Gå til innhold

panzhar

Primo Capo
  • Innholdsteller

    1 819
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    34

panzhar vant sist dagen den 11. juni

panzhar hadde det mest likte innholdet!

Nettsamfunnsomdømme

346 Splendido

Om panzhar

  • Rang
    Primo Capo

Demografi

  • Kjønn
    Mann
  • Lokasjon
    Tysvær

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. NEEEEEII!!!! Tragisk, får håpe du får ilen raskt opp og gå igjen.
  2. willtheyfit.com gir deg alle dine svar på den slags :-)
  3. Hjalp å sette bilen i solen. Da varmes skinnet og det setter seg.
  4. Bilde av nye setetrekk i bilen. Løfter inntrykket noen hakk.
  5. Kosetur til Åkrafjorden og møtte en beta VX i dag.
  6. Ny type: 0280202058 Gammel type: 0280202113
  7. TPSen gir kun signal til tennings ECUen. Men du må kjøre med begge originale ECUer da drivstoff ECUen fortsatt trenger RPM signalet. TenningsECUen er koblet fra coilen, så MSD enheten kontrollerer tenning med signal fra en MAP sensor og turtall. DrivstoffECUen får ikke noe signal fra TPS. Den får signaler fra luftmengdemåler, turtall og vanntemperatur. Problemet jeg hadde var at TPS var byttet ut med en fra 2.0 TS som er en av på bryter. Dermed ble tenningskurven aldri bra, men var justert slik at bilen fungerte på maks boost. Jeg manglet såpass mye originale deler at å bygge om til original ikke var mulig. Jeg regner og med at bankesensor vil fungere ved å åpne wastegate, så lenge du ikke har en ettermarkeds turbotrykkontroller. Denne styres da av original tenningsECU. Jeg hadde en del problemer med å justere inn drivstoff med luftmengdemåleren som stod i bilen. Fikk heldigvis kjøpe en luftmengdemåler med et annet delenummer som kom senere til turboutgaven. Regner med fabrikken fant ut den første varianten ikke var helt ideell??
  8. Likte inertøret på denne! De røde teppene gjorde seg bra.
  9. Om du vil ha et mer up-to-date system som er en god del lettere og billigere å sette opp enn datasprut vil jeg anbefale MSD opplegget jeg har puttet inn i bilen min. Det koster vel totalt 7000 nå om dagen vil jeg tippe, med frakt og moms osv. Et skikkelig sprut gir deg mulighet til å justere drivstoff og ikke bare tenning, men da må du enten ha en del mer kunnskap eller ønsker å bruke mer penger. Selvfølgelig om du klarer å justere inn TPSen er det jo enda mindre klur :-)
  10. Er vel like enkelt å tette hullene og bruke touchup maling på hullene.Eventuelt lakkere om igjen du ønsker topp resultat.
  11. Ble pent dette! Det er ofte de tilsynelatende letteste oppgavene som ender opp som de verste. Da jeg hadde sveist opp, lakkert og restaurert 75en kom siste oppgave som var å sette på "75 turbo evoluzione" klistremerkene. Det skal jo bare være å line opp og forsiktig stryke dem på, men nei da. Her ble det svetting og banning! Jeg benyttet meg av begge armene og begge bena, mens jeg lå på bakken og strevde mens til og med kona måtte trekkes inn for å bistå.
  12. Gratulerer!! At det aldri kan være noe alvorlig slik at vi kan løse problemene med en gang 😉
  13. Hehe! Må nok ta en runde med damp og varmepistol for å få ut rynkene, men har nå fått på skinnet i det minste. Mangler både steamer og varmepistolen skyter gnister 🙂
×
×
  • Opprett ny...