Gå til innhold

Chirm

Artigiano
  • Innholdsteller

    59
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    7

Chirm vant sist dagen den 11. juni

Chirm hadde det mest likte innholdet!

Nettsamfunnsomdømme

85 Superbo

Om Chirm

  • Rang
    Artigiano

Demografi

  • Kjønn
    Kvinne
  • Lokasjon
    Eidsvoll Kommune
  • Interesser
    Hm, Alfa Romeo?

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Siden sist innlegg har jeg blitt operert.Gjensynsgleden var derfor stor når jeg i går kunne fikse litt lett på småplukk på bilen. Speedometeret viste over 10km for lite, se lengre opp i tråden. I dag har jeg rolig tatt en rask spyling av motorrommet da jeg vet at jeg ikke ha rukket dette siden jeg hentet bilen i påsken. Ble brukt > Turtle Wax Extreme Prewash-T < ublandet fra flaske med spraymunstykke. Lot den virke noen minutter før jeg spylte lett av med en hageslange. Resultatet er langt ifra perfekt, men føles godt å få vekk noe av støvet etter vinteren. Forsatt god sommer! - Chirm
  2. Dagens stemningsbilde. Gjør seg med å tørke over inni bilen og vaske matter, og behandle setene med rens og balm fra AutoGlym 😍 - Chirm
  3. Og vi gir oss ikke! Siste innspurt før en liten periode med recovery. Skal opereres på mandag så dette ble plutselig en liten sprint. Hva har jeg rukket siden sist? Ny motorfesteforing på plass, resulteter i at, voila! MOTOREN ER HJEMME!!! Girkassa lurker i bakgrunnen! Men siden 147 1.6l TS ikke har likt utløserlager som 2.0l TS GTV så må jeg finne ut om hvordan jeg skal få dette til å passe. Gjenstod frem til i dag å plombere uttaket til olje-varmer/kjøler fra orginalt av. Termostathuset så ble koblingen tatt ut, og byttet ut med en gammel oljebunnplugg, og jeg har improvisert litt for å tette hullet i kjølingen. Her ser dere hvor jeg har tettet igjen den ene utgangen på termostathuset med pluggen:* Det andre hullet har jeg i iver ikke klart å ta bilde av, men lover å legge ut bilde av løsningen ved neste anledning! En liten sneak peak på målerne jeg monterte i forrige innlegg. Disse har jeg loddet opp lys til, i dimmeren, så de fungerer på lik linje som resten av lysene i bilen. - Chirm
  4. Slitne seter selges. Gi bud. Står i Eidsvoll. Kjøpt her inne, og har fått tak i trekk til døra. Selges da jeg har fått tak i sorte Momo phase 2. Kan selge ting hver for seg. Mangler nakkeputer i baksetet. Og mindre bits and pieces.
  5. Mål(ere) Kommet i mål, omtrent, med enda litt småtteri! Det var ønskelig for min og motoren sin del å skaffe litt ekstra live overvåking, og ble anskaffet 2 målere fra VDO Cockpit serien, den tilbyr grønt lys og rød nål. Slik som det er i de orginale i GTV'en min. Noe justeringer og vurderinger og endringrer og litt til for å finne ut at DER! vil jeg ha dem. Legger ved noen bilder som forteller det meste. Grovarbeidet er gjort og mangler å tre ledninger og den biten. Samt masse masse masse mer på to-do lista. Du trenger: - Målere - Noe å sette målerne i. (Blanking plate til radiospilleren i mitt tilfelle.) - Noe å måle med, om ikke øyemål er bra nok. - Bor som er bittelitt mindre enn målerne (51mm mot 52mm i mitt tilfelle.) - Noe å drive boret med. - Noe skrapt noe til å jevne ut plastikken rundt hullet. (Skalpell, kniv) - Lakk i matchene farge. - Klarlakk til matchene glans. Voila! - Da ble jeg 2 målere rikere! Og en radiospiller fattigere.. eller ble jeg fattigere? Følg med! Det gjenstår riktignok litt pirk og plukk før det ble perfekt, men regner ganske bra ute nå, og lakk liker ikke de andre i husstanden at jeg sprayer rundt meg inne.
  6. Må fungere. Min har tatt kvelden. Gi meg ett tilbud - Chirm
  7. Mer motor-jobb. Bare svinghjul og girkasse og noen motorfester så heise inn i bil!!! Og feste strammeren til multireimen, jeg vet. Og jobber videre i bilen også! Litt mer lyd-demping så det kan det hende at bilen blir brukbar på langturer også. Klippe klippe klippe, så raskt og effektivt at det blir dårlige bilder ut av det og! ' Fikk roet meg ned og tatt ett ok bilde når jeg var ferdig med å "lime" selvklebende lyddemping. Gjør ikke noe med ryggen, da det er orignal isolasjon som er 30mm tykk, var kanskje 40mm en gang i tiden for 20 år siden. Gammelt bilde: Gleder meg litt jeg. Gjør du? - Chirm
  8. Tja, venter egentlig bare på at lakk skal tørke og tiden til fornuft skal bli brukt. Ble derfor rigga til vask i bilen mens den er nokså strippet ned. Vi robbet mamma's kjeller for multifunksjonell støvsuger fra Nilfisk som takler de "tøffeste" utfordringene til bruk hjemme. Fungerer like fint på tørre som våte overflater så tenkte at denne skal få dure litt. Starta med: Før en runde med opprydding av skruer og vertøy, før støvsuging, såpe så damp. Og støvsuging igjen! Resultatet ble jo nokså greit med en runde "turtle wax power" greie til tepper og gummimatter, og damp. Lukter mye bedre og kjennes litt bedre ut. Da vet jeg at det er skikkelig reint når jeg skal montere inn interiør ved en senere anledning. - Chirm
  9. Hei! Prøvde meg tidligere å spørre den fine fjesboka men mye urelevante svar på priser på helt andre motorer, tilogmed andre modeller. Har utført reg.reim bytte og virker kanskje "dumt" å spørre. Men jeg lurer altså på hva du betalte for å bytte reg.reim på en 2.4l JTDm motor i 939 serien. Da ønsker jeg svar for den motoren, ikke de andre motorene. Kjekt å vite for nestemann kanskje? bilde for oppmerksomhet -Chirm
  10. Skullet gjerne sagt til helgen, men har altformye som skjer på en gang på ting som ikke er relatert til bilen! Alt blir estimat, men en dag så må det da vel gå i hånd? 😂 Og nei, er ikke sååå fryd og gammen, du blir redd alt som kan ripe den. Også vet du at motoren er millionerganger finere enn bilen, huff. hehe.
  11. Il cuore del motore... Motoren ble gjort klar til lakkering, og planen var å skru på dekslene til Reima. Erm, nei. Disse var så gedigne store at jeg heller plastret godt rundt for å få mest mulig lakkert. Bilder sier mer, så forsetter bare med det! På med småtteri, manifold og innsug. Før jeg skal skaffe noen nye sensorer og gjøre klar motorfestene.
  12. Det blir gjort litt hele tiden! Har ett innlegg tidligere hvor jeg kjapt prøvde litt damp på begrensede områder men slo fra meg tanken både av tips av flere og at det var altfor kaldt ute til at vannet hadde fordampen da. Så ble kjøpt inn rens og balm fra Autoglym. Noe er vel bedre enn ingenting. Arbeidsplassen flyttet innomhus og Satt meg godt ned i arbeidstolen. Renseverkstedet består av ett stykk uferdig kjellerstue, samt ett ekstra sett med seter. Snasent, hæ? Skikkelig stoler trengs til å gjøre noe arbeid! Ble også lånt en JBL Extreme for litt klassisk musikk under kosejobben! Resultatet ble bob bob, men skinnene syntes til å sette pris på en runde vask og balm. Virker friskere i allefall! Enjoy more photos! Disse kommer for salg når jeg fått kloa i sorte skinnseter med samme stil! -Chirm
  13. Takk! 😍 Er greit at noen faktisk sier det og ikke bare leser uten å gi ifra seg noe tegn. (Slik som meg, altfor dårlig til å både lese og være aktiv med på andre sine ting her inne, tilgi meg litt, om mulig. Går flere timer dagen på Alfa Romeo relaterte prosjekter!)
  14. Tjoa! Men jeg synes det ble rotete med den lilla-fargen, Dessuten var den jo solbleket. Gikk ikke igjen noen steder. Blir en veldig mørk bil da jeg har hørt rykter om at jeg har vunnet bud på komplett sort momo phase 2 interiør. Så blir mye sort. Hadde jeg funnet rødt, eller beige, kunne jeg ha tatt trekket i samme fargen som setene i hatthylla bak.
  15. Trekkene til høytaler og baklyset har i dag fått en liten make-over og vil i morgen bli montert. Gleder meg allerede kan du si! Legger bare ved noen bilder og holder oppdateringen kort som vanlig. Bilder som sagt, sier mer enn 1000 ord. På første bildet ser du alle dekslene uten trekk, og gamle (lilla) solbleket trekk mot ny rull fra Biltema. Ble bare prøvemontert den i midten i dag. Prøver resten når nye dørpaneler og høytalere er på plass. Trenger også noen klips i erstatning. Så får vi se endelig resultat om en tid fremover. -Chirm
×
×
  • Opprett ny...