Gå til innhold

Alfanatiker

Don
  • Innholdsteller

    10 474
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    28

Alfanatiker vant sist dagen den 2. september

Alfanatiker hadde det mest likte innholdet!

Nettsamfunnsomdømme

344 Splendido

Om Alfanatiker

  • Rang
    Don
  • Bursdag 09.10.1984

Demografi

  • Kjønn
    Mann

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Jeg trodde egentlig at fristen var 3 dager. Men dama på Gardermoen var ganske sur 2 dager etter. Nå sitter jeg å fyller ut noen papirer som gjelder kjøp av utenlandsregistrert bil som allerede befinner seg i landet...
  2. Den er vel et skikkelig prosjekt? 😜 Denne er forbausende stygg kosmetisk til å bare ha gått 118k. Men alt elektrisk virker, det er ingen åpenbare ulyder av bilen og jeg har ikke funnet noe rust enda. Eieren hadde kjørt bakbremsene så mye ned at det manglet en kloss på høyre side bak 😮, men jeg byttet bremser på begge sider når jeg kom hjem på lørdag. Ellers er det eneste jeg kjenner til som MÅ gjøres pdd, å bytte regreim. Er mye på jobb i disse dager, så jeg forsøker og å finne tid til å få den momset, da jeg kjørte E16 og det ikke var noe tollsted der.
  3. Holder du til på Østlandet, så leverer jeg tuning via obd. Hver tuning blir tilpasset den enkelte bilen, så dette er ikke ferdigkjøpte "standardfiler" som svært mange leverer. Har selv holdt på med Alfa i 16 år, tuning med datasprut i 12 år og bygging av motorer til vei og bane i 10-11 år. P. S Alle alfister får hyggelige priser. 😉
  4. Er dette non interference motorer? Eller hva ser du for deg har skjedd med motoren på den når kammen røyk?
  5. Det hjelper ikke at enkelte av de som styrer for tiden etterlyser hjelp, og når folk tilbyr seg å hjelpe; blir det lagt fram forslag om at det skal diskuteres over en kaffekopp. Kaffekoppen blir etterspurt fra den som vil bidra i gjevne mellomrom. Andre poengterer at folk vil hjelpe, men vedkommende ignorerer det helt og holdent... Tar rett og slett ikke imot hjelp som blir tilbudt. Og fokuset er gjerne på å bruke av klubbens penger på å reise land og strand rundt for andre kaffekopper. Men å informere om når treff er, forsøke å opplyse, eller respektere folk de har tilbudt en prat om en mulig hjelpende hånd; det skjer ikke... Hva dette vitner om vet jeg ikke. Men vilje til å gjøre noe bra for miljøet er det iallfall ikke. Det begynner å ligne på et politisk parti. Der noen klapper hverandre på ryggen, og ignorerer andre, samt ignorerer den delen av Alfamiljøet de selv ikke har den største interessen for. I tillegg var det og en periode der andre tok loven i egne hender i Facebookgruppen, med sletting av alle spørsmål en potensiell kjøper hadde til en selger vedrørende hvilke deler han eller hun kunne ha av interesse. Det er diktatorisk oppførsel, og derfor meldte jeg meg ut. For jeg finner meg rett og slett ikke i kommunistiske virkemidler prevantivt brukt i tilfelle noen skulle si noe galt. Som Alfist i nå over 16 år, er jeg overhode ikke fornøyd med hvor miljøet har beveget seg de siste 3-4(?) årene. Bensinblodet holdes i liv av corsagjengen. Men ellers virker det som om miljøet (iallfall her i øst) i all hovedsak er preget av overfokus på dekksparkere og folk som knapt kjenner merket engang. Og det er nok og derfor informasjonen om ID ikke blir skikkelig reklamert om. Fordi interessen i ledelsen finnes faktisk ikke. Det er vel ganske tydelig bevist de 2 siste årene? Hva det gjorde i år vet jeg ikke. Men i 2018 stod det ikke engang på HJEMMESIDEN til Karn om når ID var. Det som for bare få år siden ble regnet som Nordens største treff for italienske kjøretøy? Hva er forskjell nå de siste årene fra bare enda 6-7 år siden? Det må da vel være noen ganske åpenbare forskjeller som har degradert miljøet såpass? Det har nærmest snudd over natten. Og da er det lett å finne retninger å peke i. Særlig og når etterspurt hjelp blir tilbudt, og gir falske forslag til "å ta en kaffe om det" som senere blir ignorert. Og videre ignorert når tredjeparter kommer på banen med tips om at folk har tilbudt sin tid til å bidra for miljøet. Kanskje man faktisk ikke vil ha hjelp? Er det et spill for galleriet? Jeg vet ikke.. Men jeg stiller nå spørsmålene (dog forventer jeg selvsagt ingen svar).
  6. Det var vel samme greia (om ikke langt værre) i fjor. Jeg med flere måtte etterspørre informasjon et par uker før treffet var. Den eneste plassen det var mulig å bekrefte det, var via hjemmesiden til corsaen. Det var ikke oppført på klubbens hjemmeside engang. Selvsagt resulterte jo dette i det som trolig var et av de dårligste årene for oppmøte noen sinne... På det som tidligere ble sett på som. Nordens største treff for italienske biler/kjøretøy. Jeg syntes det virker mer og mer åpenbart at dekksparkerne har overtatt styringen. Og fokuset samt verdsettingen av Alfas arv og merkets fokus på sportslighet forsvinner her i landet. Corsafolka er de som holder liv i entusiasmen. Resten er midlertidige dekksparkere som like gjerne kunne kjørt et styla produkt fra Adam Opel.
  7. Dessverre er nok E30 en langt mer populær og lettere salgbar bil, uavhenging av hva vi måtte mene om at Alfa gir mer glede. Selv eier jeg en identisk til denne. https://www.autoscout24.ch/de/d/alfa-romeo-gtv-coupe-oldtimer?backurl=%2Fautos%2Falfa-romeo--gtv%3Fpriceto%3D60000%26kmto%3D120000%26fuel%3D14%26make%3D2%26model%3D16%26vehtyp%3D10&fuel=14&kmto=120000&make=2&model=16&priceto=60000&vehid=6752309&vehtyp=10&ssvgid=2489&fbclid=IwAR39Ed5GZPD_QzhRt3vFUse1m_V0V8KExMzJR8QZp150Cd8h3zRzwjYc9E8 Men vil ikke tro reell salgsverdi er stort mer enn halvparten i virkeligheten. Særlig her hjemme. Jeg kan selvsagt både håpe og drømme at egenkapitalen min blir opp imot dette når bilen er ferdig. Men dagdrømming og realisme henger dessverre sjelden sammen. 🙄
  8. Når skal du gjøre det samme som du etterspør andre her? 😉
  9. Når jeg leste om dette tidligere i uken, stod det at de brukte skum. Så da går det nok greit
  10. Faktisk så er det en 180hk 505 Turbo Injection sedan. Kun produsert i 86 og 87 dem. Og siden det er meg, har motoren nå seff fått smidd innmat, spesiallaget forsterket clutch (sendte den originale til USA for ombygging) og helt nye 3-delte Gotti som jeg bestilte direkte fra den gamle fabrikken i Frankrike. 😎 http://www.505turbo.com/forum/index.php?/topic/3584-edit-gotti-wheels-finally-made-86-505-turbo-180bhp-version-big-restauration/
  11. Det er estimert at jeg får både denne og 505´en min tilbake til våren.
  12. Da har jeg fått litt fler bilder av fremgangen! 😎
×
×
  • Opprett ny...