Gå til innhold

panzhar

Primo Capo
  • Innholdsteller

    1 755
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    32

panzhar vant sist dagen den 30. september

panzhar hadde det mest likte innholdet!

Nettsamfunnsomdømme

284 Splendido

Om panzhar

  • Rang
    Primo Capo

Demografi

  • Kjønn
    Mann
  • Lokasjon
    Tysvær

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Kondolerer så mye. Dette var veldig trist å høre 😞
  2. Interessant at clutchen er såpass slitt. Jeg justerte min og skulle justere den noen år senere før salg da var den vel kjørt 180000 ett eller annet km. Da var det ikke nødvendig. Hvor langt er bilen gått?
  3. Blir spennende å følge med på. Kan fort gå godt og! :-)
  4. Lyd i dag er stort sett telefon og bluetooth så tilgang til radio er snart irrelevant 🙂 Ble tøft med målerene!
  5. Jan Robert var så snill å selge meg en luftmassemåler så nå er lambda verdiene innenfor over alle belastninger og turtall. Delenummeret på luftmassemåler endret seg fra eldre til nyere turbo og den som står på nå er av nyere dato. Jeg har og jobbet litt med mapen på tenningen og fått en mer harmonisk motor. Har nok litt mer å finjustere her enda, men absolutt til å leve med 😊
  6. Nye 363 CC dyser på plass! Med det sier jeg kapittelet med uryddig gange for over. Det eneste jeg sliter med er lambdaverdiene på cruise som skulle vært høyere. Jeg justerer fjæren, men da blir tomgangen alt for mager. Dette var akkurat likt med de gamle dysene og så jeg tror nok det er luftmengdemåleren som ikke er helt presis. Er det noen som har en sånn liggende enten til låns eller salgs?? Ellers har bilen vært på motorama i Stavanger. Og det høye oljeforbruket jeg hadde har selvreparert seg. Så det har nok skyltes lite bruk.
  7. Hvordan gikk prøveturen?
  8. Dette blir bra! Gratulerer med sjelden perle!
  9. Er det du som hadde en evoluzione tidligere?
  10. Fikk endelig luftet bilen og hadde den med på gatebiltreff av alle ting😄 særlig de manglende bakbremsene i felgene bak fikk mye oppmerksomhet.
  11. Det er viktig av arrangører å promotere arrangementene sine, og få dem ut i diverse kanaler. KARN er flinke å hjelpe til med det forutsetter at de som steller i stand arrangementer etterspør dette og.
  12. Endelig start på bilen og den blir forhåpentligvis å se på motorama i Stavanger i slutten av måneden 🙂 Synderen var en jording på motoren, skulle vel ha sjekket det før, men med symptomene virket det være noe annet 😕
  13. Hmm! Jeg fikk gnist ved å turne motoren og koble disse til gammel ECU. Kjøpte derfor ny MSD, men fortsatt ikke gnist. Tenker derfor at sensor ikke gir helt rett signal og har bestilt ny sensor. Noen som vil kjøpe en i praksis ubrukt MSD 6530 for 3500? :-)
  14. Har i dag endelig få tid til å feilsøke mer. Original ECU gir gnist, så hall-sensor og original ECU er ok. 5V signalet kommer helt frem til MSD boksen. Så da er det nok denne som har tatt kvelden :-/ Ny bestilt. Det er vel det minste problemet å skifte iallfall.
  15. Nope.... Må finne ut om det er hall sensor eller MSD tenningsmodul som er ødelgat eventuelt flere ting. Får ikke gnist med original tenning, men skal prøve med alle kablene koblet til. Akkurat nå er kabelen som trengs til å få turtelleren til å virke koblet til MSD og ikke original coil. Kanskje dette spiller en rolle. I såfall er det bare å bestille ny MSD enhet. Bilen får likevel bensin noe den er avhengig av at det kommer et RPM signal. Skal forske litt på det, men har vært opptatt med pinsetreff og påfølgende nattskift.
×
×
  • Opprett ny...