Gå til innhold

e.c.l.

Primo Capo
  • Innholdsteller

    1 808
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    8

e.c.l. vant sist dagen den 20. juni 2017

e.c.l. hadde det mest likte innholdet!

Nettsamfunnsomdømme

53 Superbo

Om e.c.l.

  • Rang
    Primo Capo
  • Bursdag 19.01.1977

Demografi

  • Kjønn
    Mann
  • Lokasjon
    Trondheim

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. tråd om bilen her, Rustne kanaler, yttre, selges hel eller i deler. Går evt på dynga etter at jeg har plukket av det som er verdt å beholde når sommerbilen kommer ut av hi og trenger garasjeplassen. Mangler finner du på siste post i vedlagt tråd.
  2. Dette blir nok siste post (reis) for denne bilen. Etter sist tectylering noen år tilbake ble det virkelig fart på stålormen, og da gadd jeg heller ikke dytte noe særlig inn i vedlikeholdsposten, og da baller det jo som kjent på seg. 13 vintre med salt får være nok. Den har gått for langt til å jeg kan forsvare påkosten den trenger, og jeg går over til annen bruksrakett nå på vårparten (Mito 155hp) Så hvis noen skulle ønske seg en billig GT å pelle på, kan den unngå å havne i pressa. Men når sommerbilen kommer ut av hi trenger jeg plassen som denne opptar. Håper å plukke av litt, som interiør, panser, luke, dører, lamper og annet smånips som jeg kan avse litt plass i boden til. Resten går nok på dynga. Hvis noen skulle trenge deler, hjul, smånips, Ragazzon bakpotte eller evt hele bilen er det bare å ta kontakt. Pris blir vi nok enige om, hva det enn skulle gjelde. Bilen står i Trondheim. Status er: Original ubesudlet JTS selespeed med sportseksos (Ragazzon) og mengder av historikk. Rust i kanaler (karosseri), bra under sist jeg så. Står i garasje. En defekt xenon, pære eller ballast. (høyre) Klunk i det jeg antar er stabstagforinger foran (hovedstabstag). Ett stk hjullager som nok ikke tåler mange mil til. Hull i eksosen, ganske langt framme å dømme av lyden.. Tipper flexi eller overgang til fremre lyddemper. Ellers fungerer motor/gir fint, den har rullet 210', og har vært ett trofast familiemedlem siden tidlig 2006 i både opp og nedturer. Mye bil igjen her for den som kan gjøre endel/mye selv, men det er ikke meg. Bilder kan vi ordne, i mens finner du masse i tråden ved interesse. This is Alfa Romeo GT benzina SS signing out...!
  3. e.c.l.

    GT 3.2

    hvor kjøpte du armene bak Peer? og har du byttet trailing arm foringen noen gang? Den som sitter nærmest hub'en på armen som går framover fra bakstillingen. Tilleggsnerdeinfo: Pr idag er det 8 stk Alfa GT 3.2 på eller av skilt i landet.
  4. klassisk feil på gt er setevarmebryterne. Disse er billige og ryker i eininga..
  5. Koni fsd var det foretrukne for 5-10! år siden. Den universelle oppfatningen via diverse fora pr idag er at det beste er kw. Om du da velger v1, v2 eller v3 kommer ann på budsjett, og hvor mye du ønsker å justere deg bort... Kort og godt er forskjellen: V1 - justerbar høyde, v2 - justerbar rebound, v3 justerbar rebound og kompresjon. Har selv V1, og dette fungerer utmerket. Men den blir selvsagt stivere enn originalt, da den jo er ganske myk. Bilstein er av mange ansett som veldig hardt, og har dårlig passform i dempertoppene. Novitec er rebranded Kw, og du får v1 i rustfritt til ca 900 euro eks mva. Ganske mye jobb med montering, spesielt bak, da det meste mest sannsynlig har grodd sammen (alu mot stål). Gikk virkelig til verks for 3 år siden, og brukte myye tid før jeg valgte kw, og angrer definitivt ikke. Det blir ikke nødvendig stivere med justerbart enn demper + fjær. Lykke til:)
  6. Min hadde lavt trykk i toppen, med medførende kamslitasje på en lobe på en kam. Eller var det to? Byttet da også løftere, og motor må renses for partikler fra kammen. Min raklet ikke (men burde gjort det ifølge verkstedet) Oljepumpen kan shimses evt fjær strammes for å levere bedre trykk til toppen, noe som ble gjort. Vet ikke hvilket trykk den leverer nå, men verkstedet lagde noe for å måle oljetrykket i toppen av motor. Viktig at motor har fullsyntet 10w60, og den soter endel, så hyppige oljeskift er grei skuring. Min ble produsert i november 04
  7. e.c.l.

    GT 3.2

    Sent men godt, gratulerer:D Uten midtpotte blir den som min, og den har du jo hørt. Så får vi se hvem som klinker til med grenrør først;)
  8. Det stemmer, det er jeg som er ute å dingler i lufta:)
  9. Noen gang lurt på hva som foregår på et pinsetreff i Klubb Alfa Romeo regi? Eller var du der, og har lyst på et tilbakeblikk? Her dekkes begge bord! Bilder sier mer enn tusen ord sies det.. Bevegelige bilder sier desto mer. Her er filmen fra årets variant, ett tilbakeblikk på hele 18 minutter, med flotte folk og flotte biler i verdens fineste natur, i full-HD. Tusen takk for ett fantastisk flott treff! Neste år blir enda bedre, det er bare å forbrede seg. Enjoy!
  10. Novitec stradale+ coilovere (rustfritt) og eibach stabstag og du har et fantastisk understell. Stradale+ = kw v1. Vanlig stradale er ikke rustfri. Stabstagene er 63% stivere enn originalt, og det som isolert sett gir mest merkbar forskjell. ta med en q2 i samme slengen, så er du så og si i mål:)
  11. e.c.l.

    GT Q2

    Jts trenger ikke en lsd da den ikke har nok kraft, og null i torquesteer. Dog kan du sikkert skvise noen tideler av en rundetid hvis det er poenget. Jeg trodde at selespeedenheten ville komme i veien eller noe i den duren, og at dette også kunne være grunnet til at autolusso ikke tilbyr q2 til denne modellen på sine hjemmesider. Men er åpen for å ta feil på dette.
  12. kanskje den beste fargen på Giulia dette. Sammen med den nyere blå og alfa rosso (selvsagt) flott bil:)
  13. Sverger til michelin pilot sport (nå nr 4) liker de mye bedre enn p-zero rossoene jeg hadde på samme bil, de var litt kjipe på kanten av grip.
  14. meget, var heldig der:D svart asfalt og ferske lamper gjør nok sitt, men absolutt en favorittplass med tanke på lokasjon og lys:)
×
×
  • Opprett ny...