så er frakten fra bla. USA langt kjappere enn Posten her hjemme. Upc etc bruker 3-5 virkedager før delene er på døren. Frakten koster litt men det har jeg sannelig råd til når delen koster en brøkdel i utganspunktet :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kan ikke huske forrige gang jeg bestillte bildeler i dette land. Siste eksempel på røveri var fremre hardyskive til 75/GTV6. 1750kr fra norsk forhandler og 410kr fra utenlands forhandleren. Viv la Norwege! Den Norske mportøren sitter med hårreisende avanser.

I tillegg så er frakten fra bla. USA langt kjappere enn Posten her hjemme. Upc etc bruker 3-5 virkedager før delene er på døren. Frakten koster litt men det har jeg sannelig råd til når delen koster en brøkdel i utganspunktet :)

Det er jeg helt enig i. Men husk om du så betaler litt mere i frakt så er dette også PÅ døren... skal du få posten til og gjøre slikt blir også posten svært dyr! Bestilte i fjor deler fra to forskjellige selgere i USA på en og samme dag. Den ene sendte med UPC og den andre med TNT, pakkene kom etter henholdsvis 3 og 4 dager etter bestilling på døren!

Skjønner ikke hvorfor det skal være så satans dyrt i dette landet med bil deler? Asså de kan jo like greit slutte og "importere" deler og heller bestille deler fra utlandske butikker... Med mindre dem FAKTISK lurer folk så mye for og ta en sinnsyk fortjeneste...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

at te skiller på ettermarkeds deler i forhold til orginal deler er for så vidt en kjent sak, men min sammenligning er for orginaldeler. Danmark prisen er jo fra en Alfa forhandler og ikke noene spesialist, og det danske kostnadsnivået er ikke mye lavere en det Norske ::)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

at te skiller på ettermarkeds deler i forhold til orginal deler er for så vidt en kjent sak, men min sammenligning er for orginaldeler. Danmark prisen er jo fra en Alfa forhandler og ikke noene spesialist, og det danske kostnadsnivået er ikke mye lavere en det Norske ::)

Ganske utrolig egentlig, man skulle kanskje konfrontert forhandlerne med dette?

samme delenr på kulelagere og simringer i min sammenligning forøvrig.. hadde tenkt å spørre på møller hvorfor de så til de grader skriver priser med gaffel, men jeg får nok ikke noe fornuftig svar.. er det transport fra SKF til tyskland til norge kanskje som 5-dobler prisen kanskje?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hadde tenkt å spørre på møller hvorfor de så til de grader skriver priser med gaffel, men jeg får nok ikke noe fornuftig svar.. er det transport fra SKF til tyskland til norge kanskje som 5-dobler prisen kanskje?

Svaret er nok enkelt nok det: Fordi vi betaler disse prisene.

Hadde majoriteten av delekjøpere kjøpt fra utlandet så hadde nok prisene endret seg, eller flyttet over på nybilprisene.

Du bør tenke på at det er dyrere å drive i Norge enn i de fleste andre land. Både lønn og andre lønnsrelaterte kostnader såvel som kostnader ifb. med et ekstremt byråkrati koster penger. De tjener vel ikke så bra på nybiler som i endel andre land hvor ikke staten skal ha så stor del av kaka, så de må ta det inn et annet sted.

Men det er jo enkelt og raskt å bestille fra utlandet, så her stiller den smarte med en fordel.  :D

Einar

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den groveste jeg har opplevd er en tomgangsregulator.

Fiat tempra, Norge original Bosch ca 3200,-. Innkjøpt original Bosch del av en polsk kamerat i polen 199sloty (NOK 400,-).

Samme del, samme eske, samme 2 års garanti.

Delene er tydlig vis priset etter hva markedene vil og kan betale.....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hadde tenkt å spørre på møller hvorfor de så til de grader skriver priser med gaffel, men jeg får nok ikke noe fornuftig svar.. er det transport fra SKF til tyskland til norge kanskje som 5-dobler prisen kanskje?

Svaret er nok enkelt nok det: Fordi vi betaler disse prisene.

Hadde majoriteten av delekjøpere kjøpt fra utlandet så hadde nok prisene endret seg, eller flyttet over på nybilprisene.

Einar

Joda det er jo sant det. Som forhandler selv sa i et "møte" en gang skal vi få bedre priser må vi nok regne med og betale 1.7kr istede for 1kr... Sant nok det, men ikke når en må betale 3kr istede for 1kr... Enkelte ting handler jeg i norge om de så koster 200kr mere men når jeg begynner og nærme meg farligt nær 500kr og videre da bestiller jeg fra utlandet med en gang, selvsagt det kommer an på del osv...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høyt forbruk av klutsj'er? :P

Nei, det var vel heller det at bilen ble levert på verksted i Stavanger i stedet for Haugesund

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...