Gå til innhold

Juan

Artigiano
  • Innholdsteller

    69
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nettsamfunnsomdømme

7 Neutro

Om Juan

  • Rang
    Artigiano
  • Bursdag 01.12.1973

Demografi

  • Kjønn
    Mann
  • Lokasjon
    Oslo

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Komplett sett ink. TPMS brukt en sesong. Selges pga at jeg oppgraderte til 20" på vinterhjulene også. https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=132318402
  2. Var innom curadi.no og ser ikke ut som de fører den lenger, men ser ut som det tilsvarer denne på amazon: https://www.amazon.com/Large-Fluid-Writer-Kemper-Tools/dp/B000YQM5CQ/. så skal bestille et par sånne. Takk for tipset:)
  3. Hei, Hva slags steinsprutpenn er det du brukte? Så praktisk ut:) Mvh Juan
  4. Er det ikke mulig å ta dette via KARN medlemsavgiften og heller evt. øke medlemsavgiften noe om nødvendig?
  5. Når det kommer til forbruk kan jeg ikke si at det er en av tingene med Stelvio'en (bensin) som imponerer meg akkurat, men er nok ikke så galt når man tar hensyn til at det er en høyreist bil med store hjul, 280 hester og 4WD. Havner som regel et stykke opp på 0,8 tallet på pen kjøring på en blanding av motorvei/landevei.Til sammenligning brukte eks. Subaruen som riktignok hadde 110 hester mindre og var 100 kg lettere 0,2 mindre i snitt på mila. Men var det forbruk som telte mest hadde jeg fortsatt kjørt Subaru og ikke Stelvio som familiebil:) Eksoslyden på Stelvio'en er ikke noe å skryte av, men motorlyden i kupen er bra til å være en moderne familiebil synes jeg. Kan være litt dieselaktig ved kaldstart og på lave turtal, men tar seg betraktelig opp når man gir på litt. Synes også det er litt bedre/mer motorlyd i Stelvio'en enn i Giulia med samme motor jeg har kjørt. Ikke kjørt de back to back så skal ikke være for bastant på det, men det er i hvert fall inntrykket jeg satt igjen med. Regner i så fall med at det kommer av "engine sound enhancement" som etter det jeg skjønner er standard på Stelvio, men kom som tilvalg på Giulia senere.
  6. Endel info om å skru av ESP her: https://www.alfaowner.com/Forum/alfa-giulia/1173997-ways-to-defeat-traction-control-and-stability-control.html Er bilen produsert før februar 2018 høres alternativene med Multiecuscan eller Squadra sin dongle ikke så gale ut. For nyere biler enn det er mulighetene færre enn så lenge. Alternativene med å koble ifra batteripol eller sikring og sladde rundt mens bilen er i nødmodus høres litt vel hackete ut for meg.
  7. Vinterhjul til Stelvio selges. Brukt en sesong. https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=132318402
  8. Siden temaet er såpass nærme håper jeg det er ok å spørre i denne tråden. Er forhåpentigvis dager unna en Giulia eller Stelvio i garasjen. Uansett hva det blir så skal den få en antirust behandling, så lurer på om noen har noe å anbefale i Osloområdet? Tenker mercasol/tectyl og ikke oljebehandling. Min forrige bruksbil ble behandlet på et av byen mest kjente antirust verksteder, men har i ettertid etter å ha kikka bak et par plastdeksler og i hulrom skjønt at de tok noen snarveier og at fint lite ble demontert før de spraya på guffa si. Å tectylere plastdeksler har ikke så mye for seg. Så at de faktisk gjør det de sier de skal gjøre er viktigere enn pris.
  9. Lufter salg av meg min nesten nyinnkjøpte 156 GTA. Drømt om en slik lenge og da denne dukket opp måtte jeg slå til da denne så langt jeg vet må være den fineste i Norge. Har kost meg med den nesten hver godværsdag siden jeg kjøpte den men har samtidig funnet ut at jeg koste meg ennå mer med 500 Abarth'en jeg hadde inntil jeg kjøpte GTA'en. For meg er GTA'en brutal GT bil mens Abarth'en er en hissig gokart, og til mitt bruk er sistnevnte både morsommere og litt mer praktisk. Er ikke alltid drømmebilen passer like bra inn i virkeligheten:) Så før jeg begynner på å gjøre GTA'en litt mer Oslo vennlig med mykere dempere/fjærer som trengs om jeg skal trives med å kjøre den rundt i byen, så ser jeg om noen andre har lyst på denne isteden. Regner med den er på veien maks en mnd til før den settes vekk for vinteren. Lenke til annonse: https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=131134496 Tidligere tråd om bilen: https://cuoresportivo.no/topic/31342-well-meet-again156-gta-%3F/ Mvh Juan
  10. Klarer ikke å finne ut på bakgrunn av bildene hva slags fjærer dette er. Når jeg slår opp Eibach Pro Kit for enten 2.5V6 eller GTA (det samme) på eibachnorge.no er det ikke disse nummerene som kommer opp i hvert fall (https://eibachnorge.no/produkt/eibach-pro-kit-e1021-140/alfa-romeo-156-932-3.2-gta-1997-2005) Men siden jeg også vurdere å selge GTA'en igjen avventer jeg litt før jeg begynner å kjøpe oppgraderinger til den.
  11. Har du varenr til de? Og hva skal du evt ha for de? Iflg Eibach er det så langt jeg kan se samme delenr for dette kittet for 2.5V6 og GTA. Juan
  12. Hei, Er det noen som har noen tips til det meste anvendelige demper/fjæroppsettet for en 156 GTA på vei bruk i og utenfor Oslo. Dvs. tidvis ikke spesielt bra veier og fartsdumper oftere enn man tror er mulig. Vurderer følgende: -Orginale GTA fjærer + Koni FSD. Orginalfjærer vurderes fordi jeg har lest en plass at Koni FSD er laget for standard fjærhøyde og at denne komboen fungerer bra, selv om mange sikkert synes det er galskap å vurderer orginalfjærer. Men en annen sak er vel at det muligens ikke er så lett å få tak i slike i god stand. eller -Eiback Pro fjærer + Koni FSD. Har gode erfaringer med Eibach Pro tidligere da de er senker nok for meg samt at de er progressive. Hva tenker dere om disse kombinasjonene? Er det noen tips til andre kombinasjoner som passer til bruken jeg beskriver? Er ikke ute etter å gjøre GTA'en til å kjøre som en Citroen eller gammel Benz, men et passe sportslig oppsett optimalisert for vei fremfor bane. Sitter Bilstein/Harvey Bailey på bilen nå og dette oppsettet blir i strammeste laget for min smak til bruk på vei. Mvh Juan
  13. Hei, Lurer på om noen har et sett orginale fjærer til 156 GTA sedan. Et sett Eibach pro progressive fjærer kan også være aktuelt.
  14. Mener ikke å kuppe tråden så textex får stå først i køen, men jeg er også interessert i GTA og helst rød 156 sedan så legg gjerne ut litt mer info. Kanskje man burde ha en egen tråd for de som er på jakt etter GTA'er
×
×
  • Opprett ny...