Gå til innhold

Jo

Apprendista
  • Innholdsteller

    14
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

    Aldri

Nettsamfunnsomdømme

0 Neutro

Om Jo

  • Rang
    Apprendista

Demografi

  • Kjønn
    Ønsker ikke å oppgi
  1. Heisann! Nå med flere bilder - Alfisti bud over kr 100,000 vurderes...Er prisen så håpløs, eller må en bare være tålmodig? Det er ikke sånn at jeg må selge, og jeg synes selv at 100 laken for noe sånt er et varp...vel,vel, markedet bestemmer
  2. Etter å ha nærmest parkert bilen på verksted siden sist, og byttet meste av forstillingen så prøver jeg meg på nytt : http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=19155814
  3. Jo

    Tannstang 156

    Hei igjen - jeg ser at det ligger en del ute på http://www.nbfbildeler.no/templates/PartInfo.aspx?Matrix_Id=1&Brand_Id=1100&Model_Id=1142&PartGroup_Id=29&Part_Id=7041 Noen som vet om disse passer til en 2,0 selespeed? Og hvilken risiko er det forbundet med de, bilopphuggeren gir en kvalitetsranking, men er det verdt null, nix og nada? Svært takknemlig om noen tar seg bryet med å svare! :-) Mvh, Jo
  4. Jo

    Tannstang 156

    Hei, Det er vel ikke noen som tilfeldigvis har en tannstang i god stand til en AR 156 SW 2001? Jeg har litt hastverk, så tenkte å sjekke her før jeg bestilte fra EB Spares....andre gode forslag mottas seffern med takk! Mvh, Jo 95 11 34 42
  5. Fin bil til forhåpentligvis rett pris på http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=18229309 Jo
  6. Jeg kontaktet Alfastumper og spurte om senkesett - de anbefaler Zeatek Strada 6, noen som har erfaring med det? (http://alfastumper.dk/oscommerce_st/catalog/product_info.php?products_id=1465{10}7) De hevder det består av Eibach Rosso "koldspundne progressive fjedre og Sachs sportsgasdæmpere" og skal således være bedre enn Eibach Pro settet som har hvite fjærer og ukjente dempere. Noen synspunkt?
  7. Hei og takk for konstruktive svar - det har seg slik at en ikke kan lese nummeret lenger, dermed keine godkjenning. Nå er det innført i "loggen" til biltilsynet så tviler på om jeg kommer noen vei der, men har klaget på avgjørelse. Skal prøve å ringe tilsynet i morgen. Er det ingen som har forslag til fjærer? Regner med jeg går for Eibach som senker 30mm igjen, siden jeg er godt fornøyd med de som allerede står på. Skifte til det samme - snakk om waste! Mvh, Jo
  8. Hei, Jeg har prøvd å se gjennom alle innlegg for å se om andre er i min situasjon, men kunne ikke finne veldig mye, så derfor en bønn om hjelp og råd fra Alfakjernen! Bilen min, Alf, 156 SW, rød og fin, har gjennomgått diverse operasjoner i det siste og skulle bare EU godkjennes - men dengang ei. Senkefjærer(eibach med TUV papirer, montert av MF Østre Aker i 2003) ble ikke godkjent, da biltilsyn krever visuell kontroll av fjærer. MF har etter sigende prøvd å diskutere med biltilsyn uten å lykkes. Så til spyrsmål: 1) Finnes det noen smutthull i lovgivningen - jeg trodde det var rettsprinsipp om at nye regler ikke skulle ha tilbakevirkende kraft? Bilen ble godkjent i 2004 og 2006...Noen som vet når loven ble endret? Prøvd å finne svar på lovdata, men kan ikke se at den type ordlyd er brukt... 2) Hvis jeg må skifte fjærer vil jeg ha senkefjærer igjen - hvor kan en få det raskt og rimelig? Hva anbefales? Noen verksted (som ikke er merkeverksted) som er å anbefale? 3) Aller helst ville jeg hatt dempere og fjærer, men kassa tillater ikke en hel dag på verksted inkludert 4 hjulskontroll, blir vel fort 15 laken da? Er det noen som sier seg villige til å hjelpe meg for noen lapper? Er vel ikke en helt fair request i julestria, men hvis jeg ikke spør får jeg ingen hjelp :-) Bor forresten midt i Oslogryta, så hvis det finnes noen barmhjertige sjeler der ute - ta kontakt! med ønske om God Jul! Jo
  9. Det kostet vel rundt 8-9k i svenske - delene var jo ingenting, men så var det jobben da. Benyttet muligheten til å ta service når jeg først var der. Er godt fornøyd og har ikke hatt problemer siden - bortsett fra at jeg prøvde å kjøre gjennom en panservogn av en BMW, men kan vel ikke skylde på girkassen
  10. Hei, for de som er interessert var det synkringer og lameller som måtte skiftes. Rosso i Gøteborg hadde aldri sett dette på en selespeed før, men en gang må visst være den første :'( Tipp topp nå!
  11. Hei - hjertelig takk for tips & info. Jeg har bestilt en sjekk hos AutoItal - MF var bissi i lang tid fremover. Skal gi rapport hvis de finner ut hva som er galt
  12. Hei, IceTone - takk for forslag. Som sagt setter jeg pris på tips, men Jan-Erik - hva er det som er feilinformasjon? Akkurat nå er jeg bare forvirret om hva jeg eventuelt skal gjøre Alle forslag mottas med takk, men det hadde vært en fordel om folk hadde vært noenlunde enige... Mvh, Jo
  13. Hei, jeg er nykonvertert Alfist og har nettopp overtatt en 156 SW 2.0 TS Selespeed. Så langt har alt vært utmerket, men jeg ser skyer på horisonten :-\ Har browset diverse forum men finner ingenting ang. to problemer jeg har - ser at entusiastene er utmerket til å svare nybegynnere, og håper det gjelder for meg også: 1. Har fått en mistenksom lyd når jeg girer fra 2. til 3. - høres ut som metallisk klang fra venstre side i motorrommet (actuator )??). Lyden øker jo mer gasspådrag jeg gir. Er forøvrig helt fin når jeg girer ned. 2. Har toknappsnøkler (sentral og bakluke) - den ene regner med at jeg må skifte chip på, men den andre går bananas bare den er i nærheten av bilen. Blinker konstant og låser opp/igjen uten at jeg er borti...ideer? Noe som er stuck? Hvis jeg skifter chip må nøkkelen synkroniseres? 3. Ellers har jeg lest en del steder at å koble fra batteriet kan være godt for mangt (resete systemer regner jeg med), men må ting syknroniseres av merkeverksted etterpå, eller ordner det seg selv? 4. Leste i en tråd at en planla mekkekvelder for idioter - jeg tilhører den kategorien og hadde vært interessert i å være med. Ble det noe av? Beklager på det sterkeste min uvitenhet, men håper å være up to (sele)speed om ikke altfor lenge. På forhånd takk for all hjelp! Jo
  14. Jeg tar de gjerne hvis du fremdeles har [email protected]
×
×
  • Opprett ny...