Gå til innhold

Jojjo

Apprendista
  • Innholdsteller

    9
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nettsamfunnsomdømme

8 Neutro

Om Jojjo

  • Rang
    Apprendista

Demografi

  • Kjønn
    Mann
  • Lokasjon
    Tromsø

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Planen var egentlig å slutte å bygge om stereoanleggene i bilene jeg har hatt nærkontakt med, men det ser ut til at det blir enda en runde. I den klassiske tidsklemma så vil det ta tid, men jeg er i forberedelsesfasen. Bilen er en GT 3.2 fra 2004. Spørsmålet er til å begynne med om noen har demontert noe fra innertaket? Er det mulig uten å skade noe? Jeg bor i Tromsø, og DAB fungerer på bunnivå straks man forlater Trøndelag på vei nord. Jeg vil skifte antenna jeg har på taket til en antenne som både tar FM (for å kjøre til Sverige), DAB og GPS. Hvor går antennekabelen, og er det noen anbefalinger på hvor kabel legges? Kan de opprinnelige kablene for GPS og FM fremdeles benyttes? Dette vil bli en del av en større jobb hvor jeg skal skifte radioen (selv om jeg digger å ha SIM-kortet rett i spilleren), koble til et ryggekamera (begynner å bli gammel og knirkete i ryggen, og jeg har ikke ryggesensorer som hyler) samt hekte på hengerfeste. Jeg ser for meg at mange grøsser av hengerfeste på en GT, men jeg trenger å kunne kjøre på fyllinga med stil innimellom. Når det først blir kabelkalas så tar jeg alt samtidig. Men som nevnt, jeg trenger litt hjelp med antenna først. Har noen demontert noe i taket?
  2. RSA fikset et par. Takk. RSA fikset et par med to uker levering. Kjøpte like gjerne begge sider selv om den ene var intakt.
  3. Hei. Jeg var innom lokalverkstedet en tur for en kontroll av forstilling, og da tok de like gjerne en litt større titt. Bremseskjold bak har gått omtrent i oppløsning, og jeg lurte derfor på om det er noen forskjell på bakbremsene på disse bilene, så jeg kan benytte støvdeksel fra hvilken som helst modell? Jeg er i læringskurven på GT, og antar at det er større forskjell på disse dekselene foran. Jeg skal skifte til vinterhjul snart, så da kan jeg like gjerne ta av skivene bak og skifte de dekslene - dersom de er greie å oppdrive. Hilsen Morten.
  4. Jeg innser nå at dette ikke var mulig å gjennomføre, uten å betale helt hinsides summer i avgifter ved import. Det hagler med helt ypperlige modeller i Tyskland, og særlig Nederland, men det å hente den til Norge er økonomisk ruin. Men nå er jeg isteden eier av en GT 2004.
  5. Jeg børster støv av den snart ett år gamle forespørselen. Jeg har lett lenge, både nært og fjernt, og det har vært noen aktuelle kandidater, men ingen som helt traff blink. Enten har de hatt et helt udefindert lyst interiør, med brunt dashbord, ellers har det vært automatgir, noen helt utslitte og noen svindyre. Og jeg kan ikke kjøre med L uten manuelt gir. Barna må jo få en viss oppdragelse. Det nærmeste jeg kom var en som stod i Frankrike, perfekt, helt til det viste seg å være Q2. Og det blir meningsløst i Tromsø - i tillegg hadde jeg fått problemer på hjemmefronten... erstattet Tiguan 4-motion med en Alfa framhjulstrekker. Så jeg er fremdeles på leting, om noen har planer om salg.
  6. Jeg har nå kommet i en alder der alle menn jeg treffer (f.eks. i forbindelse med trening til barna) spør om følgende for å starte en samtale: - Fornøyd med bilen eller? Tja, den går bra men har et designmessig preg av å være en "Norgesvenn". (Alle vet jo hvordan det går med artister som blir Norgesvenner - da er det ganske kjedelige greier.) - Går den langt på mila? Aner ikke. Jeg fyller når det trengs. Så om Holden-V6'en er tørst så er det helt i orden, Shell ligger 1 km unna. Jeg var ikke klar over at den brukte direkte innsprøytning, men det er jo pros/cons med dette også. Litt høyere utslipp (høyere importkostnad) men det gir vel også mulighet til å ta inn noe mer luft og utnytte en høyere kompresjon. Har egentlig bare (begrenset) erfaring med Lampredi sin 8-ventiler fra tida med Abarth 130 TC. Det gikk noen liter 98 bly der også. Så derfor står fremdeles 159 (designperle) SW (plass til liten barnevogn) V6 (skikkelig motor) Q4 (krav fra kona / bosatt i Tromsø) øverst på lista over ønsket bil for tiden.
  7. Italiensk bil med V6 - Busso eller ikke. Så lenge følelsen er der, og motoren er solid så holder det for meg. Jeg trodde uansett Alfa Romeo hadde tunet Holden-motoren for å få litt italiensk ånd ut av den.
  8. Hei. Etter noen år med tysk TSI-motor, så ser jeg etter en italiensk V6 med "4-trækk". Jeg vet det er få av disse, men jeg har det egentlig ikke travelt. Dagens kjedelige Tiguan (sjelden, sportslig bensin fra 2009 med adaptivt understell) skal etterhvert finne ny eier. Jeg ønsker meg tilbake til en tilværelse hvor jeg snur meg etter å ha parkert italieneren - nå sliter jeg med å finne igjen tyskeren siden det gjerne står 4 like på rad. Send meg en PM eller ring på tlf 9-3-2-0-0-9-3-8 dersom noen vet av en som skal selge eller du selv vurderer det. Utstyrsnivået på 3.2 JTS V6 Q4 er vel høyt nok fra før, så jeg har ikke noen særlige krav. Hengerfeste vil monteres dersom det ikke er der allerede. Morten W. (Trønder bosatt i Tromsø, og er ikke redd for å reise langt etter rett bil.)
×
×
  • Opprett ny...