Gå til innhold

Guarneri del Gesù

Consigliere
  • Innholdsteller

    6 008
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    1

Guarneri del Gesù vant sist dagen den 1. november

Guarneri del Gesù hadde det mest likte innholdet!

Nettsamfunnsomdømme

31 Molto bene

Om Guarneri del Gesù

  • Rang
    Consigliere

Demografi

  • Kjønn
    Ønsker ikke å oppgi

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Enig i at 1300 utveksling er alt for lavt. Både på vei og bane faktisk. En periode hadde jeg den aller høyeste utvekslinga fra 2000 GTV, og jeg må si det var helt topp på veien. Bilen gjorde nesten 220 ærlige kmt! Nå har jeg 1600 utveksling, og det er ok på banen, men litt for lavt på veien det også. Har faktisk 1750 aksling på min 1600 Giulia nå, og det er kjempefint. Jeg fikk bremset bilen hos Igelsrud Performance, og dette godtok de hos biltilsynet. Kostet ikke stort heller.
  2. Ikke bli overasket hvis den passer best for Fred Flintstone
  3. Har prisen på motoren gått ned?
  4. Det er faktisk billigere enn å kjøpe ferodo med tanke på at de varer 3 ganger så lenge. 😛
  5. Hvis du skal ha noe skikkelig bra så kjøp CL brakes. Ferodo er utdatert.
  6. Hvem har laget det da? Og hvor mye veier det? Et bilde hadde gjort seg.
  7. Ønskes kjøpt! Bør ha bra med mønster. Noen som har noe til meg?
  8. Jeg har sett flere 105 svinghjul som har vært slitt og dreid på.
  9. Hvorfor ikke denne? Mye finere a gitt. Og med utskiftbar ring. https://classicalfa.com/products.php?product=EN530-ALLOY-RACE-FLYWHEEL-%2d-2000-ENGINES Jeg kommer i alle fall til å velge det fremfor Alfaholics hjulet. 😊
  10. Jeg sitter og grubler på det samme. Har til nå kjørt med standard svinghjul på min bil som blir brukt mye på bane. Det har jo fungert helt topp, og jeg kan ikke si jeg har savnet et lettere svinghjul. Du får litt kjappere respons på mellom gass, og det er vel det. Men det er jo også morsomt selvsagt. For meg er det alu/stål svinghjulet til Classic alfa som frister mest, kombinert med enten den forsterkede Sachs clutchen Alfaholics selger eller raybestos fra Spruell. Har prøvd begge i forskjellige biler og begge er crispe og fine. Holdbare er de også. Sinterclutch i en 105 serie er egentlig bare tull med mindre du har en diger turbo under panseret. Standard sachs funker også, men denne har et litt softere innslag og føles ikke så sporty. Men den holder lenge likevel . Hvis jeg kjøper svinghjul så har jeg et strøkent originalt til overs snart.
  11. Du kan få det i vognkortet hvis du bruker prosedyren jeg beskrev over. Hos meg står alt fra camberarner til fjærer, samt høyde fra hjulnavet og opp til skjermkanten :)
  12. Ja det kan du prøve. Men selvsagt med en risiko om at det ikke går og at du da må vise den igjen uten.
  13. Det spiller ingen rolle hvor gammel bilen er når det kommer til motoren. Men når det gjelder bur, krav til støtfangere osv så er det noen datoer som gjelder.
  14. Jeg har som sagt gjort dette. Det er bare å kontakte avdelingen for ombygde kjøretøy på Risløkka trafikkstasjon og be om en time. Da vil et team på to personer gå over bilen din og godkjenne det som er greit. De kan også finne ting de ikke er fornøyd med, men da får du bare en liste over ting som må ordnes før etterkontroll. Omtrent som en EU kontroll. Jeg behøver jo ikke skrive alt jeg fikk i mitt vognkort, men disse gutta er ikke avhengig av Tuv papirer. De bruker sunn fornuft, tommestokk og prøvekjører bilen. Positiv opplevelse for meg. Nå behøver jeg ikke være redd for EU kontrollen lenger. :)
×
×
  • Opprett ny...