Gå til innhold

116

Uno dei ragazzi
  • Innholdsteller

    187
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nettsamfunnsomdømme

1 Neutro

Om 116

  • Rang
    Uno dei ragazzi
  • Bursdag 14.05.1977

Demografi

  • Kjønn
    Mann
  • Lokasjon
    Skien

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Jepp jeg oppdaget også at jeg bommet på utsagn om at TPS sender til injection ecu. TPS er koblet mot tenning og Fuel cut switch mot injection. Min pierburg solenoid var defekt så jeg har montert justerbare wastegate kontroll. Vet du hva delenr på ny vs gammel luftmengdemåler er?
  2. Sant nok ang gamle spjeldsensorer. Men det er rart om det er bryter i stedenfor potmeter da jeg har trinnløs spenning ut når jeg tørner på spjeldet. Trinnløs i form av såpass stabil at det neppe kan komme av dårlig kontakt i en bryter. Det blir sikkert fort mer kostbart enn antatt ja.. Har heldigvis brebåndslambda montert allerede, ville ikke vært uten det på gammel turbobil. Ser at blandingsforholdet er noe ustabilt og det er vanskelig å få rik nok blanding ved fullast og "høyt nok" trykk, samtidig som man har støkiometrisk blandingsforhold på cruise. Er i gang med innkjøp av bedre bensinpumpe som første steg. Vurderer Walbro GSL 392 for god levering ved OK ladetrykk
  3. Har ikke flowmeter, men tror ikke det er utslagsgivende da feilen ikke ble lagt tidligere og jeg har ikke justert TB siden det. Eneste justeringsmulighet på throttlebody er en setskrue som justerer spjeldgapet på åpent spjeld.
  4. Har vurdert og vurderer fortsatt begge deler. Tror ikke MS2 eller 3 setup blir så dyrt egentlig men så er det timene da... Hvis du kjører msd tenning og original injection så har du vel original TPS fortsatt i bruk? TPS er jo koblet opp mot ECM. Kanskje du kan måle signal ut spenning på stengt/åpent spjeld for meg? Hadde vært ultranice! (EDIT: TPS er koblet opp mot tennings ecu, ikke innsprøytnings ecu]
  5. Har prøvd meg på dette men får ikke signalet ved stengt spjeld under 3v. Kan selvfølgelig være feil på min TPS, men jeg stusser over at man skal koble fra kabel til ecm og koble til et spes verktøy interface før man gjør målingen.
  6. Takk for research. Systemet på 1,8 turbo er annerledes enn v6 og NA-Nord, ikke sikkert det er likt. Tenker dessuten at siden turbo har fuel cutoff switch så trenger den ikke en annen sensor for samme signal. Ingen grunn til 3 pins på tps da hvis den bare trenger signalisere wot. Variabel signal spenning på bevegelse av spjeldet peker heller ikke mot annet enn at det er et potensiometee vi har med å gjøre.
  7. Systemet heter le2 jetronic (bosch). Det er to givere tilkoblet spjeld: bryter for helt stengt spjeld (fuel CUT), og TPS. TPS har tre ledninger: gods, spenning inn og signal ut. Jeg målte (ca) 4,6v inn og 3,2v stengt spjeld / 4,5v wot. TPS justering ytterpunkt differanse er på rundt 0,5v om jeg ikke husker feil. Ja takk, supert om du gjør mål på din og sender!
  8. Jeg får feilmelding på TPS (blinkekode 4-2). Verkstedbok spesifiserer kun kalibrering av sensoren med Alfa spesialverktøy. Har prøvd meg fram litt etter intuisjon men lampa tenner ved WOT uansett. Er det noen som vet hva sensor spenning ut fra TPS (gasspjeldpotensiometer) skal være på stengt spjeld og på WOT?
  9. Det ble meningsløst å ikke gå for alternativet med ledningsnett, fikk med dekselet også, jackpot! Virker ikke modulen hører jeg fra meg panzhar, og vil du ha rep forsøk på ecu så gi beskjed.
  10. Du kan jo sende meg alle tre så kan jeg se over og returnere to stk. Kanskje jeg kan betale for den ene ved å reparere de to andre? Jeg har en viss tendens for å reparere på elektronikk
  11. Bra! Venter i spenning.
  12. MSD er ikke like viktig som ARC akkurat nå men du må gjerne sjekke. Tenkte hvis det kan sendes sammen for enkelhets skyld. Mangler du det andre så tar jeg gjerne en fungerende modul likevel, skal nok få koblet det til likevel.
  13. Har du forresten den ekstra MSD modulen fortsatt?
  14. Skal definitivt teste det neste vinter. Einer skal visst holde dem unna også. Har vinterlagret biler i 15 år nå men aldri hatt mus i dem, dumt å tro at de aldri skulle dukke opp... Trodde kattene tok seg av sånt! 😅
  15. Det er helt suverent! Ja takk, du må gjerne teste dem først. Fant du deksel og ledningsnettet også? Trenger bare de fire kontaktene som går inn på baksiden av modulen: 2stk 6pin 1stk 8pin 1stk 12pin
×
×
  • Opprett ny...