Gå til innhold

Rune O

Capo
  • Innholdsteller

    735
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

    Aldri

Nettsamfunnsomdømme

0 Neutro

Om Rune O

  • Rang
    Capo
  • Bursdag 08.08.1967

Demografi

  • Kjønn
    Ønsker ikke å oppgi
  • Lokasjon
    Trondheim
  1. Varme skal IKKE være nødvendig. Tilstrekkelig med messingdor mot løsnet sentermutter og spenntak med knærne mot baksiden av rattkransen. Vips så er rattet av! Nøkkelordet er kon med splines. Lykke til! Sent from my iPad using Tapatalk
  2. Det enkleste først: sjekk jordingspunkt(er), billigst å reparere... Sent from my iPad using Tapatalk
  3. Det er ingen tvil om at TI er både en penere, og en bedre bil å kjøre, men face it, det som skiller TI og vanlig 159 på kjøreegenskaper er større hjul, andre fjærer og dempere. Skal man kjøpe dette til en vanlig 159 koster det deg 15000,- ekstra,og ikke 70-80-90000,- ekstra som prisen tilsier. I england foreksempel, koster TI og vanlig 159 gjevnt det samme på tilsvarende modeller, ei heller i tyskland er forskjellene store. Rart land vi bor i Tja, litt mer er det jo. Nå har jeg ikke sjekket deleprisene men fjærer er fort ca 5000, dempere 6-8000, 5000 i montering + firehjulskontroll. + brukte (?) 19" til godt over 10 lapper m dekk Og da har man en senket standard bil Mangler: sportseter (forskjellig bak også), sportsratt, sideskjørt etc TI-bremser koster jo fort litt mer i denne dimensjonen, 330mm (?) foran, Brembo 4-stempla alu-kalippere. Ettermarkedsbremser i høy kvalitet koster fort opp i mot 15000,- for et sett. Sent from my iPad using Tapatalk
  4. Hei! Det kan være så enkelt som at bilen hang med hjulene i lufta ved montering. Polyforinger skal kun monteres i posisjon på bukk, mens de skal etterdras med hjulene belastet. Mvh Rune
  5. Hei! Stemmer godt med egne erfaringer fra tiden med 2,0 TS 16v. Gikk som ei bøtte møkk under 3500 rpm. Deretter ultralydrens og dermed dro den fra tomgang!
  6. Du kan i tillegg trøste deg med at verdifallet pr. år på nevnte beæmve med all sannsynlighet overstiger 100" kr, siger og skriver ett hundre tusen kroner.
  7. Her med 3.0 http://www.alfaromeo.org/index.taf?_page=mess_thread&messenger_auid=521888&EnsureNoCache=5916 Enklere blir det ikke?
  8. Da ligger det vel an til å ta kontakt med Multibil AS. Spør etter Olav Kristian Huseby og referer til medlemsskap i KARN, for jeg går ut i fra at du er medlem, ;-). http://www.multibil.no/ Lykke til!
  9. En nødløsning kan være å kryssbytte drivknutene, enten hele akslene eller bare knutene. Dermed blir rotasjonsretningen motsatt og knutene arbeider mot anleggsflater som har minst slitasje.
  10. Mao. noe av de samme opplevelsene jeg innledningsvis hadde med min 155 2,0 ts 16v. Løsningen lå i at innsugskammen var nesten 1 grad feil samt at innsprøytingsdysene måtte renses med ultralyd. Relativt billig og enkel løsning på ditt problem?
  11. Hva med noe så banalt som veivakselsensor?
  12. SZ-felger kan skaffes http://www.alfistiracing.com/index.php?value=prodlist&katid=5 og her http://www.81x.com/alfasz18/wheels/
  13. Hei! Det har vært originale ES-30/SZ-felger (16") i omløp her på forumet. Du kan jo ev. forhøre deg om dem. Passer rel. bra til karosseriformen.
  14. Hei! Det er mulig du har rett, men det virker for meg enklere å blokkere helt, samt å deaktivere i ecu. Din venn i Ultimo kanskje kan hjelpe?
×
×
  • Opprett ny...