Gå til innhold

vegarh

Capo
  • Innholdsteller

    587
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nettsamfunnsomdømme

3 Neutro

Om vegarh

  • Rang
    Capo
  • Bursdag 26.10.1978

Demografi

  • Kjønn
    Mann
  • Lokasjon
    RedneckCity

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Hadde akkurat samme problemet på en 2.0 ts for mange år siden - mener at det ble byttet turtallssensor. Startet på kald motor og på varm motor, typ stått i maks 5 minutter etter stans, men alt i mellom var håpløst. Den slet også med å holde tomgangen i kryss, men siden det var en selespeed, kunne jo det virke inn negativt, ved at den rett og slett kvalte før giret ble satt i fri. time will show!
  2. Viste seg å være hull i en vakumslange, så det løste seg greit!
  3. Hm, Ja, det er det jeg frykter - klarer å mane frem litt trykk ved rusing, men ved belastning, så er det fullstendig dødt. Lukter også veldig parafin av eksosen, av en eller annen grunn. v
  4. Hei, Har problemer med at motoren går i i nødprogram etter litt kjøring. Feilkode i diagnosen sier p2563 - Variable geometry turbo position. Skjønner ut fra fora på internettet at dette kan være relatert til soting, eller problematikk i tenningssystemet som fører til krøll. Bilen er optimalisert for å få koblet bort EGR, etter å ha hatt problemer med denne i noe tid. Har også byttet pre-heating-pluggene (hadde varsellampe på en av de). Ellers fungerer bilen helt fint frem til motorlampa fyrer, og sender bilen i nødmodus. er det noen som har erfaring med dette - og ideelt sett, har tips på noe jeg kan prøve før jeg ringer verkstedet? Har forsøkt å kjøre en "byttet turbo"-prosedyre i software for å få den til å lære sensordata fra turboen på nytt, uten at det ga varig virkning. mvh Vegar
  5. Hei, Har en 2.0 jtdm som oppfører seg litt rart i turtallsområdet 1800 - 2100, den kan finne på å gå litt ujevnt, altså at den nykker litt, omtrent som om man har for lavt turtall. Litt søk og les, og det kan ligne på EGR-ventiler, men jeg var nysgjerrig på om dette er et problem på 2.0 på lik linje med 1.9'ene? Videre syns jeg den er litt vel tørst, kan ligge over 0.65 - 0.7 på vanlig landeveiskjøring, det er vel litt høyt på disse er det ikke? Jeg har gitt den et par doser omega 993 for å prøve å rense opp litt, og den har blitt marginalt bedre. Jeg kjøpte bilen med 44k på klokka i starten av mai, i og med at den hadde stått en stund, så tenkte jeg at dette nok er litt "stallsjuke", men nå har jeg snart kjørt 4-5k, uten at den egentlig oppfører seg annerledes. En tredje ting, som er litt tøft, men kanskje ikke så bra, er at den, når jeg kjører på girene i nedoverbakke eller inn i 60-soner, så får den en ordentlig brummelyd, som ligner veldig på den jeg fikk på min 2.0 ts i fårna dar, samt at det skramler litt i katalysatoren, høres det ut som. Har jeg kjøpt katta i sekken, eller har jeg fyllt feil drivstoff i noen måneder..? Får la Il Tom de Carrozzeria Alfa ta en titt, men jeg tenkte å høre litt med de som virkelig har peiling først... (dere altså) -v
  6. Uff! Elbil var ikke tingen for meg, så ironien i at nyalfaen ble strømløs en måned etter kjøp er ikke helt upassende! Håper du har hatt et fint bilhold med Angelina da! Sent from my Nexus 7 using Tapatalk
  7. Det er en distinctive med Eibach prostreet S fra høsten 2014, skrevet inn i vognkortet, lystrer navnet Angelina, og er en veldig fin frøken?. =V= Sent from my Nexus 7 using Tapatalk
  8. Ah, der las jeg feil, uten belastning på tomgang ligger godt opp mot 14 V, jeg prøver meg med nytt batteri, siden det var nede i 4 V når jeg gløder. Noen bra tips på batteri der ute? Jeg er en langkjører 90% av tiden..
  9. Hei, Jeg er i samme tankeprosess - ser at det som er der ute er basert på gamle Androidversjoner, og jeg klarer ikke å se om det foreligger noen oppdateringsplaner for enhetene, noe som gjerne blir et issue med "kinavarer". Personlig sitter jeg og venter på at Android Auto skal bli tilgjengelig i norge, og lempe på noen tusenlapper ekstra for en skikkelig Pi'onner - enhet, da får du både streaming og odbc og det som verre er. =v=
  10. Nå er ikke jeg noen Wattnisse, noen sier at jeg har ikke peiling watt-so-ever, men er ikke batteriene specca på 12V da..? Prøver med nytt batteri jeg v
  11. Hei, Har et rart problem: V på batteri uten belastning: 12 Synker ned på 4-5 under gløding, er vel normalt? V med motor i gang 14-15, så alternator er frikjent. Men starte uten Booster? Nope. Nytt batteri, eller hva tror dere? V
  12. -wenche foss. Hei, Da er jeg tilbake bak scudettoen - rimelig fornøyd med det! Det ble en 2.0 jtdm SW med knappe 44k på klokka, vinrød og fin! Det jeg lurte på er om problemene med EGR og soting er videreført fra 1.9'ern, eller om det har blitt bedre, i følge dere? En annen ting - tenker tanker om ultimo i drammen for å få den til å bli like rask som den ser ut. Er det noen med erfaringer fra den motoren i den sjappa? hepp! =v=
  13. En Lexda XJM3 er oss født, jeg er ambivalent. Blir nok DYR denne, og består ikke klipp-front-og-hekk sjekken i forhold til unikt design, men dæven døvre for noen ytelser..!
  14. hm, teknikken er ikke helt med meg, men på denne siden: https://photos.google.com/share/AF1QipP1KcoKPXwTJClJH0_wTxPi4eq_urxZyDAPQ68eO1SHn00mb1EEm6AjRuVNz2em3w?key=QlVycnNvUzZRbnd2QmpBUEJab1U1Qkp6Y3ZSM1ln skal det være mulig å se noen bilder av bilen med vinterfelger i vår, og https://drive.google.com/file/d/0B3sNf9WQeopAU1IwbTZ1OUtQTzA/view?usp=sharing ser man bilen med sommerfelgene på. Jeg skal få ordnet med interiørbilder også! mvh Vegar
×
×
  • Opprett ny...