Gå til innhold
Patriq Backlund

Spricka i packning till spjäll på 33 16V

Anbefalte innlegg

Checkade "packning" - eller vad man nu ska kalla det; under spjällen på min 33 16V boxer.

Vid kanalen för kylning så är det en spricka, från utsida - och nästan helt in till kylvattenkanalen. Det är i stort sett likt på bägge sidor.

Det syns lite dåligt på bild - så därför har jag bara följt sprickan och lagt i rödfärg i Photoshop för att det ska synas tydligare.

Jag räknar med att jag borde få bytt detta ?

Var får man ev. fatt i nytt ? Rosso ? EB Spares tror jag inte har till 33'or.

Kan man ev. skära till dem själv i något passande material?

Vet inte helt vilken funktion de har. De är i bakelit-liknande material och ganska hårda.

post-275-14779320089329_thumb.jpg

post-275-14779320090264_thumb.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er vel ingen pakkning, men ett mellomstykke ! går sikkert fint an å få laget i alu med vannfres ! Vet ikke hva noe sånt hadde kostet og vet ikke hvem som kunne gjort det :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det är helt riktigt ett mellanstycke. Packningarna hade de. Dem har jag också beställt.

Men, det är klart om någon kan laga det i aluminum så kunde det fungera. Men den var inte så illa dyr hos Häckner. 15 euro.

Packningarna 10 euro per styck. Behövs 4st. Och 2 mellanstycken.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Klart den kan lages i alu men noe av grunnen til at den er i plast/bakelitt erat det ikke overfører varme like lett.

Erik A

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...