Gå til innhold
mariusbax

Kjøpe Multipla?

Anbefalte innlegg

Det viktigste: kjøp pre-facelift ;)

Deretter: er en JTD innenfor budsjettet? Hva ER budsjettet?

Multipla er den desidert tøffeste familieraceren. Når man vurderer en har man allerede tatt det viktigste steget spør du meg :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjenner ikke bilen i særlig grad, men 1.6 motoren (bensin) er samme som Marea, Bravo, Brava, Stilo osv. Fin motor som er overraskende pigg og bruker lite bensin. Sjekk at den ikke har unormalt mye tikking og at reg. reim er byttet innenfor siste 3 år / 80.000 km. Innsprøytningsdyser er en svakhet på denne, sjekk om "dyselampen" på dashbordet lyser. Dysene kostet tidligere 2000 kr. pr. stk. (fra Motor Forum), man bytter bare den ene som det er problem med. Ellers er det vel mye likt med andre Fiat'er fra samme periode, eksosanlegget ruster naturligvis mye og man må kanskje regne med å skifte bærearmer litt oftere enn på andre biler. Dette er vel noe Alfa-eiere er kjent med :) Er det samme opplegg som Marea så er det kun en bærearm på hver side og disse koster ikke allverden, ca. 1500 kr. pr. stk. hos Mekonomen om jeg husker rett. Rustmessig er Fiat'er fra denne perioden bra, men sjekk allikevel kanaler for å være på den sikre siden. Mener å huske at kanalene ikke er galvanisert innvendig, så her er det lurt å koste på en hulsromsbehandling.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Solgte min 99 jtd i våres etter å ha eid den i 4 år, hadde gått 120k når jeg solgte den

Deler som ble byttet:

Hjullager foran, begge sider

Bremseskiver og klosser foran

Fjærbein begge sider

Regreim (selvfølgelig), tok vannpumpa i samme slengen

Reimhjul, reim  og strammer til drivreima

Starter

Legg til beskjedent verditap og en veldig morsom/praktisk bil så blir ikke regnestykket så galt

Rust? Nope, ikke en brun flekk å oppdrive...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Å ja! Jeg kjøper min første til helgen! Det er en 01 jtd 110hk. Komplett forstilling er gjenganger på disse. Ellers så er det småskader på interiør(stoler), deksler og andre småting. Eneste alternative familiebil som har plass til mer enn fem, som også er tilsvarende alder og plass og pris er Opel Zafira 2.0dti, og da ble jeg ikke i tvil!

post-1408-14779320176919_thumb.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei chiti,

Du har bilde av "drømme Mulitpla'en" min. Har du noe mer informasjon om den bilen. Den var bare helt rå.

En Orange Multipla jtd med chippet 160 hk, fete hjul, senket og stivet, må jo være alle småbarnsfedres (og mødres) drøm.

Det er den eneste bilen jeg evt. kommer til å vurdere for å bytte ut 155'en.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bildet er etter det jeg forstår, bare  en modellbil.

Har planer om å koste på gule Koni og Eibach fjører på min. Den står på 16tomshjul, som er et greit kompromiss. Men 164en blir nok førstevalg på treff likevel.

post-1408-14779320177042_thumb.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gratulerer! Husk "flasheplikten" ;D

616268-bilde6-pc050094.jpg

Har en 2001elx med orginale eibach senkefjører, bilsteindempere og orginale 17". Det funker bra!

Roar471.jpg

Konge familiebil som er kortere enn en Bravo(gml type)

m4.jpg

Fikk laget noen sånne stickers som de hadde på bilene når de var nye i UK... ;D

multipla.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heyhey! En slik sticker for bakruta, kjøper jeg gjerne av deg! Jeg var og kjøpte meg en sølv 01 Multipla elx jtd 110 som har gått 96000 meget forsiktige km. En kanonbil, kompakt å kjøre med 16tomshjul(helt uten sporing på norske møkkaveier) uten skrangle/dunkelyder og støysvak, nøysom diesel. Og madammen syns den er super!!! Ps En av mine naboer har også en multipla(sortlilla). Jeg bestiller like godt et merke til han også!

Sveinung    mob 47370400

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

Det var Epifant på carburettiforumet som fikk laget merkene, etter dette bildet fra internett.

Det ble sinnsykt bra, helproff kar!!  ;D

Jeg har bare en igjen og vil gjerne ha den i reserve, men hør med epi!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemmer sikkert!

Det er jo VAG menneskene som må advares så de ikke kjører av veien når de ser noe som ikke akkurat er a4!  ;D  Dette er jo en skriftfont de kjenner og er akseptert av alle i nabolaget....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Poster denna for min kjære bror.

Han har nesten innsett at 13 biler++ er litt i overkant :)

selger min 2001 modell multipla til 70000 bilen er i bra stand, men trenger litt kos:-) den trenger nye skiver foran og noen forstillingsdetaljer. reell påkost tipper jeg til 4-5000 før eu kontroll. bilen er blå med blått interiør. 1,6 bensin med 103hk. super 6 seters familiebil til redusert pris pga tidsklemma... listepris 110-125000

kontakt meg på email eller tlf 91774417

[email protected]

res_P1010381.JPG

res_P1010382.JPG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...