Gå til innhold
Blu Procida

Mangellapp PKK 166

Anbefalte innlegg

Fikk mangellapp på periodisk kjøretøykontroll (PKK) her i mai. Hadde ikke håndbremsvirkning på høyre bakhjul i det hele tatt. Det var ikke så viste det seg, da vaijeren hadde hoppet ut av sporet der de samles under midtkonsollen :P Er det i det hele tatt mulig at den hopper av av seg selv, eller har verkstedet gjort en feil da de skiftet vaijere i fjor + skiver og klosser i vår?

Fikk også en ener på manglende parklys venstre framme, den har jeg ikke villet gjøre noe med selv p.g.a. at styreenheten for xenonpæra ligger i veien. Risikerer jeg å ikke få den godkjent p.g.a. ikke skiftet parklyspære? Har lite lyst til sette den på verksted bare for en parklyspære. Noen som har erfaring med bytte?

Per A.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Står nok i instruksjonsboken din hvordan denne pæren byttes enklest mulig.

Alle monterte lys på et kjøretøy skal virke (også ekstralys) for at den skal godkjennes.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jo, jeg forstår at alle lys i prinsippet skal virke, men spørsmålet blir om jeg får godkjent bilen med rettet toerfeil (håndbrekk) og gjenværende feil på parklys. Slipper jeg mao med en mangelapp på parklyset, jfr. "fikk ikke tid til å bytte det / glemte det" o.l. ???

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk mangellapp på periodisk kjøretøykontroll (PKK) her i mai. Hadde ikke håndbremsvirkning på høyre bakhjul i det hele tatt. Det var ikke så viste det seg, da vaijeren hadde hoppet ut av sporet der de samles under midtkonsollen :P Er det i det hele tatt mulig at den hopper av av seg selv, eller har verkstedet gjort en feil da de skiftet vaijere i fjor + skiver og klosser i vår?

Fikk også en ener på manglende parklys venstre framme, den har jeg ikke villet gjøre noe med selv p.g.a. at styreenheten for xenonpæra ligger i veien. Risikerer jeg å ikke få den godkjent p.g.a. ikke skiftet parklyspære? Har lite lyst til sette den på verksted bare for en parklyspære. Noen som har erfaring med bytte?

Per A.

Hadde Eu på min i dag med nøyaktig samme feil på Handbrekket :o Snodig.

Fikk du 2 er feil på parklyset? trodde disse skulle være 1'er feil, MAO ikke nødvendig å vise på nytt(Men skal fikses)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, jeg fikk selvsagt en ener for parklyset, men spørsmålet er hva som skjer eller ikke når jeg nå skal inn for å vise bilen på nytt p.g.a. håndbrekket. Det vil si med enerfeilen ikke rettet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, jeg fikk selvsagt en ener for parklyset, men spørsmålet er hva som skjer eller ikke når jeg nå skal inn for å vise bilen på nytt p.g.a. håndbrekket. Det vil si med enerfeilen ikke rettet.

Si du ikke har fått pæra enda (pære er faktisk spesiel i og med at den har asymetrisk socket) og kan bare fåes hos alfa forhandler (finner den ikke hos de normale ettermarked leverandørene i allefall. ;))

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke noe problem.

Har hatt van i mange år. Fikk ener-feil hver gang fordi reservehjul skygget for baklys. Hadde etterkontroll av 2-er feil og da brøy de seg aldri om noe annet.

kam

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tipsene! Får håpe håndbrekket tar godt nok også, måtte ta en ekstra runde med stramming på 164-en. Fikk forresten beskjed om at støvmansjettene rundt stemplet på kaliperene bak var dårlige, og de ikke gikk å få kjøpt separat :( Noen som vet om man kan få tak i mansjetter (eller hva det nå heter) til kaliperene ???

Per a.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...