Gå til innhold

Thomas M. L.

Uno dei ragazzi
  • Innholdsteller

    120
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

    Aldri

Nettsamfunnsomdømme

0 Neutro

Om Thomas M. L.

  • Rang
    Uno dei ragazzi
  • Bursdag 30.11.1957

Demografi

  • Kjønn
    Ønsker ikke å oppgi
  • Lokasjon
    Skien
  1. Det beige interiøret er ikke strøkent. Førersetet er nedsunket. "Sjuk i huet" - joda , det er nok kanskje noen her hjemme som mener det også. Kanksje du har lyst på Volvoen? Har ikke andre skjørt enn dette og kan ikke se at det er noe rust under skjørtene. Forøvrig så er det en 2.0 og ikke en GTV6.
  2. Da har et vanskelig valg blitt tatt, nemlig å selge GTV`en. Den står der bare og tar plass. Har kjørt ca 200 km de siste to årene, og ellers står den bare å "finer seg" i garasjen. Bilen har ikke blitt vinterkjørt de siste 5 årene og ikke de tre før det heller - i følge forrige eier. Har stått vinterlagret i alle år, på et tørt og bra sted. Den eneste fukten den har opplevd de senere år er når den har blitt vasket. Har gjort veldig mye med den, og litt ekstra ble det da et tilhengerfeste ble trødd gjennom grillen og radiatoren for 3 år siden. Har gått 209000km og ble EU-godkjent i mai i år, noe som betyr at den ikke trenger å vises før september 2010. En feil - litt dårlig trykk på vindusspyleren. Noen punkter: - skiftet begge caliperne foran i år - slik blir det når man ikke bruker det - det ruster fast - Skiftet interiør fra beige til sort (det gamle følger med) - Skiftet til 17 tommers felger (de gamle 15`205/50 følger med) Alle 8 i meget bra stand - orginale fjærer bak, men sender med senkefjærer - Skiftet en masse deler rundt omkring - Skiftet motor og gearkassefester - Gearkassen er uten problemer - Skiftet til Delorto gassere (4 stk Solex følger med - en er litt dårlig) - Liten rustflekk ved høyre blinklys. Ellers ser den bra ut, bortsett fra noe overflate ved to av jekkfestene + et par andre steder under(overflate). Har ikke skjult noe med tectyl eller lignende. Alt av smådeler følger med+ noen stilige Alfa matter (ikke avbildet) Pris kr. 35.000,- for et pent eksempel av sorten. Ikke prutbar i nåværende stund, da det sitter fortsatt langt inne å selge den. Legger den ut på Finn etter hvert, men hadde vært triveligst hvis noen entusiaster hadde kjøpt den.
  3. Beklager litt sent svar her. Har sendt svar til Alfanatiker, men kan jo spørre Araldo og alfa Nord også; Kan forgasserne monteres uten noen videre modifikasjoner, og eventuelt hva må gjøres hvis ikke? Dette er som dere skjønner, ikke det jeg har mest lyst til å sette igang med for øyeblikket. Har forgassere lang opp i strupen, men det er en annen historie.
  4. Ønsker å kjøpe doble forgassere til min GTV 116, 86-mod. Send gjerne mail til [email protected]
  5. Da prøvde jeg å få til grunninstillingen mellom bakre og fremre forgasser. Tror jeg fikk det til, men måtte skru skruen helt inn, ingenting å justere på. Kjørte en tur og følte vel at bilen gikk tålig greit. Slipper å gå opp i turtall for å få drag. Men synes fortsatt at den høres ut som en traktor, dvs at den går stygt. Etter gasspådrag går den sent tilbake. Litt bensin og bensindamp kommer fortsatt fra første forgasser etter å ha stanset motor. Tok ut pluggledning på 1 og 2 og jeg hørte ingen forskjell, annet at motoren slet litt mer på tomgang. Nå har jeg gått meg litt blind. Jeg klarer ikke å bestemme meg om den fortsatt går på to sylindere. Av de siste gode rådene som kom her, så er det vel skifte av plugger jeg ikke har gjort. Skiftet i går, men de er allerede sotete og våte. Bør jeg skifte igjen? Skal ikke plage dere mer i kveld. Setter pris på tipsene deres. Må nok få noen til å hjelpe meg snart hvis jeg skal få benyttet bilen før den går i hi.
  6. Det skal jeg prøve. Et par spørsmål i den forbindelse, skru oppover - er det med klokka? Klarer ikke å se hvor den går. Det er fire blandeskruer, me det er også en skrue til ved siden av hver blandeskrue. Hva er de til?
  7. Kan feil synkronisering medføre de feil som jeg har ramset opp, som f.eks tilbakeslag av bensin. Hva justerer de på når de bruker måleutstyr? Er det samme skruen som jeg benyttet? Det skulle ikke være noen nærmere Skien, enn Tønsberg? Er litt redd for å kjøre med "to sylindere" så lenge, eller gjør det ingenting? Mange spørsmål og flere blir det etter hvert som man driver på.
  8. Alt fungerte før jeg sendte bort forgasserne til overhaling, men burde kanskje bytte alikevel? Når jeg får turtall så er det drag, men må ruse motor først. Skrudde frem og tilbake, men ga ikke de helt store utslagene.
  9. Fant armen og fikk justert noe - dvs. hørte forskjell på tomgangen. Men, den går fortsatt som en traktor. Ingen forskjell om jeg bytter pluggledning på 1`er og 2`er. Pluggen på 2`er våt og svart, 1`er svart og litt våt. Det kommer bensin/bensindamp tilbake mot filteret, på forgasseren til nr.1 og 2. Mest tilbakeslag av bensin på 1`er. Jeg sitter igjen med bare flere spørsmål. Kan vi si med sikkerhet at det ikke har noe med plugger, ledninger, rotor og fordelerlokk, og konsentrere seg om forgasseren?
  10. Fordelerlokk ser ok ut. Rotor vet jeg ikke hva jeg skal se etter. Pluggene på nr.1 og 2 er våte og sotete. Innsugsgummien virker tett. Synkroniseringen har jeg ikke prøvd, da jeg ikke finner det nevnte lokket for sjekk av spjeld. Forts. følger, men ønsker gjerne gode råd underveis.
  11. Har prøvd det, men hører ingen forskjell. Har nesten glemt hvordan bilen lyder med fire sylindere. Den går nå også, på tomgang, men kan motoren gå "greit" på kun to sylindere (3 - ja, men 2?)?
  12. Her blir det en del feilsøking/prøving i ettermiddag/kveld. Bensin kommer i innsuget når jeg trykker på gassen (motor av). Skal komme tilbake med resultatene av min feilsøking/prøving. Fortsett med å tipesene, jeg setter pris på det.
  13. Da skal jeg prøve meg litt på fordeleren. Må bare låne meg litt verktøy først. Når det gjeldersynkronisering av forgasserne, er det kanskje mulig å "grov-synkronisere" dem, av meg, eller? I tilfelle, hvordan gjør jeg det?
×
×
  • Opprett ny...