Gå til innhold

Landmann

Don
  • Innholdsteller

    7 128
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    51

Landmann vant sist dagen den 7. mai

Landmann hadde det mest likte innholdet!

Nettsamfunnsomdømme

632 Magnifico

Om Landmann

  • Rang
    Don

Demografi

  • Kjønn
    Ønsker ikke å oppgi

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. På eldre japsesykler gikk man en periode bort fra fjærbelastede kamkjedestrammere og til manuelt strammede by-hand. Men manglende kunnskap om hva som er stramt nok ledet til kjedebrudd, lageroverfall-belastning etc. Det ligger som regel ingeniørkunnskap bak de originale.
  2. Og en diskusjon, med innspill fra forumets Gabor K... https://www.alfabb.com/threads/cam-belt-tensioner.504009/
  3. Et eksempel på fabrikklaget https://victorparts.com/en/parts/gt-v-6-116/engine/valve-gear/timing-belt-gtv-6/altering-kit-timing-belt-tensioner-hydraulic-to.html Fra ebay https://www.ebay.com/itm/Alfa-Romeo-Alfetta-GTV6-Timing-Belt-Tensioner-Altering-Kit-New-/202953206546
  4. 😁🤘 dét fenomenet kan sikkert de, som studerer forbrukeradferd og "konsumentpsykologi" si masse om. Det er når kampen er over at ekspertene kommer på banen. I forkant tør vi ikke; vi kan ta feil 😲
  5. Ombestemmer meg mht LSD og snurring. Skrur nå på en varebil med LSD: bakhjulene snurrer i samme retning med rassen i været 🤐
  6. Legg ut maaaaange bilder for oss med abstinenser 🙃🤘
  7. Enig 👍 Blir mer stødig med fire hjul foran! (Kkkkkkkkød.....da!)
  8. Sorry for OT i fht salgsannonsen og sidesnakk. Alle 75'ens TS'er, 2.5 og 3.0 har LSD (limited slip differential) "er det blitt meg fortalt ass". Å sjekke hvorvidt diff'en er en LSD er ikke helt lett. BTW: Mange røverhistorier på nettet om å jekke opp ræva, snurre og titte. Real life med LSD'en er at den bremser opp ved bestemt belastning - og den belastningen får man ikke ved å bruke høyre og venstre puzzelancke.
  9. Trur jeg bare hadde gønna på og prøvd. Dersom vi ikke snakker originalfelger, så bruker de fleste navringer av plast/aluminium som kompensasjon for å "tette eventuelle gap". Og er dere toffe-tøff i navring-tilfellet, så er det jo bare å pelle av evt. ringer og se hvorvidt ting og tang passer. Apropoz vibrasjoner: små vibrasjoner skyldes ofte hjul. Større kan skyldes kanonslitasje på nedre bærekule evt. ditto på styre-endeledd.
  10. Dersom elektronikken har fått seg en kjølevæskedusj, så er min erfaring (med duppeditter, klokker og føk...s mobiltelefoner) at kun steikeovna hennar mutters funker. En temperatur på 40-50 grader àla det du har en varm sommerdag i kupéen i Øst-Sibir vil ta kål på enhver fukt. Det som kuker det til med kjølevæske er selve kjølevæsken ettersom den ikke fordamper slik som vann. Der må det tørkes og blåses forsiktig - og så en tur i steikeomen hennar svigermor. Bruk en temperaturmåler (og ikke spør meg hvorfor fordi det svaret hater jeg å bli påminnet om). Når ecu'en har kjølet seg ned dusjes fa...skapet med elektrorens.
  11. Litt på gjettefronten fra min side: rett nivå på oljevolum? er oljekjøleren igjensatt med dritt slik at det ikke oppnås tilstrekkelig kjøling? Kan du ha feilkodeleseren koblet til under kjøring? Sett deg i passasjersetet og la sønnen med tung pote kjøre aktivt mens du observerer om det dukker opp feilmelding? Evt. kan du lese av giroljetemperatur evt. trykk med iCarsoft under kjøring?
  12. I 166 2.5 V6 sitter det en ZF 4HP20 automatkasse. Denne finner man i mange bilmerker. Og jeg tror at samme girkasse fant man i 3.0 også. Her er ihvertfall manualen med håp om at du kan lese deg opp og feilsøke 🙂👍 http://www.citroenkerho.fi/xantia/pdf/tekniikka/ZF4_HP20.pdf
  13. Den prisen du nevner, er det originaltak/-stoff? Det kan se ut som om originalstoffet er 3-lags med kun stoff som ytterste lag. De to neste er gummi/vinyl?
×
×
  • Opprett ny...