Gå til innhold

Mats

Primo Capo
  • Innholdsteller

    1 274
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    5

Mats vant sist dagen den 8. november 2018

Mats hadde det mest likte innholdet!

Nettsamfunnsomdømme

28 Molto bene

Om Mats

  • Rang
    Primo Capo
  • Bursdag 10.10.1978

Profilfelter

  • Nettside
    http://www.mir.no

Demografi

  • Kjønn
    Mann
  • Lokasjon
    Bergen

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Hei. Tillates stradalekjøring for andre merker enn italienske på ID? Mvh Mats
  2. Ja stilte no hvertfall opp på sesongavslutningen. Bilen gikk godt, men det var for høy lyd og ble teknsisk disket før jeg fikk stilt til start. Fikk kun kjørt noen oppvarmingsrunder.. grr. Var synd for det lå an til å bli en fin dag på banen med tørt føre og hissig bil. Hadde jo håpet på ny offisiell banerekord for kl 1. Har kjørt på andre arrangement uten problem med lyden, så jeg så ikke den komme, men men. da er det å bygge om eksosen. Så fint vinterprosjekt det da. Større potter er bestilt:-) M
  3. Hele rukkelet går samlet kr 10 000,- Kan ta med alt til Oslotraktene neste helg RSR stabstag front 30mm. Jeg har også 2 stk guli koni dempere fremme til gtv. Lettet svinghjul 2 liter Nord 116 bil. OBR racing grenrør 116 2 liter. Noen locari innerskjermer gtv. noen reperasjonspaneler til innsveising. lykter, fjern og nærlys. noen helt nye. drivvaklser tidlig 116, ubrukte. ekspansjonstanker girkassefester og bump stops bakre gtv/gtv6 masse utvendig og innvendig detaljer
  4. Har nesten komplett interiør i meget fin stand trilsalgs. Inkludert teppe dørsider, alle seter, seler og endel plast detaljer.Sort velur. Dashbord. Har også endel utvendig plast i god stand + endel annet småknask. Selges samlet kr 6500 eller bud Mats 45251756 [email protected]
  5. Ligger på finn - ny pris 159 000 🙂 M
  6. Vil lufte for salg... selv om det gjør vondt både i hodet og hjertet...😣 Meget bra og presentabel bil. Alt virker og er originalt. Ingen ulyder eller blårøyk. Original 2.5 motor og girkasse. Bakerste del eksosanlegg er uoriginalt men pent. Bilstein sport dempere. 16 tom felger. Følger med litt småknask som kan monteres av ny eier om ønskelig (kaster kuleledd bl. annet.) Kjøpt og eid siden av undertegnede i 2005. Karroseri fagmessig utbedret i 2005 etter på kjørsel bakfra. Etter dette har den stått i romtemperert garasje og knapt sett en regndråpe. Reg reim må snart skiftes. Sølv metallic med sort velur interiør i 100% mint tilstand. Bilen remstår som ny innvendig og utvendig for den saks skyld. Bør absolutt sees og prøves. Selges for 169 000 eller bud. Skambud ingen vits, må ikke selge:-) Kommer på Finn.no senere i høst tenkte jeg, men vil helst selge til noen i miljøet om mulig Flere bilder kommer Mats Andersen 452 51 756 [email protected]
  7. Mats

    Eksos Gtv

    Ikke så enkelt desverre. Er en flens over der og denne radien tror jeg ikke du får særlig kortere.. Mulig de kan kappe helt oppe ved flensen og fjern 10 kansjje 20mm som isåfall vil hjelpe mye. Ser ut som den er bra senket? Du får hebe den litt igjen hehe.
  8. de var fine! trakter uten rist er trøbbel med skumfilter. Spør Morten Ruud hva som skjedde på Karlskoga 2010. uansett husk filterolje på de der- spør Mats vårtur hjem over fjellet 2008 på støvete veier.. 😂😂
  9. Hehe, innslaget løsnet fra resten. Har ikke tenkt tanken en gang så vet ikk ehvor godt dette var skrudd sammen i utgangspunktet. Nå blir det locktite hvertfall. hinsides vibrasjoner, må myke opp motorfestene litt! hadde rundt 2 grader camber mener jeg å huske. For å få pokal må man fullføre et helt løp...! hehe. Timeattack hadde vert enklere Bilen har potensiale for å kjøre ganske raskt rundt banen, men føreren må øve seg..
  10. Ja da var det evigheter siden forrige oppdatering for bil nr 4. Skulle være med på løp på rudskogen i slutten av mai, men det var så utrolig mye som gikk gale på en gang, blant annet et kryss på Pathfinderen som måtte fikses. Uansett så rakk jeg akkurat å komme meg over å få kjørt trening med BMW gjengen dagen etterpå. Bilen funket overraskende bra etter en vinter med enorme mengder skruing og modifisering. litt småplukk dukket selvsagt opp og ble fikset gjennom dagen. Det var varmt og det var bra for da ble det god testing av kjølesystemer/radiatorer osv. Alle temperaturer var innenfor. Noe varm innsugsluft ca 62 grader på det meste. Luft temp ute på den solfylte banen var nok i overkant av 30 grader så det forklarer jo litt. I tillegg er panseret utformet litt ugunstig så jeg tror det kommer litt varm luft inn mot innsuget.. lett å fikse. Da det endelig ble litt fart på sakene utover dagen så knakk ene primærrøret og da var det kroken på døren for mer kjøring. Oppdaget etterpå at eksosstussen bak hadde blitt sprengt av pga all ettertenningen i eksosen. Starteren datt fra hverandre og brakett til tørrsump pumpen gav etter litt. Så litt småting å fikse frem mot ID. Den var litt understyr. Ser på dekkslitasjen at det er muligens litt lite camber så får prøve å justere litt på det til neste gang. Men 31 runder ble det og hvertfall 5 - 6 runder sammenhengende med full intensitet helt på slutt av dagen. Ingen perfekte runder men beste tid ble likevel 1.34 blank så det er jeg veldig fornøyd med. M
  11. Om det holder å hente inn data og føreforhold bare noen cm foran bilen - og den kjører i 90kmt... ja da sier det seg selv at det fort går galt, hehe. Bremselengder osv blir nok ikke kortere. M
  12. Dersom du har sikre data, er jobben å lage et program som kan få en maskin til å utføre en ønsket handling. Dette er jeg med på, og dette blir såklart bedre og bedre og bedre og bedre. Men jeg tror ikke at innhentingen av sikre data er mulig i alle tenkelige situasjoner før langt inn i fremtiden. Det er enormt mye fin elektronikk som skal fungere 100% og som sagt meget lett settes ut av spill enten pga software, sensorfeil, osv osv osv. bare dagens "enkle" biler og mobiltelefoner for eksempel viser jo stadig svakheter her. Sitter her med programvare, relativt enkel som sådan som rett som det er crasher pga årsaker som nesten ikke lar seg finne ut av. Greit når jeg sitter her i stolen, ikke greit i 100kmt. Det er fremdeles sånn at datamskiner er meget inkompetente og er 100% prisgitt hva vi forteller dem de skal gjøre, og takk og lov for det. Noe annet er å legge til rette for vår egen undergang. Jeg har tro på biler som kan kjøre selv i visse områder, - automodus på de store veiene, men likevel har ratt og pedaler for manuel overstyring i mer kompliserte situasjoner. Hverken Google Maps og Garmin klarer jo i skrivende stund engang å ta meg til rett adresse rett nedi gaten her. Dette er trafikerte veier med mye trafikk.. Tenk så inni h**** frustrerende også når bilen nekter å kjøre videre for den mener at her går det ikke an å kjøre, og den nekter å la deg overstyre.?. Men man kan se at jo det gjør det faktisk, dersom man bare gjør sånn eller sånn. hehe Alt i alt ser det ut til at jeg er negativ, men tror det vil komme mer og mer, men myye mer en 20 år før rattet forsvinner helt. Bortsett fra fiffige mobiltelefoner, sosiale medier, epost og raskere CPU'er er det ikke allverden egentlig som har forandret seg de siste 20-30 årene,
×
×
  • Opprett ny...