Gå til innhold

Forzaalfa

Maggiore
  • Innholdsteller

    3 363
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    25

Forzaalfa vant sist dagen den 24. mai

Forzaalfa hadde det mest likte innholdet!

Nettsamfunnsomdømme

282 Splendido

Om Forzaalfa

  • Rang
    Maggiore
  • Bursdag 03.01.1983

Demografi

  • Kjønn
    Mann
  • Lokasjon
    Kongsberg

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Forzaalfa

    Register V6

    Her gjøres det på en GTA, det er vel ikke helt ulikt. Skal du handle spider 3.0 som er på finn kanskje?
  2. For en sensor er vel ikke inserts nødvendig, jeg tenker det er mer på steder med mye krefter og/eller mye skruing ut og inn. Det er nok plenty med hold i alu for en sensor. 😉
  3. Vi har en sånn, men det er en fullt fungerende en med squadra chip, så den blir kanskje vel dyr hvis du bare trenger en defekt? Den er til 155 2.0 8v..
  4. Ikke umulig at vi har en, får muligens sjekket imorgen.
  5. Helt sikker på at eksosopphengene og posisjon er på stell?
  6. Har du tatt en komp test? Kjenner ikke så godt til turbomotorer, men hvis timingen er feil kan man kanskje ende med for lite kompresjon? Jeg har prøvd 180 grader feil på fordeleren på en boble, det resulterte i merkelige pustelyder(fra motoren) og 1,5m stikkflammer.. 😁
  7. På min har det vært 2 ting, gåen demper (den dempet, men hadde frigang mellom inn og utpust), og løs hattehylle. Det er ikke noe vulking i endene av demperne på denne, bare 2 gummiforinger mellom metall og demperstang. Men som du sier vil det jo klunke her også om det er løst.. Mellomaksling merket jeg på at det vibrerte i en viss hastighet, har du ikke hastighetsavhengig vibrasjon så er det ikke den tror jeg.
  8. Min er jo '72, så det skulle vel være "likhet for loven" det.. Men det står "LL/LH" (lite lavt/lite Høyt) i vognkortet mitt, så du må kanskje inn til tilsynet først..
  9. Da ble denne avhendet til ny eier i går, så får den sannsynligvis litt mer tid på veien og oppmerksomhet enn hos meg de siste årene. Den holder seg heldigvis i byen, så man får holdt øye med den.
  10. Kjørbar og kjørbar, men det står en Alfetta 1.8 på hylla her, den trenger overhaling av topp og noen biter her og der, men den ser ren og fin ut. Den trenger vel borring av veiva og en bunnpanne, men da vet du om den i hvert fall..
  11. de vertikale er ikke uvanlig festemetode, men på bertone er det jo lik patent som skinnene på bildet, men de er boltet direkte i gulvet. Tror jeg ville spurt om et bilde av den aktuelle delen før bestilling, det er jo ikke plass til for mye under der før sveisen(for de som har det) subber i taket i en bertone. Alfa Romeo GTV kan jo også bety 3 markant forskjellige biler, greit å luke ut den delen også..
  12. Gratulerer med skilt på nydelig bil! Jeg trodde jo jeg også skulle få en slik runde hos overoppsynet med modifisert gammelbil, men der (lierstranda) var det en kikk rundt og under bilen, 20m kjøretur inn på bukken, så en liten diskusjon om at jeg "må jo ha små skilter på denne".. Greit for meg! Panser ble ikke åpnet, og lysene ble ikke sjekket.. Jeg hadde med en bit av et gammelt svensk vognkort, trodde ikke det var del 2, men det så han ikke nøye på.. Det er nok dagsform og humør det står på, hyggelig kar som hadde en fin dag var nok fordelaktig. Gleder meg til å se nærmere på denne bilen ved anledning, skikkelig særing med flotte linjer.
  13. hehe, akkurat samme løsning jeg hadde (og fikk litt tyn for) Sliter også litt med hengeleppa, så det kan hende jeg skrur de på igjen. Eneste er at de har litt for hvitt lys, så jeg la på gjennomsiktig gul tape for å få litt gulere lys. Har du tråd for bilen din? Vil gjerne se mer av den!
×
×
  • Opprett ny...