Gå til innhold

Kristian V

Don
  • Innholdsteller

    8 502
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    9

Kristian V vant sist dagen den 29. september 2018

Kristian V hadde det mest likte innholdet!

Nettsamfunnsomdømme

111 Eccellente

Om Kristian V

  • Rang
    Don

Profilfelter

  • Nettside
    http://www.flickr.com/photos/kristianjv

Demografi

  • Kjønn
    Mann
  • Lokasjon
    Tvedestrand

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Ble på med sommerhjulene og vårrengjøring i dag i finværet Pleier å spyle innerskjermer osv godt med vann, for å få bort salt og skit før man setter på sommerhjula. Spyler godt under bilen i samme slengen. Så blir det innvendig støvsuging, med munnstykke med kost, så man får med alt støv og skit i sprekker rundt brytere, knapper, lufteventiler, i seter, på LCD-display osv. Inntørka flekker og striper fra fuktig klut er lite pent. Blir enda værre på LCD-display på AC og CD-spiller, eller instrumentglassene. Skinner sola på det ser det jo helt jævlig ut.. Så ble det håndvask på innsiden av dører og dørkarmene. Så utvendig vask, først skum etterfulgt av håndvask. Spylt ren og pen! Så blir det forhåpentligvis en polering i løpet av våren/sommeren.
  2. Et annet forum jeg er aktiv på har en egen del for "støttemedlemmer". Her kan man frivillig donere gitte summer man vil støtte med. Har ikke så mye info om det, men de som vil kan jo sjekke ut https://www.fjellforum.no/store/ for å evt finne ut av mer info. evt kan sikkert admin på fjellforum kontaktes for mer info/tips. Det drar også med seg noen fordeler å være støttemedlem, feks har de sammarbeid med bla nettbutikken fjellsport.no om 20% rabatt. Men slikt faller jo kanskje bort her, da klubbmedlemmer allerede har rabattavtaler via sitt klubbmedlemskap. Dette forumet har reklame, men ikke som er irriterende, kun svært smale bannere mellom tråder. og tilhørende nettbutikkene som gir rabatter for støttemedlemme. Så det er ikke bare tilfeldig reklame fra noen som ikke har noe med forumet eller interessen for de som er der å gjøre.
  3. På wikipedia så er det oppgitt 0,51 og 0,54l på mila på de to.. på langkjøring vel og merke. https://en.wikipedia.org/wiki/Alfa_Romeo_159 Ved vanlig kjøring kan jeg heller ikke tenke meg at forskjellen er særlig stor eller nevneverdig og er nok da som "Elviz" sier.. Min bil(170hk) ligger på 0,65 - 0,75l/mil på småkjøring. Klarte å få den ned på 0,55 på langkjøring (Tvedestrand-Hamar).
  4. Men som sikkert mange av oss er, så er vi sære på flere måter enn kun å like Alfa Romeo, og jeg har selv begynt å bli litt lei av å ha ørten forskjellige forum man må logge inn på. Nå bruker jeg to forum, cuoresportivo og fjellforum. Når man enkelt har alt lett tilgjengelig på en platform som Facebook, så vil jo det si at livet blir lettere for oss som har flere sære interesser. Jeg er medlem i svært få grupper, men det strekker seg fra friluftsliv/bushcraft, bil(alfa/fiat/lancia), båtsport, lokal politikk, foto, ornitologi og et par kjøp/salg-sider. Alle innenfor et lite muskeklikk på skjermen med mange kunnskapsrike mennesker. Jeg skulle gjerne ønske at flere brukte forumet her, jeg har vært her siden 2003 og husker godt hvordan det var med liv før.. og krangel. Hadde man fått samlet det meste av italienske kjøretøy her, kunne det blitt et flott sted. Men facebook har nok kommet for å bli en stund til, så er vel ikke stort man kan gjøre med det. For meg er det nå "jatakk begge deler" uansett. En mulig drastisk løsning for å få folk tilbake hit, kunne vært å få KARN til å overta forumet igjen og rett og slett fjerne Facebook-gruppa. Men usikker på hvordan det hadde slått ut. Noen hadde nok bare startet en egen ny norsk Alfa Romeo-gruppe, og mange hadde gått til "Italfile bensinhoder forenet", der mange allerede er medlem. Man kan jo se litt på hva Ducatiklubben har gjort. Og om noen her er medlem i Ducati-klubben og aktive på forumet dems og facebooksiden dem, kan de jo kanskje fortelle litt om hvordan det er "der borte"..?!? De gikk over til å ha facebook-gruppe for betalende medlemmer av klubben for en del år siden, og slettet derfor mange 100 gruppemedlemmer. Det var langt over 1200 medlemmer den gang jeg var med der, og gruppen har pr nå 327 medlemmer, og har 34 nye poster siste 30 dagene. Ikke så veldig livlig med andre ord. Går man inn å kikker på forumet dems, så virker det ganske dødt der og.. noen få tråder som går tilbake til 4. og 5. Desember, mye annet er eldre.. Sammenligner man med forumet her så yrer det jo av liv i forhold! Men når man er inne på fallende aktivitet, er det så at det og har blitt mindre aktivitet på klubb-treffene? Som feks Italiensk dag virker det på bilder fra de siste årene at oppmøtet ikke er så bra som for 5 eller fler år tilbake..? Kan være jeg tar feil der og at bilder lyver selvsagt og ikke viser "alt".
  5. Mange av de som er negative til facebook har ofte ikke fått med seg er at man fint kan styre informasjonstrømmen selv om hva man får opp og kan se. Man kan blokkere alle kattebildene fra hun ene venninna som er veldig singel og poster et kattebilde for hver gang lille tussi er så søt og finner på noe sprell eller bare ligger å sover, men man kan alikavel ha henne på vennelista. Man må ikke legge til 1000 "venner", og selv om man kanskje gjør det, så kan man blokkere all info de skulle finne på å legge ut. Man kan fint være medlem i grupper og kvele at informasjonen som kommer opp på "veggen" på forsiden av facebook, men at man kun må inn på gruppen for å se det nye. Og registrerer man seg på Facebook så røper du ikke hele ditt hemmelige liv og all infoen om deg selv. Det er bare de som ikke kan nok om facebook som tror det. Man kan sammeligne informasjonstrømmen på Facebook med luftdysene i coupe'n i bilen, den ene som peker midt i trynet og er irriterende skrur man av eller snur bort så det blir mer behagelig.. eller noe sånt. En fordel med Facebook for sånne sære bilfolk som oss, er at andre sære bilfolk som oss er svært lett tilgjengelig. Man finner svært mange samlesteder(grupper) for spesialiserte ting og tang, både nasjonalt og internasjonalt. Et større og lett tilgjengelig nettverk altså. Pr i dag bruker jeg begge, men har ikke forumet like mye åpent som før. Da sto nettleseren fast åpen her så lenge man var på PCen. Nå blir det å kikke innom en gang pr dag om man husker det. Men jeg ser og tendenser til at folk får svært rask hjelp på KARNs facebookside, eller gruppen "Italofile bensinhoder forenet", enn her inne. Men dog med div ymse svar før de klokeste hodene kommer med rett svar. Men noen ganger kommer og det klokeste hodet på banen med en gang og svarer.
  6. Flott å se at denne har kommet til et godt hjem
  7. Om det ikke haster, så har brakes.no Black weekend-tilbud! Dette er EBC-klosser. -> https://shop.brakes.no/ Jeg handlet der til min 159 i sommer og betalte bare 4000,- pluss frakt for komplette bremser til min bil med 330mm skiver foran og vanlige bak, samt Green stuff-klosser foran og Ultimax-klosser bak. Kjøpte da komplett pakke for foran og en for bak og ser nå at tilsvarende pakker bare koster 2500,- med helgetilbudet... Var disse klossene jeg kjøpte til min bil: https://shop.brakes.no/ebc-greenstuff-sport-gate-klosser-foran-9893.html Pakke front til 1768,- er BILLIG, nesten så det kan lønne seg å kjøpe den og få med bremseskiver for 800,- mer! (hvis det er 330mm du har, som jeg regner med siden du har TI?!) https://shop.brakes.no/ebc-bremsepakke-foran-premium-skiver-kombinert-med-greenstuff-bremseklosser-79931.html Pakke bak, som jeg handlet: https://shop.brakes.no/ebc-bremsepakke-bak-premium-skiver-kombinert-med-ultimax-bremseklosser-131758.html NB: Viktig å sjekke at man får riktig diameter på skiver, samt rette klosser! alle målene står oppført på siden og tegningene av klossene, så man bør dobbeltsjekke! (Klikk på Tilleggsinforsmasjon, og søk opp hver enkelt del som er i bremsepakkene for å sjekke mål og info)
  8. Vurderte å borre hull fra baksiden, men den blanke delen har skader fra før, så den må uansett byttes etterhvert når man får råd. Skruefestene bak er dårlige(ett knekt og et med flere sprekker) og chromen har begynt å flasse oppe på venstre side, i "kroken" der den runde delen møter det flate partiet.
  9. Måtte ha nytt emblem i front, så ble byttet i dag, på billig-måten. Nytt emblem ble kjøpt på eBay for småpenger(20-30,-). Ny del koster mye mer, da det er hele øvre del av trekanten - emblem og den blanke plastdelen med innfestinger bak. Gammelt emblem ble forsiktig jekket ut med spiss kniv og et flatt skrujern. Ferdig montert.
  10. Ble en god fredag - EU godkjent i 2 nye år, ikke en eneste feil 500 og noen få kilometer til nå så passerer den 100.000km..
  11. Nytt leketøy, så da kom bilen til sin rett som transportør
  12. Stemningsbilder fra garasjen i går, endelig ferdig og klar for EU
  13. Litt kos i garasjen i dag! Det var bremsene og bærearm foran som var værst, så med tanke på både dårlig bremseeffekt, rust og kast i skivene, så ble alt foran byttet i dag, bremsene bak i morgen. dvs bare kosejobben igjen. Var deilig å kunne bremse med nye gooode forbremser og ikke høre noe til klunkelyden fra øvre venstre bærearm. Og jaggu rundet bilen 99,000km på veien hjem Men, desverre vil noen si.., så har bilen nå standardfjærer foran og bak(ikke Sport/TI-senk). Men tror jaggu den blir slik fremover også, likte igrunn den høyden, spesielt med tanke på at jeg nå stadig er innover lange skogsbilveier på jakt etter nye tur- og fjelleventyr. Og jeg tror faktisk ikke jeg gidder den jobben med å demontere halve forstillinga for å få ut et jævla par med fjærbein en gang til. Var myyye lettere på Alfa 155/Fiat Coupe i forhold
  14. Brukte deler kan du kanskje finne her hos en hugger som har hel bil inne: https://www.nbfbildeler.no/nbf/Søk/?q=Alfa+159
×
×
  • Opprett ny...