Gå til innhold

Annk

Apprendista
  • Innholdsteller

    11
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

    Aldri

Nettsamfunnsomdømme

0 Neutro

Om Annk

  • Rang
    Apprendista

Demografi

  • Kjønn
    Kvinne
  • Lokasjon
    Tønsberg
  1. Takker så mye for svar. Det største problemet er vel at det ikke er så fort gjort..
  2. Har hatt problemer med kondens i hovedlyktene på GT’n i flere år, og har i grunnen bare ignorert det. Og nå er det verre enn noen gang. Det er antagelig årsaken til at de nå lyser så dårlig at jeg ikke lenger kan kjøre i mørket på veier uten gatelys :'( Hvis jeg har en bil bak meg lyser den opp veien foran meg bedre enn mine egne xenonlys… Skulle jo tro jeg bare hadde parklys, men det er ikke tilfelle. Nå må noe gjøres! Men hva? Nye xenon lyspærer er prøvd, føner for å tørke opp er prøvd, men det varer jo bare til neste bilvask/regnevær. Lyktene er jo limt, men er det mulig å splitte dem for å tørke/gjøre rent inni og lime sammen igjen? Noen som har forslag, helst gode sådanne? Eller er det helt andre grunner til at det lyser så dårlig? Ann Kristin
  3. Jippi javascript:void(0); Sebastian er utrolig flink og bedre service finner du ikke noe sted. Garantert!
  4. Takker så mye for svar. LMM og variator er notert og skal sjekkes. Batteriet er kun et år gammelt og er helt fint. Jordingsfeil kan også tenkes, men vanskelig å finne. Tenkte å bytte reima til høsten, må prøve å legge opp noen kroner først.. og håper problemene ikke har med reima å gjøre. noen som vet? Lurte på om det kunne være en coil eller to, den ene ser litt lurvete ut i kablene. Flere tips mottas med stor takk
  5. Hei, Min GT 2.0 JTS går ikke pent for tiden. Den fusker plutselig samtidig som den gule motorlampa lyser og piper. Kan virke som om den tidvis bare går på 3 sylindere og da har den veldig dårlig respons på gassen. Men etter noen hundre meter går den helt normalt. Dette skjer nå ganske ofte og er til stor bekymring. Bilen har gått 108000 og fikk byttet regreim på 60000 i des 2007. Pluggene er helt nye. Øvre og nedre lambda på høyre side ble byttet for et år siden. Følgende feilkoder er registrert: P0120 Throttle Position Sensor/Switch A Circuit Malfunction P0191 Fuel Rail Pressure Sensor Circuit Range/Performance P0505 Idle Control System Malfunction P1115 Engine Coolant Temperature (ECT) Sensor Circuit Intermittent High Voltage/IAT - B Circuit High Input P1121 Throttle Position (TP) Sensor Circuit Intermittent High Voltage P1122 Throttle Position (TP) Sensor Circuit Intermittent Low Voltage P1173 Rotor Calibration Fault P1176 Cam Calibration Fault P1654 Recirculation Override Circuit Malfunction P1687 Metering Oil Pump Stepping Motor Circuit Malfunction Noen som har noen tips å komme med? Mvh Ann Kristin
  6. Tror jeg nærmer meg lekkasjen. Det er ikke lekkasje i varmeapparatet ser det ut til. Men det kommer inn vann på venstre side høyt oppe på torpedovegg i en stor kabelgjennomføring. Denne gjennomføringen ligger til venstre for bremseforsterker, og her går også wire til panser åpner. Det viser seg at når det renner vann ned fra frontrute videre ned i brønn for vinduspussere, så er det et kabelfeste som sitter lavt. Det kommer vann gjennom dette kabelfeste og renner inn i motor rom. Derfra så drypper det vann på wiren til motor rom åpner og vannet følger wire inn i kupe. Jeg fjernet og tettet kabelfestet, men ser at det fremdeles kommer vann inn. Mulig vannet på død og liv skal inn i kupe . Selve kabelgjennomføringen med wire er gjort med en solid gummi propp, og er komplett umulig å komme til uten å demontere masse bremserør og bremsevæske beholder. Finner jeg ikke ut hvor det lekker fyller jeg motorrom og kupe med ekspanderende fugeskum dermed basta...... Terje
  7. Har nå tatt ut skinnmøbler og persisk teppe. Bilen har stått å gått i ca 25 min og jeg ser da i motorrom at rør ifm klima blir rimet og kondenserer på utsiden. Dette er nok normalt pga temperatur forskjeller i kjølemedie og utv. temperatur. Det drypper fra et forhåpentlig utløp til kondensvannn foran torpedovegg i motorrom. Dette ser nå normalt ut. Neste blir å sette bilen i dusjen for å se om det lekker i en å annen skjøt i torpedovegg. Jeg har tidligere tettet boltgjennomføringer lavt nede på torpedovegg pga lekkasje. Mulig problemet bare flyttet seg lenger opp på torpedovegg, så vi får se. Første gang det var vannlekkasje trodde jeg det var pga vindus bytte foran, men de som driver med dette innrømmer aldri at de gjør feil, makan. Terje
  8. En ting er sikkert, Det er ikke kjøle væske. Pkt 1. Det lukter ikke som kjølevæske, pkt. 2, hadde det vært kjølevæske hadde radiator og ekspansjonstank vært tom for lenge siden. Ikke noe lekkasje i registeret for varmeapp. Neste blir vel å rive ut kommode og møbler inne i bilen for å komme til bunns. Mvh Terje
  9. Hei, Det er oppstått en lekkasje i kupe'en som jeg er rimelig sikker på kommer fra varmeapp./klima. I torpedovegg er det en gjennomføring i midten hvor det går inn varmt vann. Det er tur /retur for varmt vann. Ved siden av denne gjennomføringen ligger det en sort bølgeformet slange som krummer seg og det ser ut som den kommer fra kupe og går inn i motorrummet for å så gå inn i kupe igjen. Litt usikker på om det er tilfellet, men det kan se slik ut inni fra motorrom( det er faktisk trangt der og). Når bilen står å går med klima anlegget på, så drypper det fra denne slangen inne i motor rom. Antar at det er konden/retur fra klimaanlegget. Ved torpedovegg inne i kupe blir det vått under gjennomføring av varmt vann og evnt. utgang av kondensvannet. Vannet renner ut ved gearkasse tunnell og renner ned på begge sider. Det samler seg mest vann på høyre side i kupe. Det er ikke noe synlig lekkasje på de 2 vannslangene som går inn/ut av torpedoveggen. De kjennes tørre ut, men så er de hele tiden mer enn passe varme. Har noen hatt lignende erfaring med lekkasje fra varmeapp./klima?? Det som er sikkert er at lekkasjen er i midten på torpedovegg. Hva gjør man så?? Er trikset å fjerne dempermatte i torpedovegg(som blir kliss våt), og så fjerne alt av gulvtepper, kjøre litt å prøve å lokalisere enda mer nøyaktig? Er det noe poeng å prøve å demontere boksen inne i kupe hvor varmeapp. står?? Hilsen Terje på vegne av bileier, Ann Kristin
  10. Du må kjøpe et fleksibelt skrujern. De har det på Claes Olson for en billig penge. Sett av 1,5 timer til jobben. Annk
×
×
  • Opprett ny...