Gå til innhold

Alfa-Bjørnar

Caporeparto
  • Innholdsteller

    427
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    2

Alfa-Bjørnar vant sist dagen den 27. februar 2018

Alfa-Bjørnar hadde det mest likte innholdet!

Nettsamfunnsomdømme

5 Neutro

Om Alfa-Bjørnar

  • Rang
    Caporeparto
  • Bursdag 13.02.1979

Demografi

  • Kjønn
    Mann
  • Lokasjon
    Spikkestad

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Nei, kjøpte bare første og beste. Gjorde det enkelt og "billig".
  2. Jeg byttet ut takantennen og det ble dokumentert her. Fikk veldig bra signaler, mye bedre enn signalene i min andre bil, en Fiat 500 L med fabrikkmontert DAB radio. Kjøpte denne antenna.
  3. Nei, her i gården er det ikke Bose. Vet du hva som blir forskjellen mtp bytting av spiller?
  4. Verktøy: Lang umbrakonøkkel Uttreksverktøy til spiller Stjerneskrujern Drill og metallborr for å modifisere ramme til spiller Bilstereo: 2 din spiller Connects2 CTSAR002.2 kabel Connects2 tilknytningskabel som er spesialtilpasset for 2 din spiller DAB+ takantenne Tidsforbruk: 2 timer Du trenger ikke kjøpe monteringsramme til 8-900 kroner, vi gjenbruker og modifiserer den eksisterende rammen. Her er prosessen for å konvertere din Alfa 159 fra FM til DAB+: 1. Trekk ut alle tre luftdysene ved å føre en lang umbrakonøkkel inn og trekk ut luftedysene og legg de i fotbrønnen til på passasjersiden. Skru ut skruene som åpenbarer seg bak venstre og høyre luftdyse. 2. 2. Trekk ut eksisterende spiller med uttrekksverktøyet og koble fra alt av kontakter. 3. Løsne girspakmansjetten og trekk opp dekselet rundt denne. Løsne kontaktene og legg dekselet i passasjerbrønnen. 4. Løsne skruene de to skruene på dekselet som er rundt eksisterende spiller. 5. Løsne skruene som fester monteringsrammen til dekselet. Det er totalt 6 skruer, to i forkant og fire i bakkant. I den sorte plast boksen så finner du kortet til Blue & ME enheten. Dra ut boksen og koble fra den blå kontakten 6. Skru ut de seks skruene som holder sammen boksen til Blue&Me enheten og ta ut kortet. Koble på kontakten til kortet og legg det i en pose eller bobleplast og surr litt tape rundt det slik at det holder seg tett og fritt for støt og forurensing. Kortet må være tilkoblet, hvis ikke så blinker kmstand. Du kan også erstatte kortet med en spesialkabel hvis du vil bruke mer penger på prosjektet ditt. 7. Dytt kortet unna, det er plass oppe i høyre hjørne. 8. Ta monteringsramma og borr ut sveisene og fjern den midtre "etasjen" slik at du kan dytte den nye spilleren inn i ramma. Fest ramma i dashboardet og monter sammen alt i motsatt rekkefølge, ta deg god tid til å feste antennekabel, usb kabel, handsfree mikrofon etc. Monter. Sjekk om du har aktiv antenne og husk å konfigurere den nye spilleren din med dette hvis du har aktiv antenne. Jeg fikk veldig dårlig signal og årsaken var at spilleren ikke var konfigurert til aktiv antenne. Når dette var gjort så fikk jeg krystallklar lyd og svært god dekning. Antenne og handsfree kabel kan du føre i pakningen langs a-stolpen og skjult inn til spilleren. Dekselet under dras av uten verktøy. Konfigurer Blutooth, favorittkanaler, Spotify etc. 9. Du er ferdig!
  5. Verktøy: 5 milimeter lang umbarkonøkkel 8, 10 og 22 millimeter koppnøkkel og skraller T30 torx Lite flatjern til å få av deksel Deler: DAB+ antenne For å oppgradere til DAB+ i en 159 så kan du enten bruke en antenne som monteres på frontruta eller bytte ut den eksisterende takantenna med en DAB+ antenne. Veiviseren viser hvordan du skifter takantenne. Jobben tar ca en time og består av følgende 7 steg: 1. Fjern de to plastpluggene som holder fast innertaket. 2. Dra forsiktig ut taklyset og skru ut mutteren som fester innertaket i taket. 3. Ta bort de to dekslene som det står airbag på og skru ut de to umbrakoskruene som befinner seg bak dekslene gjør dette på begge sider 4. Legg ned baksetene og skru ut 10 millimeter bolt som fester sidestøtten, skru også ut den andre 5 millimeter umbrakoskruen som holder fast hele dekselet på sidepillaren. Trekk dekselet mot deg så de gule plastpluggene som holder fast dekselet løsner. 5. Fjern de to dekslene over skruene på takhåndtakene og ta frem torxnøkkelen og skru ut og ta bort begge takhåndtakene. 6. Du kan nå forsiktig ta ned innertaket og skru ut den eksiterende antennen med en 22 millimeters koppnøkkel. 7. Fjern gammel antenne og monter ny i motsatt rekkefølge. Legg ny antennekabel skjult i taket og ned langs gummilista mot dashboardet.
  6. 2000 AR 166 Turbo V6 Super. Regnr DK87842 Eu-godkjent i år, ingen heftelser, gode sommer og vinterdekk. Bilstein dempere og powerflex. Ny clutch, regreim, vannpumpe, strammere, tennplugger følger med. Kammer må reslipes og bilen bør hellakkeres. Drivaksler er løsnet fra girkasse, vann og AC er tappet. Batteri er koblet fra. Ved rask handel å får du med motorkran og motorholder. Pris 15 000,- 48993757 Bjørnar
  7. Hoi, Tiden er inne for utvidet service på min 166 turbo. Motor skal ut og ny klutsj, resliping av kammer, reimer osv byttes. Det vil si at jeg trenger en motorelefant. Er det noen som har en stående som kan låne den bort noen uker? Jeg bor i Spikkestad og er selvfølgelig villig til å kjøre en tur til Drammen eller Oslo for å hente. Lånet belønnes med noen flasker god italiensk vin eller lignende. Håper på positivt svar Bjørnar Volden
  8. Hei 166 orakel! Hvilken subwoofer passer rett inn i original holderne i hatthylla? Trenger to stk som ikke er alt for kostbare. Har DSP anlegg.
  9. Takk, da fant jeg en holder til GPS'en også! http://www.fiat-accessories.com/fiat-tomtom-2-cradle
  10. Hei, da har jeg også kjøpt en morsom 500L, ser at det tilbys kaffemaskin til denne. Noen som vet pris og om det funker? Er jo 12 volt vil jeg tro...
  11. Det er 276 mm skiver bak på 166 og 156. Tipper at bremseskjoldene på 156 vil passé på 166 også. http://www.alfastumper.com/product_info.php?cPath=270_1_87_163&products_id=2452 Sparer litt penger gjør du også.
  12. Ett annet problem som dukket opp nå er at klaffen for omluft og festet til denne blir nedslitt. Det resulterer i at armen som styrer denne bare går rundt og hjernen tror at noe er galt med Aircondition anlegget. Feilmelding vises i ICS og vifta starter ikke. Løsningen blir da å ta ut kupevifte skru av mikk-makket som har motor og klaff til omluft. Modifiser så denne med en bolt som stanser armen i riktig posisjon. Monter i motsatt rekkefølge, husk å teste vifte og omluft mekanisme underveis i prosessen. Se bilder
  13. Hei, Da det er tre år siden jeg bytta varmeapparatvifte på min 166 så er vel tiden kommet for ett nytt bytte. Mistanken styrkes ihvertfall når jeg med store øyne kan se at den grønne 30 amp sikringen ved torpedobrønnen er røket og sikringsholderen er halvveis nedsmeltet. Spørsmålet da kjære forum blir hvor får jeg tak i en ny sikringsholder som passer? Jeg vet at jeg kan mikke det til litt med egne kontakter osv, men det hadde vært greit å få det til å se litt ryddig ut og heller bytte sikringsholderen. Den er av merket MTA og jeg ber leseren om å studere vedlagte bilde. Ny varmeapparatvifte er for øvrig bestilt. Det er for øvrig en sikringsholder lik den på bildet i delekatalogen til MTA, men hvem leverer??? http://www.mta.it/flex/TemplatesUSR/assets/pdf/1500000115000001Cat_AM.pdf side 50
  14. Hei, Du trenger ikke tappe av gass! http://cuoresportivo.no/index.php?topic=33531.0
×
×
  • Opprett ny...