Gå til innhold

Romeo Bertone

Primo Capo
  • Innholdsteller

    1 917
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

    Aldri

Nettsamfunnsomdømme

0 Neutro

Om Romeo Bertone

  • Rang
    Primo Capo

Demografi

  • Kjønn
    Ønsker ikke å oppgi
  • Lokasjon
    Hokksund

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Vedder en femmer på ventilløfter, det er et ikke ukjent problem på 24V motorene. mvh Hans Rune.
  2. Hei. Har du sjekket flotør nivå, dersom den er for høy så får den for feit blanding og det roter til for dysingen. mvh H.R
  3. Hei Erik. Jeg tar di-dion ramma for en bedre vinflaske. mvh Hans Rune.
  4. Hei. Jeg benytter konsekvent Hylomar, alternativt Wuth DP300 som er samme produkt. Hylomar fikk jeg siste gang hos AEO. mvh H.R
  5. Hei Erik. Ja det er bestandig mer en man aner på gamle biler, det som først bare skal være en liten makeover blir fort full restaurering. Det ser imidlertid ut til at progresjonen er ganske god og da er vel bertonen på veien igjen til neste vår vil jeg tro, stå på. Et tips, skjær ut hele den nederste bakre delen av forskjermene, dette fordi du har rust i ytterskjærmen og da er det 95% sikkert at det også er rust i den fremre delen av kanalen. Kanalen går fremover på innsiden av forskjermen og mellom der samler det seg mye grums, som igjen er årsaken til den rusten du har på nedre del av skjermene. Nedre del av forskjermene er åg få som rustskade del, men det har du sikkert sjekket allerede. mvh H.R
  6. Hei Ronny. Dette blir flotte saker, morsomt at du velger sugemotor og legger så mye jobb racer'n, blir jo rene utstillings skicket dette. Det blir spennende og se hvordan den blir på banen, det ser i allefall ut til at det blir et vellykket resultat. Kjør på mvh H.R
  7. Heisann. Vi har en 2011 Mito 135hk m/TCT girkasse i familien som har gått i arv mellom døtrene mine, her forleden var Linda på besøk hos en venninne, de har en trang gårdsplass og mito'n var parkert ytterst slik at den stengte for de andre bilene av unevnelig merke. For og slippe og stokke om på tre biler så fikk mannen i huset låne mito'n til butikken (han har tidligere mobbet Linda for valg av bil), for det første ble han borte lenger en normalt og når han først kom hjem så tok det tid før han fikk somlet seg inn. Linda og Venninnen lurte på om det var noe galt ettersom han brukte så lang tid, men når han endelig kom inn så skjønte de hvorfor, hadde det ikke vært for ørene så ville gliset gått trill rundt , og han utbrøt, "dette er den morsomste bilen jeg har kjørt ever" Ikke noe mere negativt prat om Linda sitt bilvalg etter det nei, det første han skulle gjøre når han kom på jobb igjen var og sjekke om han kunne bytte til alfa når det var tid for ny firmabil. Konklusjon: Alfa har tydligvis fremdeles sine spesialiteter i behold sammenlignet med øvrige biler i markedet. H.R
  8. Har et sett restaurerte classiske Wolfrace alu-felger liggende, pris kr 2000,- Bilder kan sendes på MMS dersom der er ønskelig. mvh H.R
  9. Det skal ikke være noe problem og montere dette dersom du lar gummimuffene sitte på innsugsrøra, da er det bare og tre stussene inn i muffene og trykke det på plass. Har aldri opplevd at det har vært problematisk, sjekk at det ikke ligger noe i klem imellom ventildeksel og innsug. mvh Hans Rune
  10. Hei. Syncsystemet er likt på alle gir og passer om hverandre med unntak av noen enkelte modeller hvor 1-gir var litt annerledes(muligens en eldre type). Sync ringer og dog-hylser er greit og få tak i, dog-ringen på drevene er ikke fullt så enkel men jeg mener og ha sett den for salg hos en av de tyske leverandørene. Bytte syncringer er en grei jobb og kan fint gjøres av en med teknisk innsikt, vær bare nøye med og få alt på riktig plass. Bytte fra gammel til ny(isostatic) overføring er også helt grei jobb, du demontere fremre huset for og komme til gir-velger akselen, du må bore et hull for en splint/bolt som skal sitte i midtstykke for girkassen, dette er i forbindelse med noen posisjonsfjærer for velgerakselens nøytral possisjon. Bygge om fra non lsd til lsd er en møysommelig affære og ikke noe og anbefale, skal det gjøres med godt resultat så krever det MYE jobb, kunnskap og spesialverktøy. mvh H.R
  11. Hei. ikke lett og se ut fra bildet men det kan se ut til og være en av boltene som fester dekslene for kamreimen til blokk/topp. Enig med verkstedet i at det skal godt gjøres at en bolt kan komme utenfra. Dersom motoren fortsatt gikk når du stanse den så er det godt håp, bytt reim og start. NB: dersom vannpumpen ikke har vært byttet så bytt denne, originalen har plast impeller og den sprekker med den følge at impeller glipper på akselen=varmgang ved aktiv kjøring. mvh Hans Rune
  12. Det du har ringet rundt der er den ene rørstussen ut fra bakkant på toppen, det er en fra hver topp som går inn i termostathuset, husker ikke helt om o-ringene var kantete eller ei, men jeg har i allefall benyttet vandelige o-ringer der. I tillegg til disse 2 stussene så har du det lange røret som lugger oppe i V-n mellom toppene, jeg nevnte det tidligere, går fra vannpumpen til termostathuset, her er det også o-ringer. mvh H.R
  13. Det er ikke noe hokus pokus så lenge det er på girkasse siden, bare og løsne termostathuset for derefter trekke det av røret. NB bruk noe til og holde igjen røret slik at dette ikke følger med ut, gjør det det så er det litt pes for og får det på plass i vannpumpen. Husker ikke dimensjonen men du får den på plasser som Tess - AEO etc. mvh H.R
  14. Hei. Det sitter O-ringer på disse rørene (i begge ender). mvh Hans Rune.
  15. Heisann. Det at din bil har gått som leiebil i starten av sitt liv trenger du ikke bekymre deg om, dagens motorer trenger ikke innkjøring som i forna dager. Oljeforbruk er ikke helt normalt for Alfa Busso 24V, men jeg har vært borti en 3,2L som brukte mye olje, sjekket komp og har aldri vært borti en motor med så jevn og fin kompresjon. Den var så bra at stempelfjærer ble utelukket i første omgang som synder for oljeforbruket, imidlertid ble motoren revet ned i sine enkelte bestanddeler. Etter en sjekk av mulige feilkilder viste det seg at oljefjærene rett og slett hadde mistet spennet og slapp mellom olje, mens kompresjons fjærene var gode som gull. Uklart om dette kan være årsaken i ditt tilfelle, men dersom det skulle være det så vær oppmerksom på at 3,2 liters motoren har stempefjærer som er vesentlig tynnere en for 3,0L, dvs. pass på og kjøpe for 3,2L. mvh H.R
×
×
  • Opprett ny...