Gå til innhold
Gjest JEJ

Mer bur-spørsmål!

Anbefalte innlegg

I abarthen er det et proffbygd bur men hovedbøylen er 40 mm, så den må byttes.

Men de fire fremre innfestningspunktene i karrosseriet er det laget bokser som buret er festet i. Disse er tette med gjengede hull slik at man bare setter buret på plass og skrur boltene ned i boksen.

Kan disse benyttes eller må det være gjennomgående bolter med mutter på undersiden?

JE

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Boksing med påsveiset mutter inni boksen er helt ok. Bilder av godkjente innfestningsmetoder finner du på s.191 i årets Bilsportbok. ;) Husk at boksen må være konstruert i stål som er minst 3mm tykk og som har et areal på minst 120cm2. Husk også at muttere skal være selvlåsende eller at det skal være brukt låseskive.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke verre en og se igjennom denne saken her om reglene. Her står det klart og tydeligt med bilder og det hele som ilustrasjon om hvordan det skal være. Denne er fra Bilsportsforbundet men reglene er helt heeelt like som du finner hos FIA, vil heller kalle den norske en oversettelse.

PS: Festepunkter finner du i slutten på side 19 teksten litt før...

http://www.bilsport.no/reglement/regl_2007/Generelle_sikkerhetsbestemmelser_rally_og_HA.pdf

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hva må tykkelsen på hovedbøylen være? Har en gammel svensk alfetta om har gått i longlopp der borte, men blir fortalt at hovedbøylen min kanskje er for tynn for kravene i den norske serien.. ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hva må tykkelsen på hovedbøylen være? Har en gammel svensk alfetta om har gått i longlopp der borte, men blir fortalt at hovedbøylen min kanskje er for tynn for kravene i den norske serien.. ?

Min. 45 mm diameter og 2,5 mm gods.

JE

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min. 45 mm diameter og 2,5 mm gods.

JE

hvordan kan jeg vite hvor mye gods det er når det allerede er montert på bilen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...