Gå til innhold

CatoK

Apprendista
  • Innholdsteller

    6
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nettsamfunnsomdømme

0 Neutro

Om CatoK

  • Rang
    Apprendista
  • Bursdag 30.01.1990

Demografi

  • Kjønn
    Mann
  1. Hei, er det noen som har koblingen mellom fjærbein og nivåsensor til 159 med xenon liggende?
  2. Det er vel forsterket i den grad at de to endelagrene har gått fra Ø55 til Ø62mm i tillegg til den oljekanalen. Det er som nevnt i første innlegg et alternativ sammen med oppgradert diff, dog et mer kjedelig ett.
  3. Q-System.pdf Litt info om Q4-systemet i 159 Link om bytte til F40 i vectra: https://www.vectra-c.com/forum/showthread.php?217142-What-do-I-need-to-change-from-an-M32-to-F40-gearbox
  4. CatoK

    159 TBI Q4 mulig?

    Hei, har en 159 TBI som trenger en overhaling av girkassa type M32. Har lekt litt med tanken om å få inn en F40 girkasse, evt. skaffe en Q4 donorbil og bruke til å bygge om selv om ikke disse akkurat vokser på trær... (Sverige?) Noen som vet om dette er mulig både teknisk og ikke minst med tanke på godkjenning? Hvorfor den ikke ble levert med dette skjønner ikke jeg Utslipp? Etter litt research har jeg kommet frem til at blokka på TBI visstnok er bygd på JTD-blokka og boltmønsteret for girkassa visstnok skal være likt over hele linja. Dvs. for å få inn en F40-kasse så må en bare nytt svinghjul/clutch og girvaier(?), men er det bolthull i TBI-blokka slik som det er i en JTD-blokk slik at en får montert Q4-transferkasse? Resten av drivverk ville vel vært å bare flytte over? Andre utfordinger? VDC måtte kanskje oppdateres/flashes? Er det noen som vet noe om dette, eller bare har en mening så skyt ut! Alternativet er overhaling av girkasse og å få inn en ordentlig diff. mvh Cato
×
×
  • Opprett ny...