Gå til innhold

Alfanatiker

Don
  • Innholdsteller

    10 661
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    34

Alfanatiker vant sist dagen den 24. april

Alfanatiker hadde det mest likte innholdet!

Nettsamfunnsomdømme

462 Splendido

Om Alfanatiker

  • Rang
    Don
  • Bursdag 09.10.1984

Demografi

  • Kjønn
    Mann

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Det finnes mange dyser med slanger som er store nok og. Man trenger ikke bygge om. Alfa har opptil 230-240cc iallfall. Og jeg vet det er andre i området 300cc.
  2. Finner du 2, tar jeg gjerne den andre 🙂
  3. Som singel, syntes jeg bil og økonomi til kjøretøy er det absolutt viktigste i livet. 😁
  4. Hva er årsaken til det korte eierskapet? Svarte ikke bilen til forventningene? Evt hva var skuffende?
  5. Kjøp strammer og kitt fra highwood alfa. Så koster det ikke all verden. 91,5 pund pluss frakt og moms. Og Chris har super service. Handlet med han iallfall i 12-13 år 😊 http://www.highwoodalfa.com/d655f747-2bbc-4bc2-917a-819b5a0fa0d1-9.html
  6. De gamle spjeldsensorene er oftest ikke trinnløse potmetere. Så derfor trenger de å byttes ut for å få noe velfungerende med datasprut. Alternativt på man kjøre med map-korreksjoner og bruke mye jobb på bryteren for å få en god accel enrichment. Hva det koster med et oppsett nå for dagen med ms er jeg usikker på med tanke på svært volatile valutakurser, men du burde nok regne med iallfall 15k med sprut, ledningsnett, sensorer (husk WBO2), reléer, sikringer, tenningsmodul osv osv. Og så skal det kobles opp. Tidsforbruk på det om man har grei gang på det er ca 10 timer. Pluss gjerne like mye i feilsøking før man kan begynne med triggerinstillinger/matematikken i software. Gjerne trenger du kanskje nye dyser og en coil for å ha noe velfungerende. Så det blir fort en total på 20-25k. Det må man ikke bli overrasket av.
  7. helt vanlig 10 eller 12mm umbraco vel? 🙂 Dobbeltsjekk evt med skyvelær.
  8. Litt mer demontering i dag og. Ingen rust i kanalen på førersiden heller.
  9. I det minste hel kanal på passasjersiden (ikke sjekket førersiden enda).
  10. Etter litt sliping, så ser det ut til at de fleste flekkene heldigvis bare er overflaterust. Ikke så mye som må sveises her i motorrommet allikevel. 😊
  11. Litt før-bilder, av det som skal blåses og lakkes.
  12. Her har det ikke skjedd noe på lang tid. Men de 2 siste dagene nå, har jeg fått demontert litt så det blir klart til rustsveis og lakk av motorrommet. En annen forumbruker tar seg av det, og jeg skal levere motorrammen til sandblåsing og lakk imorgen. Ellers har jeg skaffet tilbake en annen 24v qv motor med rett kode som jeg har eid tidligere. Denne er ferdig maskinert og trenger bare montering. Men alt til sin tid. Det finnes en hel haug andre biler i samlingen og, som får litt pleie nå og da. 🤔
  13. Det skal mye mer til av skader enn man skulle tro, innen eksosen faktisk gir vesentlig effekttap.
×
×
  • Opprett ny...