Gå til innhold

arve

Uno dei ragazzi
  • Innholdsteller

    104
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

    Aldri

Nettsamfunnsomdømme

0 Neutro

Om arve

  • Rang
    Uno dei ragazzi
  • Bursdag 19.05.1978

Demografi

  • Kjønn
    Mann
  • Lokasjon
    Hommersåk, Sandnes
  1. Det var meg og familien på vei fra Sandnes til Abrahavn og Dyreparken Bilen ble importert i fjor og er en 2008 modell
  2. Da var endelig nye felger på plass på bilen: Det ble en vanskelig affære dette her. Det var svært få importører i Norge som hadde noe som helst som passet denne bilen (og som jeg likte). Etter hvert endte vi opp på en FondMetal-felg som ble bestilt via importøren Autogrip en gang i april. De lovet å ta dette på en hasteordre (jeg måtte betale ekstra frakt selv) så jeg skulle få felgene i starten på mai. Etter mye masing og fram og tilbake så gav Autogrip i slutten av juni beskjed om at de IKKE klarte å levere felgene allikevel. Snakket direkte med importøren selv og de klarte såvidt å få fram et ufølsomt "beklager" i telefonen. Svært lite imponert av disse folka... Jeg hadde fram til da kjørt på piggfrie vinterdekk (de nye felgene kom jo "snart") og begynte fortvilt å fundere på om jeg kom til å få sommerdekk på bilen i det hele tatt. Redningen ble Auto Ital og Tom Nilsson som på magisk vis tryllet fram felger fra Italia på rekordtid. Vet ikke hva disse felgene heter, men de produseres visstnok på samme fabrikk som leverer en del OEM-felger til Alfa (og sikkert resten av Fiat-konsernet). Så da ble det ferietur på sommerdekk heldigvis
  3. Ja, det er min bil som er i videoen, forhandleren i tyskland lagde den når de skulle selge bilen. Bilen står i dag på 215/60-16. Har vurdert å gå opp til 17, tror ikke jeg gidder å kjøpe 18 både pga pris og komfort. Boltsirkel er 5x98, innpress er 31 mm.
  4. Skal ha nye felger til våren (har lagt om de som fulgte med til vinterdekkene), så gode forslag mottas med takk
  5. Tenkte det var på tide å øke innslaget av Lancia her, så here we go: Jeg kjøpte min første Phedra i 2006, og solgte den sommeren 2011. I september 2011 så importerte jeg ny Phedra, denne gang 2.2-literen med 170 hk. Har brukt AutoItal begge gangene. For de som ikke kjenner bilen, så er Lancia Phedra søstermodellen til Peugeot 807, Citroen C8 og fiat Ulysse. De blir alle produsert på en produksjonslinje ved Sevel-fabrikken i Frankrike, og deler tekniske komponenter med sine søstermodeller. Jeg synes Phedra framstår som en mer påkostet og eksklusiv bil enn sine søstermodeller, men mer utstyr og penere interiør. Dette er bilen for deg som vil kjøre en stor praktisk familiebil , men beholde litt italiensk stil og særpreg. Bilen er altså en 2008-modell og har en PSA diesel på 2.2 liter, twinturbo og 170 hk. Jeg synes den går som ei kule, og den er MYE raskere i responsen enn konas 159 SW som også har 170 dieselhester. Var heldig og fikk tak i en bil med utstyrsnivå platino, så den har det meste inkl tofarget skinn, elseter, elektriske skyvedører, 4-soners klima, navi/gps osv osv. Som familebil er den helt suveren, med 7 skikkelige seter, god plass, kjempegod komfort og masse utstyr. Noen racerbil blir den aldri, men med 170 hk så biter den godt fra seg i trafikken. For de spesielt interesserte så kan forumet på www.eurovan2.com sterkt anbefales. Hvis det er noen som vurderer en slik bil så ta gjerne kontakt hvis det er ting dere lurer på! Har ikke så mange gode bilder, men her er videoen av min bil som den tyske forhandleren lagde og la på Youtube når de annonserte den: Lancia Phedra 2.2 Platino Lorenzetti Bordeaux 03381797 www.autohaus.biz/fiat-niederlassung-hamburg mvh Arve
  6. Det var nok meg! Importerte den i høst via AutoItal, før det hadde jeg en 2002 Phedra som nå går i Stavanger, den er rød mens den jeg har nå er mer lilla i fargen. I tillegg går det en sølv også i Sandnes/Hommersåk, så vi er faktisk 3 Phedra-eiere her i distriktet ! Ut fra en statistikk jeg leste for noen uker siden på vg.no (?) så var også min den eneste Phedra'en som ble importert til Norge i fjor. /Arve
  7. Selger min kjære "nr2"-bil nå som kona har 159 som firmabil og jeg selv har ny Lancia Phedra på vei fra Tyskland: 1999 modell, blå, 122 000 km, kr 34 585,- se forøvrig finn-annonsen: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=30237578
  8. Er ikke Multipla stort sett Fiat Bravo/Brava rent teknisk da? Tydeligvis at artikkelforfatteren har et horn i sida til italienske biler når han klarer å plukke fram en bil som aldri er solgt ny i Norge på ei slik liste.
  9. Dere som eier en Delta, hvordan synes dere de er å kjøre? Har lest en del som mener at den er ganske svampete og upresis i styringen, og egentlig ikke så veldig "glad" i svinger? Jeg har såvidt prøvd en (kun et par mil med småkjøring og motorvei) og synes heller ikke styringen var noe å skryte av, men fikk ikke kjørt den på skikkelig veier. Er det stor forskjell på de ulike modellene?
  10. arve

    Fiat Freemont

    Jeg har nylig solgt Phedra'en min og har vurdert dette som en erstatter. Men i følge PDF-brosjyren på fiat.it, og en rekke internasjonale artikler så kan denne bilen ikke dra mer enn pysete 1100 kg henger !! Det er i så fall en brutal showstopper for meg, da har jeg bare 650 kg nyttelast igjen på Tysse-hengeren min som veier ca 350 kg i egenvekt... Må også si jeg er skuffet over seteløsningen på 2. rad. Dette er jo en standard gammeldags stasjonsvogn-løsning med 40/60 delt seterygg, og midt-setet så ikke veldig innbydene ut. Utvendig utseende trekker heller ikke akkurat opp. Men flott at det virker som Fiat har fått til bilen ganske bra med tanke på fjæring, motor osv.
  11. Alle motorene som står i Eurovan-bilene er PSA-motorer, både 2.0 og 2.2 Diesel, 2.0 bensin og 3.0 V6. Du får ikke Fiat-motorer i disse bilene.
  12. Jeg har sjekket det selv (ikke fordi jeg trengte men fordi jeg ville kunne svare på det), og jeg har jevnlig sett seter også til Lancia på tyske Ebay. Det er ikke alltid det ligger noen ute, men jeg har sett flere annonser når jeg har vært inne og sjekket periodisk. Det ligger noen ute nå: http://cgi.ebay.de/Sitz-Zusatzsitz-2-3-Reihe-Lancia-Phedra-Ciroen-C8-/200613831837?pt=Autoteile_Zubeh%C3%B6r&hash=item2eb584249d
  13. Hei, er klar over at dette er en gammel tråd, men jeg kom over den nå i forbindelse med en annen tråd om Phedra og tenkte jeg skulle skrive et svar slik at framtidige potensielle Phedra-kjøpere får litt info Jeg har eid en 2002 modell Phedra 2.0 JTD Executive fra 2006 til dags dato (mai 2011). Holder nå på å selge den for å kjøpe meg en nyere Phedra. Hvis du skal kjøpe en slik, vær klar over at Phedra og alle eurovan-modellene har en del barnesykdommer. De må du passe på er rettet opp i på bilen du kjøper. Den mest alvorlige er en svakhet med at det kommer vann inn på registerreima og at denne morkner og ryker. Dette er et problem på diesel-bilene før 2008. Det forebygges med et deksel til 100 kr som leder vannet bort, hvis ikke dette er montert og bilen ikke har byttet regreim den siste tida, så styr unna. Dette skjedde meg, registerreima røyk på 100 000. Så i min bil er "halve motoren" nyoverhalt for 25 000 km siden (og jeg har montert dekselet nå!). Det er ikke noe galt med motoren i seg selv, det er bare at regnvann drypper på motoren hvis dekselet ikke er på plass, så du skal ikke være redd på biler som har dette i orden. Det neste er taklukene. Mange har disse 3 taklukene (min også), og de franske ingeniørene som laget dem var så selvsikre at de første årsmodellene ikke var utstyrt med dreneringsrør. Så du kan selv tenke deg hvor vannet renner når pakningene blir dårlige... For å unngå lekkasje må du ettermontere dreneringsrør, noe som er en hekkans jobb som tar lang tid. Så hvis du kjøper en bil med takluker så få det bekreftet at den har drensrør og at den ikke har lekkasjer. Jeg har forøvrig tatt denne operasjonen på min bil, sammen med nye pakninger. Igjen, på de de bilene som har dette i orden er dette ikke noe problem i det hele tatt, min har vært tett og fin etterpå. Pass også på at bilen har et kraftig batteri. Disse bilene sluker mye strøm og hvis du kjører mye småkjøring så må du ha et skikkelig batteri. Er mange som rapporterer om at de har problemer med flatt batteri, men dette skyldes som regel for svakt batteri. Jeg hadde samme problemet, men etter at jeg satte i det beste Sønnak-batteriet (SA770) har det ikke vært noe problem. Har bilen Alcantara-interiør så pass på at førersetet ikke er slitt på kantene. Sitteputene er ikke veldig sterke, og mange "sleper rumpa" over vangen når de setter seg inn slik at vangen til slutt slites i stykker. Dette skjedde hos meg, så jeg har bytta hele sitteputa på førersida (og den koster ti tusen originalt!!). utenom det så er det mindre og "vanlige" ting. Av ekstraordinære ting så har jeg byttet hovedviftemotoren i AC-anlegget, fikset dørlåsen på ei av bakdørene, dørstopper på førerdøra og skiftet wire til håndbrekket. For de spesielt interesserte kan jeg anbefale http://www.eurovan2.com/ , som er en forumside for Eurovan2-bilene (Fiat Ulysse, Lancia Phedra, Peugeot 807 og Citroen C8). Her finner du utrolig mye lesestoff om disse bilene - på godt og vondt. /Arve
  14. Ja, hvis du skal ha en skikkelig romslig og praktisk familiebil samtidig som du vil beholde litt italiensk særpreg så er dette bilen. Skyvedørene er superpraktiske når du skal ha ungene inn og ut, og det er i tillegg 3 "skikkelige" seter bak som hver har plass til stoore barneseter og som kan reguleres individuelt. Ungene sitter høyt og har god utsikt. I bagasjerommet kjører du barnevogna rett inn - på langs I tillegg har den en rekke praktiske detaljer som solgardiner på vinduene, kjølerom, vidvinkel-sladrespeil, osv osv. Jeg selger fordi jeg skal ha meg en nyere Phedra - har fått AR 159 SW som firmabil og "må bruke opp" BSU - så da selges Phedra og Brava til fordel for nyere Phedra
  15. Bilen er enda til salgs for de som evt er interessert, hbo kr 160.000
×
×
  • Opprett ny...