Gå til innhold

Merson

Artigiano
  • Innholdsteller

    65
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

    Aldri

Nettsamfunnsomdømme

0 Neutro

Om Merson

  • Rang
    Artigiano

Demografi

  • Kjønn
    Ønsker ikke å oppgi
  1. Ja de stopper når jeg kortslutter ledningen.. fikk det bare ikke til å stemme med at termokontaktet var normalt åpen.. burde den ikke vært normalt lukket isåfall?
  2. Hmm, på min virker det som det er motsatt funksjon. Når kretsen er åpen så går viftene hele tiden men hvis jeg "lukker" kretsen så stopper de. er det andre ting som kan starte viftene eller er det kun denne bryteren?
  3. Hvis man fjerner føleren fær man en åpen krets og da skal viftene gå altså? Det vil si at når man Ohmer føleren burde man måle kortsluttning når kjølevannet er kaldt.. min føler er "åpen" hele tiden, så det blir ingen endring om jeg kobler den til eller fra.
  4. Hei. Har fått et problem med GTVn min som jeg håper noen her kan hjelpe meg litt med. Når jeg slår på tenningen så starter kjøleviftene med en gang og de stopper ikke før jeg slår av tenningen igjen. Hva kan være årsaken til dette? Hadde en mistanke om termokontakten som står på radiatoren, men viftene går selv om jeg kobler denne fra. Er det noen som vet om det er en NC eller NO kontakt på den? Håper noen har gode råd og komme med slik at jeg får temperatur på motoren i sommer
  5. Hei, er på utkikk etter nye seter til min GTV tb 96 mod. De jeg har er veldig slitt, særlig det på førersiden.. Håper noen der ute har stående noen de vil kvitte seg med.
  6. Heisan. Er det noen som kjenner til denne bilen: http://www.nbfbildeler.no/templates/PartInfoDetails.aspx?Matrix_Id=1&Brand_Id=1100&Model_Id=1125&PartGroup_Id=25&Part_Id=7201&Storage_Id=113898638 Det er en rød GTV med reg nr BD39286 som ble vraket 1 januar 2012. Den er merket med klasse A "bra motor", men de har ikke mer info om den.. Tenkte jeg skulle prøve å kontakte den forrige eieren for å finne ut tilstanden på motoren før jeg i det hele tatt vurderer å kjøpe den.
  7. Lysten på å få bilen i orden stiger med sommervarmen.. Er det noen som vet om en brukt motori god stand eller hvor man kan få tak i overhalte motorer til denne bilen? Sjekket linkene lengre opp i tråden, har hatt dårlige erfaringer med bruktmotorer fra opphøggere tidligere så er litt skeptisk til å kjøpe fra en slik. Verkstedet trengte 15 timer på motorbytte så har litt rom for å kjøpe motor hvis jeg finner noe bra.
  8. Interiøret såg flott ut! Nydelig jobb:-) Det er ikke det som bekymrer meg, det kan jeg som sagt fikse etterhvert. Det er å punge ut med ca 60000++kr som er skremmende.
  9. Takk for gode svar. Bilen er sort og jeg har hatt den siden 2004, har ikke ligget ute for salg den tid jeg har eid den. Hadde jeg kommet unna med 30-40000 så hadde jeg nok vurdert det sterkt men det virker som uansett hvilken løsning jeg går for så blir beløpet bortimot dobblet.. Bilen er ikke helt strøken nei, Karoseriet ser bra ut men sete og interiør bærer litt preg av at bilen er 17 år nå. Sliter veldig med å finne ut hva jeg skal gjøre, hadde vært sykt skøy og hatt den til sommerbil.
  10. Nå etter at bilen har stått lagret i 3 år og jeg har kjørt rundt i en Skoda Superb tok lysten på å kjøre Alfa overhånd igjen.. Sendte bilen på verksted og det viste seg at mine frykter stemte. De fastslo fort at det nok va rådelagrene som hadde gjort sitt. Kostnadsestimatet for bytte av disse, samt div andre ting som følger med etter lang tids lagring kom på mellom 50 og 60K! Det kunne også stige høyere hvis det viste seg skader på veiv o.l.. Dette er jo i utgangspunktet uaktuet å gjøre noe med, er det noen som har forslag til løsning eller hvert borti lignende situasjoner før?
  11. Det er litt av problemet, jeg bor i Nordland. ca 40 mil fra nærmeste Alfa verksted. Har hatt bilen inne på verksted her, men de vil ikke se på den pga manglende kunskap om motortype...
  12. Har ikke målt trykket med en ekstern måler nei, men registrert at kobler jeg ifra føleren så slukker lampa. hvis føleren var dårlig, burde den ikke da jukset på hele linja og ikke bare når jeg får temp på bilen? Lyden kommer etter gasspådrag når bilen står på tomgang også, så sant motoren er blitt litt varm. på kald motor er det ingen ulyd. Lyden har en litt mekanisk klang over seg.. Hilsen Alfa eier som snart graver seg ned og kjøper Toyota!
  13. Er mer som en "klapre lyd", men kommer som sagt bare når motoren begynner å bli varm og jeg mister oljetrykket og bare ved at jeg gir gass og slipper den opp igjen.. Kan det være oljepumpa som ikke klarer å få olje opp i toppen og derfor kommer denne lyden? tenker ventiler o.l.... Tenkte jeg skulle tømme olja av den imorgen og se om det var noe metallspon i den.
  14. Hei, ett problem avløser det forrige med min GTV, trodde først jeg mistet oljen men det viser seg at det er oljetrykket som forsvinner når motoren nærmer seg 50 grader. lampa slutter å lyse når jeg gir litt gass men kommer tilbake så snart jeg slipper den ned på tomgang igjen.. Har også en stygg klunkelyd som kommer når jeg slipper opp gassen når motoren er varm. på tomgang høres ingen lyd, bare når jeg slipper opp gassen.. Er det som jeg frykter rådebank? høres egentlig ut som om lyden kommer fra toppen men den kan jo forplante seg regner jeg med.. Har mistet helt tålmodigheten når det gjelder bilen, har brukt FRYKTELIG mye penger på den de siste årene men kommer liksom aldri helt i mål. All hjelp og tips tas imot med stor takk!
  15. skal hente bilen min idag på verkstedet, skal sjekke da. mistet du mye olje når tetningene var gåen?
×
×
  • Opprett ny...