Gå til innhold

TAH

Apprendista
  • Innholdsteller

    33
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

    Aldri

Nettsamfunnsomdømme

0 Neutro

Om TAH

  • Rang
    Apprendista

Demografi

  • Kjønn
    Ønsker ikke å oppgi
  1. Gratulere med flott bil! Dette må være den første GTV`n av denne typen jeg kunne tenkt meg selv! Tøft interiør, flotte felger og skikkelig mafia i svart! En eneste ting var tanklokket! Elsker linjene fra døra og ut til hekken, men det tanklokket stoppa meg før klimakset! Mvh Trond
  2. Den lilla som jeg hadde ble rammeskjev. Historien er som følger at jeg fikk motorbrann i bilen. Han som kjøpte den hadde bilen stående på bukker garasjen sin da han skulle skifte motor. Mens han holdt på med dette falt bukkene over ende og bilen trillet i SAKTE fart inn i veggen. Etter det var dørene vanskelige på den, og den hadde en tydelig bulk i taket.... Tenk å ha kræsjet i 30-40 med den bilen... Hadde vært ferdig som folk. For ikke å snakke om 130-140 som var den vanligste hastigheten jeg pleide å ha på den. Men men, savner den fortsatt jeg!
  3. Den var ikke blå Håk, den var lilla av alle ting Men for en bil!! Og Sveinung sin var girkassa mindre god på, men morro var det også. Var vell jeg som kjørte da vi klokka den...?
  4. Heisann, jeg kunne trengt noen nye vinterdekk på 164`n min... Send over noen bilder da: [email protected] Mvh Trond Hagen
  5. Likte godt den siste der... Men enig med ovenfor her... Ta bort det grå... Mer informasjon trenger man ikke... Ser man denne "suse" forbi sender man bare: "TLF Rose Trafikkskole nord Trøndelag" til 1985... Så har man resten av den infoen man trenger... Å fokusere for mye på Alfa stil trengs ikke spør du meg... Det utseende der selger seg selv Lykke til med kjøreskolen hvertfall! Håper det tar av skikkelig Mvh Trond
  6. Takker for svar, blir litt forsking til helgen no Trond
  7. Har en 164 3.0 V6 som etter lang lang tid med fjusking (og feilsøking) stoppet helt her en dag... Etter mye makk fikk jeg fyring igjen, men det var ikke før jeg hadde tatt av kontaktene på throttle valve potentiometeret og tomgangs regulatoren... Fikk kjørt bilen til en mer egnet feilsøkingsplass, og da gikk den fint, høyt turtall på tomgang eneste... Nå har jeg førsøkt å sette igjen begge kontaktene, starter opp, men da fjusker den slik den ha gjort lenge nå. Tok av begge igjen så går den. Satt i tomgangs regulatoren. Gikk fint. Tok den av og satt i TVP, fjusking.... Så nå har jeg fått kommet meg litt fra A til B igjen hvertfall... Noen spm. på rad her blir: Hva gjør throttle valve potentiometeret? Hvordan fungerer den? Og hvilke symptom burde oppdages ved defekt? På forhånd tak for svar Trond
  8. Fredag om halvannen uke??? hint hint hint Skal kjøre taxi denne helga... Klar som bare det utover at jeg ikke kan denne helga... PS. Bilen gikk som en klokke fra deg og hjem.... Tror vi er på sporet av noe nå... Skal forhøre meg på forumet i morra om den dingsen der.. Snakkes du.. Trond
  9. Takk takk Har heldigvis litt tid til overs til skruing denne uka.... Hos meg er det jevn gange på motoren frem til den bare stopper.. Stopper på samme måte som om jeg skulle ha skrudd av tenningen med nøkkelen... (har sjekket at tenningslåsen er ok).. Det samme skjer når jeg kjører. Bilen går godt, lyden er fin, draget er herlig, men plutselig så faller turtellern som et lodd... Rett ned og rett oppigjen. Det skjer som regel veldig kjapt. Noen ganger skjer det bare noen få ganger, for så å gå fint igjen en stund. Andre ganger så er det non stopp urytmisk humping helt til jeg finner en plass å sette fra meg bilen.... Virker hvertfall som noe elektrisk på meg... Har også laska forbi store deler av ledningsnette... Noen snakka engang om en oljetrykks måler som var koblet til tenningen.... For at motoren ikke skulle få tenning før oljen hadde blitt pumpet opp....? Tåkesnakke eller? Mvh Trond
  10. Hmm, blir vist mer avansert enn jeg hadde håpet på dette.. Trangt blir det hvertfall... Time will tell... Men først må jeg få bilen til å gå skikkelig.... Etter å ha fungert utmerket i en md no, (etter at sikkringsboksen ble byttet), har bilen min fått tilbake sitt sedvanlige humør... Dvs å kutte tenningen akkurat når den føler for det..... Og bare for å nevne det: Det meste av releer er bytta, TDC sensor er byttet, har prøvd en annen ECU, og har pløyd gjennom jordingspunkter og store deler av lednings nettet... Fortvilelsen er til å kjøre utfor en kai med... PS, har selfølgelig også sjekket kontakter bak den nye sikkringsboksen og selve boksen... Skjønner bare ikke det...! Trond
  11. Hmm, snakka med noen på et verksted her i Ålesund... Dem snakke om at man må heise opp motoren får å få plass til å ta vekk bunnpanna...?
  12. Noen som har skifta bunnpanne på en 164 3 liter V6`er før? Vanskelighetsgrad? Tips og triks? Alt av info mottas med takk Hilsen Trond
  13. Triste greier...! Linken til sunnmørsposten sitt bilde? Hvor står bilen no da Carl?
  14. Skulle gjerne hatt tak i et nytt sett med låser. Orker ikke skifte i bare fører døren også ha 2 nøkler.... Noen som har liggende, eller som vet hvor jeg kunne fått tak i? Trond Hagen
  15. En smule dårlig bilde på den filmen... Men spiller det noen rolle da ;D Jeg såg ikke hele, men ble nødt til å dra bort lydkabelen til hi-fi anlegget... Så no har jeg hørt hele hvertfall Trond Hagen
×
×
  • Opprett ny...