Gå til innhold

vegardw

Artigiano
  • Innholdsteller

    83
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

    Aldri

Nettsamfunnsomdømme

0 Neutro

Om vegardw

  • Rang
    Artigiano

Demografi

  • Kjønn
    Mann
  • Lokasjon
    Kongsberg
  1. Fikk det fra hverandre til slutt i går, måtte bare lirke litt og heve og senke litt her og der så jeg fikk dratt kassa rett bakover. Så da blir det ny clutch En annen ting, fikk med en ekstra girkasse når jeg kjøpte bilen, var vel fra en 1.5 liter mener jeg å huske. Skulle ha litt lavere utveksling og litt bedre akselerasjon. Nå som jeg først har kassa ute, er det noe merkbar forskjell? Synes jo forsåvidt den er lavt nok giret allerede i motorveihastighet --Vegard
  2. Hei, har en '91 33 16v som jeg skal bytte clutch på. Har senket motor og girkasse så mye ned at det bare skal være å dra girkassa rett bakover. Har løsnet girkassefester osv, fjernet alle bolter mellom motor og girkasse, og løsnet drivakslene fra girkassa. Noen som har en oppskrift for en glad amatør som aldri har gjort det før om hva mer må løsnes/demonteres for å skille motor og girkasse? Virker som det er noe mer som må løsnes eller demonteres.
  3. Var oljetrykk i massevis der, var oljetrykksbryteren til lampa som var problemet, som flere nevnte. Så da ble det en lykkelig slutt, ikke noe alvorlig feil, jeg fikk kjøpt litt stæsj for å teste oljetrykk og oljetrykkstesting er lagt til på bilmekke-repertoaret
  4. Ok, så at det satt en sensor/giver av noe slag der, og regnet med at det var den som satt der. Da får jeg måle oljetrykk og satse på at det er som det skal. Hvis det er oljetrykksbryteren, hvor kjøper man sånt til 33? Nettsjappene jeg har brukt for deler til 156-en (ebspares etc) har ikke 33 i listene sine. Får man tak i det hos forhandler, eller er det for gammelt?
  5. Har en '91 33 1.7 16V hvor oljetrykkslampa plutselig har begynt å lyse/flimre på tomgang når motoren har blitt gjennomvarm. Har skjedd ved et par-tre anledninger, så nå har jeg parkert den til jeg finner ut av det. Hver gang har det skjedd etter at jeg har kjørt i ca 20-30 minutter. Oljelampa lyser på tomgang, hvis jeg ruser motoren litt slukker lampa. Ingen ulyder fra motoren som skulle tyde på at den ikke har oljetrykk. Oljenivået er fint, motoren bruker ikke olje som jeg har merket. Prøvde å stoppe motoren og starte den igjen etter et halvt minutt elns, da slukket lampa med en gang motoren startet, og forble slukket. Motoren har gått ca 175 000 km. Jeg byttet olje og filter for kort stund siden, så for å utelukke at det var noe med filteret e.l. så byttet jeg på nytt i dag, men det samme skjedde når jeg kjørte en tur etter å byttet på nytt. Nå har jeg orginalfilter og 5w-50 olje. Forrige oljeskift var det filter kjøpt på mekonomen og 10w-40 olje. Det var ikke noe ulumskheter på magneten på tappepluggen når jeg byttet i dag. Har kjøpt meg mekanisk oljetrykksmåler, så jeg får målt hva trykke faktisk er, om det er lavt eller det er en feil med oljetrykksbryteren til varsellampa. Har noen spørsmål i den anledningen. Er det best å skru ut oljetrykksbryteren og koble til oljetrykksmåleren der? Hvor sitter oljetrykksbryteren? Hva er normalt/nok oljetrykk på varm motor? Har googlet litt og sett at mange oppgir 10 PSI per 1000 omdreininger som en tommelfinger-regel. Høres det riktig ut?
  6. Det var det som skulle til. Flyttet turteller-ledningen til den andre terminalen på coilen, og begge turtellerene fungerte som bare det. Tydeligvis noen som har hatt satt den på feil terminal en gang. Takk for hjelpen, hva skulle en amatør som meg gjort uten cuoresportivo? Neste gang er det kanskje lurt å konsultere forumet før man kjøper deler dog
  7. Hei, Har en Alfa 33 hvor turtelleren ikke fungerer. Jeg målte at det var kontakt fra coilen til turtelleren og at det var det samme signalet på begge steder. Turtelleren fikk også 12 volt. Ettersom det var i orden så regnet jeg med at det var selve turtelleren det var noe galt med, så jeg fant en turteller på nett som jeg bestilte. Nå har jeg byttet turteller, men den andre er like død. Noen som har noe tips om hva feilen kan være? Er det noe kjent feil med disse? Legger med bilde av målingene jeg har gjort på coilen og på turtelleren, hvor jeg målte og hva jeg fikk. Ser det riktig ut? Coil: Turteller
  8. Etter et par dager med jevnlig dynking av wd-40, og bruk av mye makt, så fikk jeg det opp til slutt Ser ut som det har skjedd noe med lokket, får ikke låst det, vrir nøkkelen rundt, men får fortsatt åpnet lokket. Er heller ikke sånn som dere beskriver at lokket må holdes fast når jeg vrir nøkkelen rundt så det ikke følger med. Men samme det, ikke så farlig å få låst det, nå får jeg iallefall fylt bensin. Lyset for reservetanken hadde begynt å lyse, så var greit å få det opp nå
  9. Ok, takk for info Da får man gjøre et nytt forsøk i dag
  10. Flott hvis du hadde hatt mulighet til å sjekke nøkkelposisjon Har ikke turt å ta i alt for mye nå som jeg ikke vet hva som er åpent og hva som er låst. Jeg får vridd nøkkelen 180 grader fra den ene posisjonen til den andre, er det riktig?
  11. Hehe, regna med at det var mot klokka, men prøvde å vri både med og mot klokka med låsen i begge posisjonene Får vridd låsen mellom to posisjoner, men selve lokket rikker seg ikke. Forrige eier hadde fylt bensin for en ukes tid siden, og da hadde det ikke vært noen problemer. Han trodde han kanskje ikke hadde låst lokket da. Hadde bare kjørt en 20 minutters tid, og prøvde på nytt i dag tidlig etter at den hadde stått over natten, fortsatt det samme. Får prøve å dynke låsen med enda mer wd-40 og la det stå litt for å se om det hjelper.
  12. Har allerede det hørt med han Han hadde ikke hatt noen problemer med bensinlokket
  13. Har kjøpt meg en Alfa 33, som jeg hentet i går. Når jeg skulle fylle litt bensin på veien hjem så fikk jeg ikke opp bensinlokket. Jeg får vridd nøkkelen rundt, men samme hvilken posisjon den står i, og hvilken vei jeg vrir lokket, så sitter det stuck. Noen som har noen tips på hvordan jeg skal få det opp? Hadde vært greit å få fylt litt drivstoff etter hvert, bilen går så dårlig uten det
  14. Ligger en tråd på bilforumet på VG Nett Debatt med tallene: http://vgd.no/forbruker/bil/tema/1623008/tittel/2010-vs-2009-bilsalg Alfa ligger på 22. plass, med 407 solgte biler. En oppgang på 698% i forhold til 2009, da det ble solgt 51 biler.
  15. Test i dagbladet/klikk.no: http://www.dagbladet.no/2011/01/08/tema/motor/klikk/bil/14994372/
×
×
  • Opprett ny...