Gå til innhold

Juan

Artigiano
  • Innholdsteller

    75
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nettsamfunnsomdømme

11 Buona

Om Juan

  • Rang
    Artigiano
  • Bursdag 01.12.1973

Demografi

  • Kjønn
    Mann
  • Lokasjon
    Oslo

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Hadde vært gøy å prøve seg:) Er i den pakken man har lagt opp mulig å delta på kjøring begge dager, men kun overnatting/middag fredag til lørdag?
  2. Ift. manualen tror jeg de settes opp med toe out som vil kunne slite på innsiden av dekkene. Gir vel litt kjappere turn in i sving men spiser også mer dekk. Spesielt på TI som er lavere og har bredere dekk. Så har verkstedet fulgt manualen så hjelper det ikke så mye på skjev dekkslitasje. På de 159 TI jeg hadde ba jeg verkstedet ignorere manualen og sette toe out/in til 0. Alle verksteder som justerer forstilling kan gjøre det, men må si ifra at de skal gjøre det sånn ellers følger de nok bare manualen og man er like langt. Mine biler ble ihvertfall bedre mtp. dekkslitasje etter dette. toe out som vil slite på innsiden.
  3. Bose forsterker til Alfa Romeo 156 selges https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=153616745
  4. Mente ikke at Ackerman vinklene hadde noe med dekkslitasjen å gjøre, kun luggingen man kan kjenne ved fullt rattutslag. Min Stelvio og alle andre Giulia/Stelvio jeg har prøvd har hatt det samme. Ikke noe ekspert på dette, antar ideelle Ackerman vinkler for ratting på p-plassen er offret på alteret for sporty kjøreegenskaper. Greit for meg:) Vet endel BMW M modeller og lignende har det samme. Men ekstrem slitasje på innsiden av dekkene er vel ikke vanlig på Giulia/Stelvio såvidt jeg vet, så ville sjekket om spissing og camber er innenfor spec. Jeg var plaget med det på senket 156 og 159 TI som hadde mye toe out ifra fabrikk. De satte jeg til 0 og dekkene holdt mye lengre etter det. Fikk sikkert litt tregere turn in også uten at jeg la merke til det.
  5. Luggingen ved fullt rattutslag er vel noe alle Giulia/Stelvio har og er en konsekvens av hvordan forestillingen er designet så langt jeg har skjønt (Ackermann vinkel). Jo breiere dekk jo mer merkbart.
  6. Komplett sett ink. TPMS brukt en sesong. Selges pga at jeg oppgraderte til 20" på vinterhjulene også. https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=132318402
  7. Var innom curadi.no og ser ikke ut som de fører den lenger, men ser ut som det tilsvarer denne på amazon: https://www.amazon.com/Large-Fluid-Writer-Kemper-Tools/dp/B000YQM5CQ/. så skal bestille et par sånne. Takk for tipset:)
  8. Hei, Hva slags steinsprutpenn er det du brukte? Så praktisk ut:) Mvh Juan
  9. Er det ikke mulig å ta dette via KARN medlemsavgiften og heller evt. øke medlemsavgiften noe om nødvendig?
  10. Når det kommer til forbruk kan jeg ikke si at det er en av tingene med Stelvio'en (bensin) som imponerer meg akkurat, men er nok ikke så galt når man tar hensyn til at det er en høyreist bil med store hjul, 280 hester og 4WD. Havner som regel et stykke opp på 0,8 tallet på pen kjøring på en blanding av motorvei/landevei.Til sammenligning brukte eks. Subaruen som riktignok hadde 110 hester mindre og var 100 kg lettere 0,2 mindre i snitt på mila. Men var det forbruk som telte mest hadde jeg fortsatt kjørt Subaru og ikke Stelvio som familiebil:) Eksoslyden på Stelvio'en er ikke noe å skryte av, men motorlyden i kupen er bra til å være en moderne familiebil synes jeg. Kan være litt dieselaktig ved kaldstart og på lave turtal, men tar seg betraktelig opp når man gir på litt. Synes også det er litt bedre/mer motorlyd i Stelvio'en enn i Giulia med samme motor jeg har kjørt. Ikke kjørt de back to back så skal ikke være for bastant på det, men det er i hvert fall inntrykket jeg satt igjen med. Regner i så fall med at det kommer av "engine sound enhancement" som etter det jeg skjønner er standard på Stelvio, men kom som tilvalg på Giulia senere.
  11. Endel info om å skru av ESP her: https://www.alfaowner.com/Forum/alfa-giulia/1173997-ways-to-defeat-traction-control-and-stability-control.html Er bilen produsert før februar 2018 høres alternativene med Multiecuscan eller Squadra sin dongle ikke så gale ut. For nyere biler enn det er mulighetene færre enn så lenge. Alternativene med å koble ifra batteripol eller sikring og sladde rundt mens bilen er i nødmodus høres litt vel hackete ut for meg.
  12. Vinterhjul til Stelvio selges. Brukt en sesong. https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=132318402
  13. Siden temaet er såpass nærme håper jeg det er ok å spørre i denne tråden. Er forhåpentigvis dager unna en Giulia eller Stelvio i garasjen. Uansett hva det blir så skal den få en antirust behandling, så lurer på om noen har noe å anbefale i Osloområdet? Tenker mercasol/tectyl og ikke oljebehandling. Min forrige bruksbil ble behandlet på et av byen mest kjente antirust verksteder, men har i ettertid etter å ha kikka bak et par plastdeksler og i hulrom skjønt at de tok noen snarveier og at fint lite ble demontert før de spraya på guffa si. Å tectylere plastdeksler har ikke så mye for seg. Så at de faktisk gjør det de sier de skal gjøre er viktigere enn pris.
  14. Lufter salg av meg min nesten nyinnkjøpte 156 GTA. Drømt om en slik lenge og da denne dukket opp måtte jeg slå til da denne så langt jeg vet må være den fineste i Norge. Har kost meg med den nesten hver godværsdag siden jeg kjøpte den men har samtidig funnet ut at jeg koste meg ennå mer med 500 Abarth'en jeg hadde inntil jeg kjøpte GTA'en. For meg er GTA'en brutal GT bil mens Abarth'en er en hissig gokart, og til mitt bruk er sistnevnte både morsommere og litt mer praktisk. Er ikke alltid drømmebilen passer like bra inn i virkeligheten:) Så før jeg begynner på å gjøre GTA'en litt mer Oslo vennlig med mykere dempere/fjærer som trengs om jeg skal trives med å kjøre den rundt i byen, så ser jeg om noen andre har lyst på denne isteden. Regner med den er på veien maks en mnd til før den settes vekk for vinteren. Lenke til annonse: https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=131134496 Tidligere tråd om bilen: https://cuoresportivo.no/topic/31342-well-meet-again156-gta-%3F/ Mvh Juan
×
×
  • Opprett ny...