Gå til innhold

Dysan

Primo Capo
  • Innholdsteller

    1 422
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    5

Dysan vant sist dagen den 21. september 2018

Dysan hadde det mest likte innholdet!

Nettsamfunnsomdømme

145 Eccellente

Om Dysan

  • Rang
    Primo Capo

Demografi

  • Kjønn
    Ønsker ikke å oppgi

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Gratulerer så mye med flott jobb. Imponerende bra 😀
  2. Se her ja, denne blir spennende å følge med på. Enda en Bertone på veien snart 🙂. Lykke til
  3. Alfa service i Tyskland sender også. www.alfa-service.com
  4. Her kan du spraye start gass og får du turtall økning er der lekkasje.
  5. Sikker stigning på 1 eller 1.25. Kjøp deg en gjengetolker og da kan du måle stigning på gjengene. Har du en lokal maskinbutikk rund deg så har de sikker liggende. Trur ikke Biltema har m8 fin gjener. https://www.biltema.no/verktoy/handverktoy/gjengeverktoy/gjengetolker-2-stk-2000016879
  6. Her er det emne om overhaling av diff:
  7. Jeg opplevet det samme med mangel lapp på hjullager bak. Byttet lager og det ble bedre, men forsatt slark. Når jeg var på etterkontroll på verkstedet så bemerket mekanikeren det, men heldigvis så viste han at det vil være litt slark pga opplagring i diff. Når det blir litt slitt vil den løsningen at en kjenner det i bakhjul. Min gikk igjennom, men er der mye slark er det store muligheter at du må ta diffen ja..
  8. Dette blir bra. Lykke til lakk jobb😊
  9. https://www.mekonomen.no/bil/verktoy/bilverktoy/bremseverktoy/bremseluftingsverktoy-pa1267no Denne har jeg og fungerer helt greit. Jeg har koblet til framdekk, men bare pass på ikke ha for stor trykk. Da blåser du slangen av. Det eneste er at du må ta av kobling på dekke og av med lokket hver gang en skal etterfylle bremsevæske. Vis beholderen ikke er klar og ikke kan se nivå på siden, men kun på toppen er det fort gjort å kjøre tomt for b.væske når en lufter. Etter å ha blåst slangen av på den andre(ble ødelagt i lokket) kjøpte jeg denne https://www.mekonomen.no/bil/verktoy/bilverktoy/bremseverktoy/bremseluftingsverktoy-pa26267no Den er helt konge. Topp kvalitet og fungerer som den skal hele tiden. Har hatt den noen år og tatt titalls biler med den. De som er fint med denne er at du "låser" handtaket opp slik at den "suger- vacum" hele tiden. Da er det bare å etter fylle bremsevæske beholderen etterhvert som nivået synker. Klar plast slange som en ser bremsevæsken. Solid sak, har mistet den i bakken noen ganger og beholder er forsatt hel.
  10. Denne kan slettes. lagt i feil emne
  11. Hei, Har en dynamo til min Bertone Cupe 105 serie og selve reimhjul er skjevt og trenger nytt. Er det noen som har en defekt/ havarert dynamo som vil selge reimhjul? Kan kjøpe defekt dynamo også. Diam på reimhjul er 74mm og dynamo aksling er 16,5mm.
  12. Hei, Har en dynamo til min Bertone Cupe 105 serie og selve reimhjul er skjevt og trenger nytt. Er det noen som har en defekt/ havarert dynamo som vil selge reimhjul? Kan kjøpe defekt dynamo også. Diam på reimhjul er 74mm og dynamo aksling er 16,5mm.
  13. Fiat Chrysler trekker tilbud om fusjon med Renault.. https://e24.no/utenriks/nissan/fiat-chrysler-trekker-tilbud-om-fusjon-med-renault/24635911 En «ekstremt» innpåsliten fransk stat gjorde situasjonen uutholdelig, opplyser kilder Wall Street Journal. Beslutningen kommer etter at den franske regjeringen, som er største eier i Renault med en andel på 15 prosent, utsatte en avgjørelse om den potensielle avtalen for andre gang, ifølge Financial Times. Fusjonen ville ha skapt verdens tredje største bilprodusent, med en samlet produksjon på 8,7 millioner biler i året. Fiat Chrysler mener fortsatt avtalen ville ha vært det beste for begge parter, ifølge en melding. – Men det har blitt tydelig at de politiske forholdene i Frankrike ikke ligger til rette for at en slik sammenslåing kan bli vellykket, skriver bilprodusenten. Franske krav og Nissan som joker Frankrikes finansminister Bruno Lemaire har ved flere anledninger ønsket garantier for franske arbeidsplasser, samt at ledelsen og hovedkvarteret for den nye gruppen blir i Frankrike. Frankrike har også ønsket at Renaults tiår lange allianse med Nissan opprettholdes etter fusjonen, men ifølge Wall Street Journal skal Nissans to representanter i styret ha planlagt å avstå fra å avgi stemme. Dermed ble det tvil om hvorvidt den japanske bilprodusenten ville opprettholde alliansen ved en fusjon. Beslutningen om å vrake fusjonsplanene kom plutselig. Ifølge en kilde CNBC har snakket med hadde de to selskapene forberedt en uttalelse hvor det skulle bli bekreftet at de gikk videre med planene. – Uutholdelig situasjon – Vi gikk i forskjellige retninger veldig raskt, sier kilden til CNBC. En person tett på Fiat Chrysler sier til Wall Street Journal at den franske staten var «ekstremt» innpåslitne. – De har ønsket å ha siste ord i alle spørsmål, og dette skapte en usikker situasjon som til slutt ble uutholdelig, sier kilden. Fiat Chrysler forelso formelt fusjonen i slutten av mai, etter måneder med samtaler. Det nye selskapet ville hatt en verdi på rundt 349 milliarder kroner.
  14. Har du sjekket eksos anlegget at det ikke løs og det tar borti bak akslingen når det er stor vandring. Det hadde jeg på min og det så helt fint ut, men med knekt feste i potta. Er ikke lage/hus inn festet i gummi?
  15. Jeg kjenner meg igjen i det du skriver og er lik selv. Har "ny bil" som kjøres av fruen som jeg selv kjører max par ganger i mnd. Kan jeg kjøre mine gamle kjerrer så er jeg happy og for meg er det mye mer kjøre glede i de gamle. Når jeg kommer hjem så sier fruen, du har vært ute å kjørt Bertonen, for da lukter det eksos og bensin :-). Dagens moderne biler for meg er for glatte og perfekte samt at de er så like å kjøre. Det har vel noe med at en begynner å bli gammel......
×
×
  • Opprett ny...