Gå til innhold
Vi opplever for tiden problemer med enkelte bilder. Vi jobber hardt for å rette feilen!

Forzaalfa

Maggiore
  • Innholdsteller

    3 318
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    18

Forzaalfa vant sist dagen den 13. mars

Forzaalfa hadde det mest likte innholdet!

Nettsamfunnsomdømme

232 Splendido

Om Forzaalfa

  • Rang
    Maggiore
  • Bursdag 03. jan. 1983

Demografi

  • Kjønn
    Mann
  • Lokasjon
    Kongsberg

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Avregistrert i 08 står det her.. tror det hadde stått om den var levert til hugging etter dette, det står det på en jeg sjekket.. Den er nok til låvelagring ett eller annet sted.
  2. Hva med når man må bråbremse rett frem da? Man får jo ikke mye glede av de 2 nye hjulene bak da? I sving er jo mye gjort med å tilpasse farten etter forholdene. ;D
  3. @Runar: eneste posten jeg får lagt inn svar på i hele forumet er av en eller annen grunn denne, noen ide om hvorfor? I de andre kommer ikke svarvinduet opp! Interne meldinger får jeg heller ikke sendt.. Bo: Gratulerer med salg.
  4. Reimer er byttet og eksosbolter fikset, så motoren er klar! Tenningen har jeg ikke sett på, så jeg får ta en sjekk på den før jeg fyrer opp. Jeg er overrasket over at du fikk kjørt i det hele tatt, det var såvidt bensinpumpa ga noe som helst.. tipper sila er potte tett på den. Litt i tvil om jeg skal montere motoren igjen med injection, denne skal jo ha forgassere.. Jeg får tenke litt på det. Det "fuel vapour" systemet må i hvert fall vekk, 100 rør til og fra alle mulige steder på motoren..
  5. Tar noen timer nå og da på denne, nå renses motorrom for litt rustrep og ny lakk: Det meste man ser er lett overflaterust, 2 steder må ha litt nytt stål bare. Et par timer sveising, brunox grunning og litt ny lakk så blir det nok fint. Har lurt litt på hvorfor folk setter stag mellom dempertårnene på denne, den har det jo orginalt.. 🙄
  6. Noen tips på hvilken lakk kode det er på denne eller hvor jeg finner den? Cut to commercials:
  7. Finner man en hugger hvor man kan rusle på tomta å plukke småting? Alle i nærheten her har stengt tomta og skal ha delens vekt i gull for å demontere den for deg..
  8. Står det noe benevning/merke på den? Tror det der er en slags industristandard, har du sjekket ELFA?
  9. Bygge om Super til QV? Jeg stemmer imot! Det blir jo ikke en QV, og den er flott som den er. Selv syns jeg Super er finere enn QV, men hver sin smak.
  10. Noe sier meg at denne ble hugget for en 6-7 år siden, men du kan jo være heldig?
  11. Deal! Mulig 130TC har samme, jeg klarer ikke å finne bilder av den noe sted..
  12. Javisst, og et problem her er jo at veldig få har sett verdien av å legge noe til side når de hugget bilen.. Interiørdetaljer til serie 1 er ikke lett å finne lenger! Denne trenger som nevnt gulvteppe og hattehylle, men også dørsider foran, helst med den kanontøffe orginale lykten til å plugge i sigarett tenneren (var denne kun i QV tro?), og et par dyser til dashbordet.. aller helst et helt dashbord siden mitt har sprekt litt.. Det er det jeg har funnet så langt..
  13. Den siste der mener jeg det har vært flere tråder om her, godt den fortsatt er i drift.
  14. Hiver opp en tråd for denne: Denne handlet en kompis i fjor, men han ble litt distrahert av lyden fra en GTV6 på TV, og kjøpte seg en 164 V6 i stedet! Jeg tar derfor over denne, men siden det er mange biler og prosjekter på gang vil det nok ta litt tid. Det var litt spørsmål om dette faktisk var en QV opprinnelig, den har jo vært igjennom mye gjennom livet, og var langt fra komplett når vi hentet den.. Biltilsynet registrerte disse inn litt etter dagsform, så det var ingen fasit der heller. Det de imidlertid var flinke på var vekter og dimensjoner, og såvidt jeg har sett i registre så har denne identiske tall som de jeg vet er QV, og siden de andre versjonene var forskjellig på dette (typisk dekk og akselvekter) ser det ut som denne startet livet som en QV. Har ikke fått fasiten fra centro documentazione enda, får se om jeg bestiller det etterhvert. Da vi hentet den i en velkjent garasje på hønefoss ville den ikke starte engang, men etter litt fikling med ledninger og fuel system fyrte den opp. Det er en 1.7ie motor i denne nå, og implementasjonen av dette i en forgasserbil er ...litt fort og enkelt gjort! fuelpumpe koblet på kjørelyskretsen bak, med luftstrekk over reservehjulsbrønnen, gjennom et lite hull og til pumpa. De fokuserte mer på stereoanlegg, og ramponerte dørsidene foran med svære høyttalerkasser. Senere har den blitt noe demontert, så gulvteppe og hattehylle mangler. Vi har nå tatt ut motoren og reparert tappeplugg og eksospinnebolter. Girspaken var også lite samarbeidsvillig, så den har fått nye føringer i nylon i stedet for gummi. Nå er den tight og fin. Rustmessig vil jeg si denne er ganske bra! Sammenlignet med andre jeg har sett og alfasuden i samme garasje er det jo ikke ille med 4 orginale og fungerende jekkfester, og hele kanaler.. Det er litt å ta tak i i gulvene og det sedvanlige tanklokkområdet, og jeg finner helt sikkert mer når jeg begynner å grave, men enn så lenge er det håp. Planen på sikt er å gå tilbake til forgassermotor, aller helst litt grovere kaliber enn orginalt. Litt senk, gule koni og Ronal A1 hadde vært passe stuk. Noe ala dette, men orginal sølvfarge..
  15. AR blir en ren SUV produsent?? Jeg tviler på det! Det har da kommet noen hint her og der om at noen liker å holde litt på arven også, selv om det må gjøres tilpasninger til den moderne verden. Det samme måtte AR gjøre etter krigen, da måtte de gi opp å være dyrt nisjemerke og heller lage volumbiler.. Tipper de velger å delvis ignorere det nå også, akkurat som da. (ref. Montreal, 33 Stradale og andre tullete påfunn sett fra økonomisk side)
×
×
  • Opprett ny...