Gå til innhold

mogwai

Apprendista
  • Innholdsteller

    24
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nettsamfunnsomdømme

0 Neutro

Om mogwai

  • Rang
    Apprendista

Demografi

  • Kjønn
    Ønsker ikke å oppgi
  1. Alfa Romeo Owner's Bible selges for Kr. 250,- Boka er som ny. Eneste som er å utsette på den er noen ørsmå "eselører" på omslagets hjørner. (Se bildene). 274 siders oppslagsverk som er et "must" for alle som eier, eller er interessert i Alfa Romeo. Boka fremstår som bortimot uåpnet. Frakt, Kr. 85,- kommer i tillegg.
  2. Jeg vurderer fortsatt å selge min 164 hvis noen er interesert. Den er i daglig bruk og ser ikke værst ut. Litt rust, men ikke noe håpløst prosjekt. Pent stoffinteriør. Bilen er senket og stivet, og en del saker og ting er gjort med den. Noe er nytt, og det følger med div. deler. Går som en kule. Grunnen til at jeg selger den er rett og slett at jeg har litt for mange biler for tiden, og det er værken billig (årsavgifter og forsikringer) eller enkelt (EU-kontroller) å ha for mange samtidig. Jeg kan maile bilder hvis noen er interesert. Prisen er nå Kr. 20.000,- og det mener jeg bestemt den er verd, da jeg kjøpte den selv for 1/2 år siden for Kr 33.000,-
  3. Takk. Da får jeg vel snakke med tidligere eier. Han jobber på Carrozzeria Alfa så det burde vel være greit håper jeg.
  4. Har en 91, 164 3,0 V6 som er senket ganske bra. Er ikke helt sikker på hvor mye. Er det noen som har erfaring med senkede 164'er i forbindelse med EU-kontroll? Godtar de det uten videre, eller må det godkjennes og føres i vognkort?
  5. Jobber i et firma som heter Tool Matic som reparatør av alt mulig dere trenger når det skal jobbes i hagen eller hjemme generelt. Disse maskinene kan dere leie på Maxbo, Byggmakker, Monter osv. Det var reklamen for idag.
  6. Da interessen er noe laber for å kjøpe min suverene 164, har jeg bestemt meg for å fikse den og beholde den selv.
  7. Er det noen som har liggende nye eller svært lite brukte støtdempere bak til 164'n min? Den ene lekker. Jeg kan jo kjøpe dem nye i butikken, men hvis noen har noen liggende kan jeg jo like gjerne kjøpe disse. Mail: [email protected] Tlf: 64 98 90 32 / 99 02 45 50
  8. Jeg vurderer å selge min Alfa 164 som har vært i daglig bruk siden jeg kjøpte den for ca. 1/2 år siden. Grunnen til at jeg selger den er at jeg kjøpte den for å ha en morsom bil mens jeg overhalte motoren på en annen bil jeg har. Den er ikke 100% strøken, men med noen timer i garasjen i vinter burde den være bra til sommeren. P.g.a. dette selger jeg den forholdsvis rimelig. Det er gjort en del med den, og noen deler følger med. Bl.a.: Nye Poweflexforinger til bakaksel. Ny giver til speedometer. Alle reimer, inkl. registerreim. (Denne bør byttes). Ny dørlås komplett er montert i høyre dør foran. Nytt fordelerlokk og rotor. Den har ganske pent og velholdt interiør. Motoren fungerer perfekt. I følge tidligere eier er følgende gjort med bilen: Automatkasse er overhalt. Det er montert Zagato kamaksler. Den har grenrør og steg 3 chip. Toppene har vært overhalt. Bilen er senket og har stabstag fra Eibach foran og bak. Det er montert åpent K&N luftfilter nylig som er skjermet fra motor. Sommer- og vinterhjul på aluminiumsfelger. Forrige eier jobber på Alfa-verksted. Bilen er god å kjøre og ligger bra på veien. El-vinduer, sentrallås og elektrisk setejustering fungerer utmerket, og jeg har ikke fått noen feilmeldinger noe sted siden jeg kjøpte den. Jeg oppgir gjerne en liste over ting som bør gjøres for at den skal bli helt bra, sånn at ny eier slipper å oppdage ting etterhvert. Noen av feilene er bare småplukk. Pris: 30.000,- (og det mener jeg den virkelig er verd) Send gjerne en PM, eller kontakt meg på mail: [email protected] eller tlf. 64 98 90 32 / 99 02 45 50.
  9. Jeg har nøyaktig samme bil som deg med ganske likt problem. På min bil arter det seg på den måten at når jeg holder jevn gass og møter en bakke og bilen skal geare ned ruser den seg opp. Hvis jeg da holder samme gasspådrag smeller den inn i gear. Bilen har vært sånn siden jeg kjøpte den i mai, men den har ikke blitt værre på denne tiden selv om jeg har brukt den daglig. Har bare lært meg til å slakke litt på gassen når den slurer så går det fint og den går pent i gear. Jeg tror egentlig at den kan holde ganske lenge hvis jeg bare tar hensyn til dette de få gangene dette skjer. Ellers virker kassa perfekt. Det jeg er mest bekymret for er det røkket den får hvis jeg ikke slakker av 1/2 sekund.
  10. Tripptellern går i rykk og napp. Den stopper ca. annenhvert sekund, for så å liksom ta igjen det tapte med et rykk. Når jeg kjører kommer jeg ikke over ca. 60 km/t uansett om jeg kjører i 200. Har prøvd å kjøre veldig sakte for å se om tripptelleren rører på seg, og det gjør den for såvidt. Er det samme signalet fra giveren som går til alle disse tingene er det nok som du sier ikke giveren som er feil. Det er nok muligens instrumentet som er feil. Det er vist ganske vanlig på disse bilene har jeg hørt.
  11. Etter å ha lest en del innlegg på teknisk side er jeg ikke sikker på om det er giveren det er noe feil på eller instrumentet, men speedometet viser ca. 20 km. for lite. Grunnen til at jeg tror det kan være giveren er at tripptelleren hakker også. Det hjelper ikke å dunke på instrumentet heller, som jeg har sett det har vært tipset om tidligere Da delen tydeligvis er vanskelig å oppdrive i flg. Carrozzeria Alfa, lurte jeg på om noen har en sånn liggende. Ny eller brukt, bare den er iorden. Bilen den skal passe til er en 164 V6, 91 mod. m. automat. Det skal være forskjell på automat- og manuellgiveren, så det er viktig at den er til automatgear. By the way. Hvor i granskaugen sitter giveren på denne bilen? :-\
  12. Vet ikke hva slags bensinsystem (Innsprøyting / forgasser) du har på bilen din, men jeg hadde ganske nøyaktig samme symptomene på min Alfa 164 for 1 mnd. siden. Prøvde masse forskjellig. (Du kan lese om det litt lenger ned på siden: 3,0 V6 som sperrer). Det som løste problemet mitt var å rense innsprøytingsdysene. De var nesten murt igjen av rust og annen dritt.
  13. mogwai

    K&N-filter.

    Takk for alle råd og tips. Skrur og ordner alt mulig selv, så bare en vet at en gjør riktig, skal det nok gå bra.
  14. mogwai

    K&N-filter.

    Da må man vel ha en adapter som er kolplet til LMM'n. Vil denne løsningen påvirke denne på noen måte? Er det rett og slett bare å fjerne filterboksen og kople på? (Mulig det blir en del dumme spørsmål, men det er jo greit å vite at det en gjør fungerer). :-\
  15. mogwai

    K&N-filter.

    Hva vil det si med åpen løsning?
×
×
  • Opprett ny...