Gå til innhold

Sonus

Apprendista
  • Innholdsteller

    18
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nettsamfunnsomdømme

0 Neutro

Om Sonus

  • Rang
    Apprendista

Demografi

  • Kjønn
    Ønsker ikke å oppgi
  1. Matchet sett av 4stk DCOE 40 er også interessant
  2. Jeg trodde jeg skulle få plass til fire DCNF40 forgassere på min bittelille 2.5liters Daimler V8, men det går nok dessverre ikke. Rekken av forgassere blir jo lengre enn selve motoren. Ønsker derfor å bytte dem i IDF40 med choke mekanisme. Noen som er interessert?DCNF'ene er forskjellige versjoner med forskjellige halsringer etc. De er for tiden plukket fra hverandre og trenger rens og overhaling. Det kan følge med laser skåret flens som plasserer forgasseren 120mm fra hverandre slik som på bildet. Rent salg kan også være aktuelt til rett pris. Forgasserne befinner seg i Trondheim Jeg er enklest å nå på [email protected]
  3. Gjør heller slik - http://www.rhcollectibles.com/showroom/1....Tractorri?sold=
  4. De var jo ikke dumme, men hvordan får man prøvd dem i Norge før man kjøper bil? Også var det jo gass og rattfeelingen igjen da.
  5. Da var 500 Abarth prøverkjørt i 3,5 time. Bilen har jo helt klart utseende med seg, liten og søt, men samtidig klar til å yppe til bråk. Nesten som en dverg rottweiler. I vanlig modus var bilen grei og hendig i bytrafikken og ganske sporty når man nærmet seg gulvet med gasspedalen. I sport modus forandret bilen helt karakter. Snerret kom frem, gassresponsen ble sylskarp, styringen tyngre og kjappere. I sport modus ble bilen nesten for ivirig. Jeg fant det mer behagelig å benytte vanlig modus ved langkjøring og bykjøring, men benyttet sport ved forbikjøringer og ved litt mer engasjert innsats bak rattet. Akselerasjonen fra 80-120 i sport modus i fjerde gir var imponerende. Dessverre syns jeg ikke styringen i sportmodus ble god nok. Det føltes ut som om styringen ble skrudd fast i en litt seig gummikloss. Ikke den direkte og kommunikative responsen jeg hadde håpet på. jeg følte rett og slett at det manglet noe i tilbakemeldingen fra rattet. Den eneste feedbacken var det som føltes ut som lett "torque steer". Innvendig hadde bilen jeg prøvde røde skinn seter som stod godt til den hvite utvendig utførelsen. Men dessverre er justeringsmulighetene for få. Seteryggen kan selvfølglig vinkles og seteputen kan heves og senkes i bakkant. Dessverre følger ikke ryggen med ned når man senker seteputa slik at man får det som føltes ut som en glippe mellom rygg og sete i laveste posisjon. I denne posisjonen føles fremdeles sitteposisjonen som noe høy for min smak. Etter 3,5 time hadde jeg vondt i både korsrygg og nakke. Rattet er kun høyde justerbart og i lavere posisjon er relasjonen til armlene i døren god, men da skygger også rattringen for den øverste delen av speedometeret. Helt klart en morsom opplevelse, men tror ikke jeg kunne ha levd med den som en hverdagsbil dessverre. Tror jeg skal prøve en Mito med samme 1,4 turbo motor og se om ikke sitteposisjon er bedr i den. EDIT: Skriveleif
  6. Jeg vet! Og jeg har også prøvd Racing Puma med 155 hk... Racing Puma kunne jeg godt tenkte meg, men den er jo kun å få med rattet på høyre side. I dag var jeg innom en Fiat forhandler og i tillegg snakket jeg med AutoItal på telefonen. AutoItal hadde tilgang til en i hvit med soltak og skinninteriør, men de skulle ha 300.000 for den og det syns jeg er en for stor tillegg (ca 40.000) for å få kjøpe den i Norge.
  7. Ikke alle som kan skryte av at de har TRIMA Lamborghini
  8. Fordelen og ulempen ved salg av Puma'n er at så få vet hvor god denne bilen faktisk er å kjøre. Når den variable kamtimingen slår inn ved 3500rpm så skifter bilen ganske tydelig karakter fra å være en snill pussekatt til en mer sulten puma. Styring og hjuloppheng er også veldig bra med en tendens til overstyring mer enn understyring syns jeg. Jeg kjøpte min for 70.000 for 2 år siden og får vel ikke igjen mer enn maks 50.000 nå selv om bilen bare er gått 90.000km. Men nok om Ford, jeg har organisert prøvekjøring av en Fiat 500 Abarth på tirsdag neste uke så får vi se om Euro-kursen faller under 8 kroner snart - da blir det billig billig (under 240.000 for en så godt som ny bil).
  9. Vel min MGB GT fra '67 har usynkronisert 1-gir og denne bilen fikk fullsynkronisert i '68 - så............... Hvordan ville dette påvirket avgiftene?
  10. Litt harry med Shift light. Syns de heller kunne ha hatt en mer tydelig turteller enn slik som den er gjemt innenfor speedo'n. Men men man kan ikke få alt
  11. Stemmer disse fakta'ne om Abarthen; 1035 kilo som avgiftsgrunnlag? 155g/km CO2? 135 hk? Isåfall skulle man kunne hente denne 2008 500 Abarth - http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?id=122576609&__lp=1&scopeId=C&sortOption.sortBy=searchNetGrossPrice&sortOption.sortOrder=ASCENDING&makeModelVariant1.makeId=8800&makeModelVariant1.modelId=3&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&vehicleCategory=Car&segment=Car&minFirstRegistrationDate=2008-01-01&maxPrice=17501&siteId=GERMANY&features=LEATHER_SEATS&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&export=ALSO_EXPORT&customerIdsAsString=〈=en&pageNumber=1 - med skinninteriør for: Type kjøretøy/avgiftsgruppe: Personbil Beregningmåte: CO2 Vekt i kg 1035 Motoreffekt i hk 135 CO2 i g/km 155 Dato førstegangsregistrering 31.12.2008 Tollverdi 136.000 NOK Engangsavgiften for dette kjøretøyet blir som følger: Avgift for egenvekt: 36.918,45 Avgift for motoreffekt: 27.282,47 Avgift for CO2: 25.465,00 Engangsavgift for tilsvarende nytt kjøretøy: 89.665,92 Bruksfradrag (17%): -15.243,21 Vrakpantavgift: 1.300,00 Totalt 75.723,00 MVA: 34.000,00 Engangsavgift + MVA: 109.723,00 Kjøpesum bil 136.000,00 Diverse/reise etc 4.277,00 Totalt 250.000,00 Hmmmm, tenke tenke
  12. Artig bil ja. Men selg den før den ruster bort... Og Abarth 500 er en såpass spesiell bil at de nok vil være populære på bruktmarkedet også framover. Som alle ordentlige Forder har den selvfølgelig begynt å ruste for lenge siden. Sliten clutch og slitte foringer atpåtil. Selges som "ungdomsbil" tror jeg nok
  13. Jeg prøvesatt en vanlig 500 i går og lurer på om sitte posisjonen i Abarth'n er anderledes? Syns man kanskje sitter litt rett opp og ned i den normale varianten. Det finnes en hvit Abarth her i strøket som jeg skal få prøve (en kjenning som eier) så da fine rjeg det vel ut da. Han skal selge, men har litt for store forhåpninger om hva han skal få igjen for den syns jeg. Tror du/dere at denne kommer til å bli en tapsbombe hvis man kjøper ny? Eller lønner det seg å vente nok ett år slik at man kan slippe noe av tapet? Jeg har en Ford Puma (artig bil) som sikkert holder ett år til uten å tape seg altfor mye i verdi.
  14. Ser at disse nå kan skaffes fra tyskland for ca 250.000 inkl. mva og avgifter. Blir primært bil nummer to og by bil. Er det den logiske etterfølgeren etter FIAT Abarth 130TC?
×
×
  • Opprett ny...