Gå til innhold

Alfist tilbake :)

Capo
  • Innholdsteller

    712
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

    Aldri

Nettsamfunnsomdømme

0 Neutro

Om Alfist tilbake :)

  • Rang
    Capo
  • Bursdag 22.03.1978

Demografi

  • Kjønn
    Mann
  • Lokasjon
    Tønsberg Vestfold /(Alicante Spania)
  1. Panseret er noe slitt i lakken (et par skjolder i klar lakken, med en liten rose tilsvarende en steinsprut som buler oppover). ring meg på 91 33 33 39 for mer info. Jeg blir kun til over helgen, før jeg må ut på reisefot igjen. Som bildene under viser er den 100% rustfri, men med typisk bruks slitasje på lakken. Spesielt koffert lokk og panser. (Den har ikke blitt vasket på ca 1,5 år, så bare tørket over med en våt fille før jeg tok bildene.)
  2. Helt grei sum det. Jeg er tilbake i Norge den 5. februar og kan da treffes på tlf 91 33 33 39.
  3. Hei. Jeg har en rustfri 2000-2001 mod 156 2,4 jtd som selges i deler. (Grunnen er oljelampe som begynte å flimre når motoren nærmet seg arb. temp. Etter det har bilen blitt stående og ført til at dieselpumpen i tanken har sluttet å fungere. Ser derfor ikke noe vits i å begynne å fikse den opp igjen.) Den har kun sett en halv norsk vinter etter import fra Spania for en del år tilbake, derfor er den rustfri, men støtfangerene er godt brukt på den som de fleste spanske biler. Jeg har også 17 tommere med nesten ubrukte sommerdekk og avtagbart hengerfeste for salg. Hjulene går for 2000,- (5-100 med slingringsbolter) Hengerfestet med elektronikk går også for 2000,-. Resten av bilens deler blir vi enige om. Det er også eletriske vinduer hele veien på denne, hvite instrumenter som viser 184 000 km, tre immitasjon og "konge blå" stoff seter uten varme. (Holder til i Tønsberg distriktet.)
  4. Jeg har. Holder til i Tønsberg. Jeg er tilbake i Norge 5. februar å kan ta bedre bilde. (Det er vel std. grå dynket med klar-lakk og ikke metallick lakk.)
  5. Satt inn ny clutch og skal fortsette med nye drivledd utover dagen. (1 stykk clutch og et stykk drivledd til 2,4 jtd kom på 3000,- fra EB-spares ferdig levert. Norsk pris ca 9000,-)
  6. Nettopp. Ser faktisk det er ca samme ekstra plassen på siden av Emmaljunga vognen i både "store Maxima'en" og i 156 sedan Faktisk har 156 mye mere plass i høyden mot de få cm som mangler i bredden. de er også like lette å laste ut og inn av, så kan ikke forstå prob. med 159sw som er et godt valg og står på min liste også med innkjøp til sommeren når båten er byttet ut (så lenge jeg ikke finner en "Må HA" versjon av 166 med V6 i mellomtiden eller min gamle 164).
  7. Da er de to små blitt snart fem måneder, og første langtur (Rælingen/Trøndelag t/r) er unnagjort. Med skiboks på taket og fulloppakning... Fasit: 159 er en ypperlig familiebil som kan anbefales til alle tvillingforeldre (og andre for den sakens skyld) Hadde full ferieoppkaning i boksen (Svææær Thulesak!) og tvillingvogna pluss litt småting i bagasjerommet. Funket som bare det. Noen estetiske kompromisser er jo pr. def. inngått med skiboks på taket, men kjøregleden er i behold (og innenfra kupeen slipper jeg jo å se boksen). I det daglige funker den tilsvarende fint: Klart lasteterskelen er "noe" høy når vogn skal bukseres inn og ut men så var det alternativene da.... Alle planer (bevisste eller underbevisste) om bilbytte er herved skrinlagt. Og takk for det. Enig. Er ønsket stort nok får man plass til alt. Skal man spekulere i at man må bruke 10 min ekstra for å pakke til ferien (2-3 g. i året) burde man vel heller sitte på et annet forum å vurdere valget mellom Caravelle og Vito
  8. Fikk denne fra fabrikken til min 2001 modell. Og vi må vel ta til ettertanke at Italienerne bruker gass og brems som av og på knapper.
  9. Min 156 2.4 10v (136hk) ligger også på rundt underkanten av 0,6 på blandet kjøring med rundt 180 000 km på nåla. Den er egentlig ganske lik både på små kjøring eller på langkjøring eller med mye eller lite last. Har ikke prøvd den ut etter at turboen er fikset igjen enda (de variable skovlene hang fast i 1 posisjon), da gearkassen fortsatt ligger på garasjegulvet og venter på tid å lyst. Men antar at den kanskje krabber enda lenger ned på 0,5 tallet.
  10. Jeg ser ikke på min 156 som entusiastbil. Men jeg ser på meg selv som en og mange andre her inne med 156 som entusiaster da det er merket de liker og viser det med å ha flere Alfa eller å ha hatt flere modeller. At man nå sitter med en Alfa bruksbil, så viser jo det at man er entusiastisk nok til at man velger det fremfor mere praktiske biler i samme segment som også er rimeligere i drift. Jeg tror nok de fleste med en 156 har valgt nettopp den for at de vil ha Alfa følelsen og for øyeblikket må nøye seg med 1 bil. Derfor er 156 et godt alternativ. Til ca samme pris og med mere komfort og kvalitet kunne man gått for en 166. Men igjen vil en 156 med riktig oppsett være mye mere lik en f.eks. GTV i kjøreegenskaper. Både størrelse og vekt er jo nokså likt også, derfor er det en "grei" erstatning viss behovet for mere plass eller et hengerfeste også er til stede. Er man mere entusiast viss man kjører en Tysker-øse til daglig og har en Alfa som luftes kun i helgene enn en som har valgt å kjøre Alfa 156 vær dag? (Entusiastbiler kjøpes av entusiaster og da er ikke 156 noe unntak.)
  11. I følge Michelin Norge uttalte de for noen år tilbake (da jeg jobbet i dekkbutikk) at man skal ha ca 15% mere enn det som står i boka vinterstid for å kompensere for kulden. Men som det også sies er mange vinterdekk veldig myke.
  12. Ville sett om en av de sorte runde 3,5 jack'sene er til aux eller ipod. Da bruker du kun den og utgangen til hodetelefoner på telefonen din. 3,5 kabel finner du neste over alt til 50,- og oppover. Du vil da kun få lyd, ikke menyen over på skjermen.
  13. Vasket den. Bestilt en del nye foringer i forstilling + nytt drivledd. Bestilt verksteds manual og trim chip.
×
×
  • Opprett ny...