Gå til innhold

Kallle

Capo
  • Innholdsteller

    885
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

    Aldri

Nettsamfunnsomdømme

0 Neutro

Om Kallle

  • Rang
    Capo
  • Bursdag 18.06.1987

Demografi

  • Kjønn
    Mann
  • Lokasjon
    Hønefoss

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Nye dørlister til alfa 33 3-serie selges. 900 kr, jeg gav rundt 400 kr per dør. Tlf 93261665
  2. Kjøpte for noen år siden en brukt girkasse som tidligere er overhalt og skal være i god stand, ga 2700 for denne da. Denne har 4x4 kobling, så hvis den skal brukes på en 2wd må man bare skru av klumpen bak der og sette på dekslet fra en 2wd kasse, eneste som skiller kassene. Selger nå for kr 1000 Dette må være veldig billig for en god kasse. Selger også en synkroniseringsring til 2giret, 33. Pris 400 (ubrukt, i org alfa emballasje) Originalt pakningssett til girkasse 33. 500 Spoiler sølvgrå, 200 Har også mye annet, men har ikke oversikten over dette før om en mnds tid.
  3. Originale 33 felger - 14" - Nokså nye piggdekk. Felgene er i brukbar stand uten skjevheter. 700,-
  4. Har en girkasse til 33 som etter sigende skal være overhalt med bla byttet synkronisering. 2000kr.
  5. Ingen som vet fargen på ledningen jeg ikke skal koble? Høres intr det med nøkler, men kjenner ikke så mange med eldre alfa av disse typene.. Men kan gjerne låne din Paul! Hva er nr ditt?
  6. Har rota bort alle nøklene til min 33 under flytting, og nå skal den lagres for vinteren. Er det mulig å bestille nye nøkler? Kommer meg inn i bilen, så er bare tenningslåsen som er avgjørende akkurat nå. Tips?
  7. Gleder meg til å kjøre strekning Hønefoss-Voss med 33 til lørdag. Morsom tur! Spesiellt ned mot Eidfjord er det sabla gøy!
  8. Ettersom jeg ødela de gamle listene ved å bruke lim og klemmer når jeg satte de på bilen, søker jeg nå råd for å sette de nye skikkelig på plass!! Originalt var de festet med en dobbeltsidig tape med syk styrke, + noen store limklatter her og der. Noen som har forslag til dobbeltsidige taper som er skikkelig sterke?
  9. Den må ikke være i vater, men det er viktig å ikke belaste bilen på en måte at den blir "banan". Se bildene fra "Advocatus Diaboli", hvor bror brukte et løftebod for å bytte kanalene. Han la treklosser under innfestningen til bærearmene bak, og like ved innfestningen til bærearmene framme. Han byttet kanaler på en 105 Spider i fjor, og jekket den opp så kanalen på den siden han jobbet var 60 - 70 cm. over bakken, mens den sto på hjulene på den andre siden. Når du har tatt bort den gamle kanalen og renset opp prøver du den nye. Fest den fast med selvborrende skruer, og hekt på dørene. Juster inn alt slik at du er sikker på at alt er rett og åpningen stemmer. Så demonterer du dørene igjen og sveiser kanalen på. Mye nyttig informasjon for meg her. Hadde tenkt å ikke ta av dørene, da jeg ikke trenger å kappe kanalen langt opp (tror jeg, vet ikke hvor mye rust det er inni). Skal gjøre slik du sier og kommer til å bygge en del støtte undder bilen også for å være sikker.
  10. Takk for svar Gopp! Hvis jeg forstår deg rett kan jeg jekke den høyt opp og sette den på bukker (i innfestningen til bærearmer) og at den står på hjul på andre siden? Trodde det var sånn at hele bilen måtte "være i vater", men dette har kanskje ikke noe å si.
  11. Samma historie som meg. Bilen er et sluk, og jeg har gjort utrolig mye feil, men gjør dem ikke igjen!
×
×
  • Opprett ny...