Gå til innhold

Alfista_QV

Caporeparto
  • Innholdsteller

    478
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nettsamfunnsomdømme

0 Neutro

Om Alfista_QV

  • Rang
    Caporeparto
  • Bursdag 13.12.1988

Demografi

  • Kjønn
    Ønsker ikke å oppgi
  • Lokasjon
    Bærum

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Hei. Jeg sendte deg en melding om 155'n din. Fint om du tok kontakt på 94059911

     

  2. Pen Alfa Romeo 156 Selespeed 99-mod selges. Mørkerød metallic og lyst beige skinn. EU-godkjent og årsavgift betalt. Bilen bærer preg av å ha vært entusiasteid og har diverse godbiter. Av understell er det Bilstein B6/Hr-fjærer. Sommer/vinter på alufelg. Påkostet i det siste med nye plugger, batteri, olje, bærearmer, stabstag, sportseksos bak(rå lyd) m.m. Bilen er per i dag ikke kjørbar pga trøblete selespeed, den detter ut av gir. Selespeeden har tidligere vært overhalt. Den ble kalibrert kort tid før problemet og fungerte bra. Girkassen ble byttet etter problemet inntraff, uten hell, så det står igjen å fikse selespeeden. Legger den ut på vegne av bror, som er i militærtjeneste nå. Gi bud. Jeg har selv en bra og trofast 155 2,0 8V som vurderes solgt. Lav km og det medfølger historikk. Årsavgiften er betalt men den er ikke EU-godkjent. Det medfølger en mangellapp med bagatellene som må rettes opp for å få den godkjent. Lite som skal til for å få mye moro igjen og to nye år på veien. Med vennlig alfahilsen DB
  3. Gjelder Alfa Romeo 156, 1999 mod. Mvh Denis
  4. Har du hjulbolter, evt tips om hvor man kan få tak i de? Har besøkt flere dekkforhandlere og to Alfaforhandlere uten å få tak i boltene. Mvh Denis
  5. Hei. Er det noen som kan ta teknisk kontroll på søndag? Setter pris på om noen melder seg, send meg pm. Instrukser vil bli gitt. Mvh Denis
  6. I morges stemplet jeg en 30-dager billett til bruk i kollektivet. I dag startet også bilen Hadde tidligere renset releer og sikringer bak batteriboksen. Byttet plass på dem i dag, og børstet litt ekstra så var alt i orden. Det var sannsynligvis releet til bensinpumpen som var problemet grunnet irr og korrosjon. Noe skuffet over at bilen ikke startet, men var ikke bekymret da jeg føler at TS-8V er en skuddsikker maskin og at feilen måtte skyldes en bagatell. Takk til alle igjen for nyttige tips. Dere viser at cuoresportivo.no fortsatt er et nyttig forum. DB
  7. Takk for gode forslag Ronny og Erik. Har bestilt en overgangskontakt for diagnoseapparat, kanskje den vil vise hvor feilen er.
  8. Hei. Bilen har hittil gått problemfritt. Motoren slo seg av i fart, og jeg fikk startet den igjen med det samme. Ingen tegn til at noe er galt etter det. Starter bilen normalt igjen dagen etter, og den går ett minutt på tomgang før den slår seg av. Fikk start på den noen ganger etter det, men den slo seg av igjen før det ikke lenger var noen tegn til liv. Det kommer ikke gnist på pluggene. Det kom litt gnist fra den ene siden mens den fortsatt kunne starte før motoren slo seg av igjen. Har noen opplevd lignende tilfeller? DB
  9. For å tette bensintanken kan du prøve "kjemisk metall". http://www.torshovbil.no/sider/vare?varenr=115843091
  10. Den som sitter ved filteret mener jeg er kun til varsellampen, dersom oljetrykket blir for lavt eller for høyt. Har fått tak i en sånn. Det jeg er ute etter er den som viser hvor mange bar oljetrykket er, denne sitter under innsuget. Lykke til med motoren, og si ifra dersom oljetrykksgiveren skulle være til overs. Den fungerte på motoren du har. DB
  11. Det er snakk om en 8V. Si ifra om du vil selge den fra motoren jeg solgte til deg
  12. Det er såvidt jeg vet Zender-skjørt. Her er et bilde av dem etter lakkering i 2010:
×
×
  • Opprett ny...