Gå til innhold

Forzaalfa

Maggiore
  • Innholdsteller

    3 342
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    23

Forzaalfa vant sist dagen den 10. april

Forzaalfa hadde det mest likte innholdet!

Nettsamfunnsomdømme

263 Splendido

Om Forzaalfa

  • Rang
    Maggiore
  • Bursdag 03.01.1983

Demografi

  • Kjønn
    Mann
  • Lokasjon
    Kongsberg

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Lekkert! Jeg ble litt overasket over hvor mye rattet hadde å si for opplevelsen, men så hadde min riktignok bakelittrattet med veldig tynn ring da.. Treratt er helt rett i disse.
  2. Tidsriktige skilt har ankommet fra skiltfabrikken. Det ble endel bedre det ja! De laget også bakskilt på mål til orginalskiltplaten, så nå må jeg nok revidere skiltbelysningen også.. Spørs om jeg blir nødt til å høre på menigheten og kjøpe/lage GTA boks. Jeg hadde også tenkt å få på kromlisten rundt, men jeg manglet selvfølgelig ett av hjørnene.. Det ligger nok i en av kassene, så det må letes litt.
  3. Haha, når jeg sjekket dette nærmere så ser jeg jo at min bil ikke stemmer med skjema i det hele tatt.. Min 2 stegede bryter har bare 3 ledninger som går til en motor som også bare har 3 ledninger.. Fotbryteren min er det bare 2 tilkoblinger på, og de er ikke i kontakt med viskermotoren overhodet. Verken tilkoblinger eller farger stemmer med "GT Junior before 1975" i "den blå boka".. Merkelig at italienerene fikk dette til å virke i det hele tatt!
  4. Ekstrabryteren du trenger må altså enten (IKKE samtidig) gi power fra PÅ posisjon på den gamle bryteren til SLOW (A) eller FAST (H), burde gå fint å få til.
  5. Sjekk denne tråden! tror du finner infoen du trenger der. Jeg ser at jeg skal se over wiringen på min også, mine går ikke automatisk når fotknappen for spyling trykkes inn som det ser ut som de skal..
  6. Hvordan tenkte du å bruke steg 2 på motoren? Bryter under dashen? Har du skjema som stemmer på 67 modellen som du kan poste/sende? Edit: Forsto jeg det rett som at 67 modellen kun har en hastighet på viskerene? (og kun Av/På bryter)
  7. Jeg har jo motoren du har kjøpt, og her er det koblet slik: AN - Blue/black - Koblet til sikring 2 (samme for bryter) A - Blue - koblet til pin 3 på bryter AB - Blue/White - Koblet til pin 8 på bryter H - Grey - Koblet til pin 1 på bryter Tror du må måle litt på bryteren du har, hvis det er flere pinner på den må du se hva som sammenkobles i hvilken posisjon. Dette er sannsynligvis en motor med 2 børstesett, og de må kobles inn på riktig måte.. Det gjelder jo om du har en ekstra bryter for høy hastighet eller nyere orginalbryter også. Litt for lite info å finne om dette desverre, har banket hodet litt i veggen om det selv..
  8. Forzaalfa

    Frontrute X1/9

    Hvilken FIAT var det?
  9. Det jeg mente er at du kan se på andre merker også siden du uansett må lage spesiell mellomaksel. Det er (ca.) samme aksel på alle 105/115 bilene, Giulia coupe, super, berlina, montreal(denne er litt spesiell da)..
  10. Fant denne i en kasse her om det skulle friste. Skitten men hel.
  11. Tok noen timer idag og fikset noen ting som irriterer litt i hverdagen. Jeg hadde byttet om nær og fjernlys på releet, så fjernlyslampen lyste med vanlig lys. Blinkerreleet tok også kvelden, heldigvis lå det et NOS i delehylla. Dette hadde ikke relèsokkel orginalt, så det monterte jeg nå. Jeg har også "fornorsket" el-anlegget litt med et relè som bryter styrestrøm til kjørelys med tenningen.. Da slår lyset seg av når tenningen slås av, så det er ingen grunn til å vri lyshendelen til AV med mindre jeg vil kjøre rundt uten kjørelys. Alt sirlig dokumentert i visio-modifisert el-skjematikk selvfølgelig. Tror jeg skal bytte sikringsboks til flatstiftsikringer også, HATER disse kubbesikringene! En annen dag.
  12. Nei det skal jeg ikke garantere at jeg har.. Har ikke lagt merke til noe lekkasje, men jeg får løfte den opp og sjekke med motoren igang. Takk for tips.
  13. Det blir mye tull med disse gamle alfaene.. Plutselig får man innfall om at man må kjøre til lampeland 2 mil unna for å kjøpe is, og det føles naturlig å ta den kronglete omveien hjem istedenfor riksveien.. En ting jeg ikke tenkte skulle bli så skummelt med å ta ut bilen tidlig var telehiv! Jeepen spiser det jo til frokost, men denne følger jo alle konturer tett på! Tror jeg må ordne noe mer hjulvandring foran.. En ting til To-Do listen er å feste hattehyllen skikkelig. Noen av festene var rustet bort på den, men jeg tenkte den lå stødig og klemt mellom ruta og baksetet. En annen ting jeg må finne ut av er hvor eksosen finner veien inn i baggasjerommet, pakningen er jo flette ny.. Opplever det jo bare når en siderute er åpen, men det skal jo ikke være sånn. Noen Tips?
  14. Har de TUV er det vel enkelt og greit? Leste i en tråd her at de har åpnet for at kontrolløren kan vise litt mer skjønn på slikt nå, så er det et kjent merke osv. kan det gå helt fint (avhengig av dagsformen til kontrolløren)..
  15. Vurderer nå salg av denne for å fokusere på overnevnte 33 i stedet. Litt av nostalgiske grunner egentlig, hadde jo en slik en som første alfa. Tenker da at jeg får denne gjennom PKK før salg, status nå er at den er operativ, men med reimsett fra 2012 eller så. De har jo ikke gått mange mil, men jeg har akkurat kjøpt sett med reimer og strammere, så de kan også monteres før salg. Orginal motor og girkasse har jeg liggende sammen med noen dører og ny bakluke, så det er mulig å stille den tilbake til orginal for de som vil det. Ta gjerne kontakt om du vil ha fungerende og forholdsvis sprek alfasud!
×
×
  • Opprett ny...