Gå til innhold
capritoo

Hva må du minimum ha for og selge Corsa bilen din tvert?

Hva må du minimum ha for og selge Corsa bilen din tvert?  

7 stemmer

1. 1. Hva må du minimum ha for og selge Corsa bilen din tvert?

• 50.000,-
      1
    • 100.000,-
      0
    • 200.000,-
      2
    • 400.000,-
      2
    • 800.000,-
      1
    • 1.000.000
      0
    • + 1.000.000,-
      0
    • Overhodet ikke til salgs, uansett sum som legges på bordet.
      1

Anbefalte innlegg

Dette vil aldri la seg gjennomføre. Selvfølgelig vil karen i Ritmo 130 TC selge sin om han MÅ for 100 000 kr, og selvøgelig vil ikke han i 308'en sin selge for 100 laks.

Hva skulle argumentasjonen FOR et sånt system være?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

skal jeg selge min bil er personen og hans/hennes intensjoner med bilen like viktig som kroner og øre. Skulle jeg bli tvunget til å selge bilen til en kar jeg ikke tåler trynet på, men som hadde mest penger, hadde den gått i muren rett etter siste målgang.

Et annet poeng er at da hadde min sønn blitt drabelig sur, for han har tinget på den fra den dagen juniorlisensen er i boks... ;D

JE

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan tro du hadde fått U5 til å selge bilen sin etter første løp :D :D :D

Ja ikke sant!

Glem det da påsan! Asså jeg har ingen intensjoner om og selge bilen når den er ferdig, men om en kar kommer opp med 400 lapper så joda... Og det skjer jo selvfølgeligt ikke at noen kommer med så mye penger...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil man ikke selge bilen for 200 lapper, så stiller man i en annen klasse, PRESISERER at dette kun forslåes i en klasse slik en kan komme de som er redd for kostnads utviklingen til unnsetning. Da vil man ikke få en klasse hvor man kan kjøpe seg til dominans uten , som enkelte tydeligvis er engstelige for.

Og personlig bryr jeg meg ikke overhodet om det opprettes en slik klasse.

Men er man mot slikt opplegg burde man heller ikke syte på nåværende/et senere tidspunkt at en synes det blir for dyrt og hevde seg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husker det var en slik regel noen år siden som et forsøk å begrense kostnadene at vinnerbilen kunne forlanges kjøpt for en 5 eller 10 tusen kroner. Så vidt jeg husker ble det også gjort. Var sikkert ikke morsomt for de som investerte en masse penger for en vinnerbil for så å få solgt de for en slant.

Kan ikke se en slik regel som på noe som helst måte attraktiv metode for oss.  Vi er altfor glade i våre prosjekter til å bli kvitt de for en slant i tilfelle man vant.  Kunne nesten bli et poeng å ikke vinne...

Uansett så var det på førermøtet stemning for at årets regler også skulle fortsette neste år.  Vår serie er enda ikke så prestisjefylt at det vil tiltrekke de store kanonbilene med millionbudsjett slik vi ser det.  Skulle det skje brått så får vi heller ta det under løpet. Ingen hensikt å bygge murer på dette tidspunkt men heller ha et enklest mulig reglement.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dersom jeg kunne risikere at noen kunne "stjele" bilen min ville jeg heller kjørt rundt i et skrap jeg ikke brydde meg døyten om -og da er vel serien, slik jeg ser den for meg, død.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det blir jo flere klasser enn i grunnskoen om dette for utvikle seg....

den store klassefesten ? dan børge, hvor er du ?

eller er det ett klasse skille dere er redde for ? overklassen har jo alltid vert viktig, så man holder underklassen  arbeidende  ;D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

...alt har sin pris - hvis noen står med en halv (eller hel) million i hånda tror jeg de fleste bilene i Corsaen er til salgs ;)

Hva med å utvide pollen med litt flere alternativer? Hvis en har lagt ned mange mange timer i bilen så er ikke 200 000 fryktelig mye...

I praksis tror jeg summen må settes så høyt at det ikke blir et realistisk minimumsbeløp og det hele vil kun ha akademisk interesse. Bruksverdien på en god bil (både ræser- og søndagsbiler inkludert) er som regel mye høyere enn salgssummen ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Til og med Giulietta'n min hadde ikke gått for feks 30 000 slik den står nå... Ribbet og demontert med toppen til motoren ved siden av bilen....  Enkelte ting ER bare ikke for salg sånn helt uten videre. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja 200000 tusen så hadde bilen gått. Ikke fordi jeg synes det er godt betalt for mer enn 2000 arbeids timer men fordi mardedsverdien aldri vil komme i nærheten av dette beløpet. På den adre siden så frykter jeg ikke at det kommer et fly med sjeiker fra midtøsten og vil kjøpe rustent russisk stål... :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

...alt har sin pris - hvis noen står med en halv (eller hel) million i hånda tror jeg de fleste bilene i Corsaen er til salgs ;)

Hva med å utvide pollen med litt flere alternativer? Hvis en har lagt ned mange mange timer i bilen så er ikke 200 000 fryktelig mye...

I praksis tror jeg summen må settes så høyt at det ikke blir et realistisk minimumsbeløp og det hele vil kun ha akademisk interesse. Bruksverdien på en god bil (både ræser- og søndagsbiler inkludert) er som regel mye høyere enn salgssummen ;)

Flere alternativer på pollen som ønsket er utført. Fremdeles noen som synes bud summen er for lav ???

Enig at alt har sin pris,.......................... så sant det er noe man er villig til og selge.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter det har stilt disse omtalte kanon bilene med million budsjett til start i Corsaen er det vel allerede for sent og hindre dem deltagelse?

Fordi om enkelte da ikke vil like om Corsaen utvikler seg i samme retning som andre serier har gjort, er det ikke særlig Gentelmann aktig og sparke kanonbilene ut eller isolere de i en egen klasse som da trolig omfatter en bil eller to eller så, slik en selv kan havne på pallen?

Men jeg tror at de som måtte ønske og legge føringer for og hindre at enkelte kjøper seg til dominans må drive lobby virksomhet nå, vil tro at senere er det for sent, når omtalte biler først har stilt til start.

Ikke tror heller jeg at disse aller værste bilene vil dukke opp, men kanskje de med budsjett til de nest værste bilene ser om om etter nye beitemarker som kan domineres.

Er enig med blant annet med rpm, det viktigste må være og delta og samtidig ha det morro. Men de fleste får vel horn i panna nå og da og vil helst først over streken.

Så får kanonbiler være kanonbiler ifred.

Siden jeg sitter på sidelinjen i forhold til Corsa'n nå, skal jeg ikke ytre meg sterkt hva slags biler som bør kunne delta eller ei.

Men om jeg skulle delta, tror jeg at jeg ikke ville ha noe i mot at det fantes slike kanon biler i de allerede bestemte klasseindelinger

Nå anser jeg meg ferdig med og fremme en ide som er meg revnede likegyldig om blir tatt til følge eller ei.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...