Gå til innhold

klldzr

Primo Capo
  • Innholdsteller

    1 122
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nettsamfunnsomdømme

20 Buona

Om klldzr

  • Rang
    Primo Capo

Demografi

  • Kjønn
    Ønsker ikke å oppgi

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Nei, bilen ble solgt i går.
  2. Jeg mener at om du holder deg innenfor hva gearkassa tåler av dreimoment bør det gå greit. Tror det er det svakeste punktet. Om du trimmer for mye kan fort ting gå føyka. Svinghjul, clutch, gearkasse, drivaksler og motorfester. Om clutchen din er dårlig kan det fort være den som begynner å slurre. Det går selvfølgelig an å kjøpe forsterkede deler, men da blir det dyrt. Er bilen din i god stand og du bruker en seriøs tuner vil det nok gå greit, men jeg gir ikke deg noen garanti for noe. Da får du heller kjøre den som den er.
  3. Selger min GTV da jeg har en til. Har ikke blitt kjørt på norske vinterveier. Hentet den fra Berlin for sju år siden. Stort sett vært lagret i garasje og blitt startet med jevne mellomrom siden da. Bilen er original og ikke tuklet med. Lakken er ikke pen, bortsett fra det er den i god stand. Er ikke registrert i Norge, men jeg har alle papirer og moms er betalt. Ikke engangsavgift på denne. Kunne tenkt meg 20 000 for den, men jeg er mottakelig for bud. Har ikke tid eller plass til den.
  4. Jeg har en med C635 gearkasse. Den tåler mindre moment. Fikk ikke så mye effekt som jeg hadde håpet pga det, men går mye bedre enn før og er vel verdt å gjøre. Tror det er gearkassa som er begrensningen. Om du holder deg til under 400 Nm går det nok bra. Bruk en seriøs tuner! Sjekk denne posten:
  5. Har de liggende fremdeles, så det er ikke umulig. Jeg har funnet nøklene.
  6. Originalt takstativ til 156 uten rails selges rimelig. Kan byttes mot en god flaske vin. Begge originalnøklene følger med, tror jeg. Hadde de for ikke lenge siden.
  7. Har stått siden 2015. Ikke fri for rust, men har ikke blitt påpekt rust ved EU kontroll, siste var 2013. Stort sett vært lagret inne siden 2015. Ca 260 000 km. Motor er optimalisert og yter ca 140 hk. Starter og går. AC virker ikke pga lekkasje i rør. Fjær høyre bak er brukket. Verde Amazonia utvendig og beige innvendig. Vil noen få bil av denne blir jeg glad. Hvis ikke setter jeg pris på om noen kan ha nytte av deler. Har ikke plass til å ha den stående.
  8. Har du prøvd varme sammen med gjengetappekstraktoren? Ser ut som det er mulig å varme på en bra måte der den sitter.
  9. klldzr

    Takstativ

    Ja, det finnes. Jeg har et originalt til SW, tror det passer til berlina også. Har nok ikke bruk for det, så du kan få kjøpe det. Bor i Oslo. Sverre
  10. Kanskje gåent hjullager? Om lyden blir borte eller forsterker seg ved sving kan det tenkes det er problemet.
  11. Sjekk over dreneringshull samtidig. Om de er tette hjelper det ikke med fugemasse. Dreneringshullene ligger nesten gjemt bak list i underkant av døra.
  12. Bra det virka! Det er visstnok et repset å få tak i, men jeg har ikke sett det. Kan godt tenkes det er til Saab eller Opel. De har også samme problemet.
  13. Vannet kan komme fra døra. Om døra ikke slipper ut vannet som den skal i dreneringshullene kan du få det den veien. De er delvis skjult bak list på undersiden. Denne kan også dekke over dreneringshullene. Det er noen som fester metalldekselet bak dørtrekket med Tec7 eller lignende for å bøte problemet.
×
×
  • Opprett ny...