Gå til innhold

Rosso 4C

Uno dei ragazzi
  • Innholdsteller

    138
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    30

Rosso 4C vant sist dagen den 13. november 2019

Rosso 4C hadde det mest likte innholdet!

Nettsamfunnsomdømme

314 Splendido

Om Rosso 4C

  • Rang
    Uno dei ragazzi

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Det må vel ærlig sies at jeg ikke har førertalentet til å trylle frem alt den bilen har å fremvise av kjøregenskaper. Det er skikkelig trist at situasjonen har bidratt til at Alex ikke kommer opp hit i år. Av ovennevnte situasjon står bilen ennå i Papenburg. Dels pga forsinkelse på deler og dels pga problemer med hjemtransport. Nesten viktigst for meg er å få i ny IC for å fullføre en revidert tuning av ECU'en. De har kjørt en ny tune med 335HK/425Nm. Litt snillere effektkurve enn den som er programmert i ECU'en nå, men hevet turtallsperra til 6500 o/min. Det holder med et girkasseras når FCA ikke klarer å fremskaffe deler og man ender opp med ny girkasse. Alex testet min bil på banen nå i helgen som var. Alt fungerte som det skal, men den sølvfargede 4C'en ødela girkassen samme dag. Jeg tror ikke den har gått mer enn 6000km. Kun kjørt på bane, men allikevel. Sist jeg var i kontakt med André hos alfisti.net skrev han at de også hadde solgt en girkasse til en 4C som aldri har tunet eller kjørt på bane. På den annen side Rune, så er frua skikkelig fornøyd om dagen. Det er mye energi og frustrasjon som må ut i hage og hus. Greit å fylle tiden med noe så ikke savnet blir for stort. Håper å ha bilen hjemme om ca 3 uker. Da...
  2. He-he... Det blir egentlig bare et rom i oppkjørselen hvis man ikke har en bil til å ha i den. Jeg får ta meg en tur på Corsaen til helgen for å lukte og høre på bensin som blir forbrent på riktig måte ;-)
  3. Endelig fått litt tid til garasje også. Regn lørdag kom som bestilt. Prosjekt "få mest mulig opp fra gulvet" kom et steg lenger med feste til QuickJacksene på veggen.
  4. Heldigvis funker alt som det skal både med girkasse og eksos. Bøllete lyd, men kanskje litt fet blanding?? 0a1c7a3d-7ff6-411a-bf0d-b9f9bd1a2afe.mp4
  5. Jeg har vært klar lenge, men nå ser det ut til å klarne i horisonten også. Testdag i morgen på banen i Papenburg for å se om ny ECU-tune fungerer...
  6. Da ser det ut til at møtes i Le Mans neste år i steden. Begynt å glede meg allerede. https://www.lemansclassic.com/language/en/2021-le-mans-classic/
  7. Complimenti! For et alldeles herlig prosjekt! En kjenner en blir litt tent når det rykker litt gassfoten og en får lyst til å kjøre 🏎 🏎 🏎 når en ser bildene Forza!
  8. Tempkontroll del 2 Eksos - "Korona-problemer" Plutselig ble fremdriften og ferdigstillelsen av bilen problematisk. Etter at bakfangeren kom på ville Marco sette på den bakre halvdelen av eksosanlegget. Slik fremvist på nettsiden til Scara73 og utprøvd før anlegget ble sendt bort for Inconell-wrap skulle rørene skjøtes i hverandre, 70mm innside/utside. Men, nei det skulle visst brukes et skjøtestykke, ca 140 -150mm langt, mellom rørene. Det var ikke med i forsendelsen. I og med at dette ikke har vært omtalt fra produsent har det heller ikke blitt etterspurt. Jeez 🤬 Dette har nå blitt etterlyst, men hvem vet når det kommer noe fra Nord-Italia nå. Den må antakelig Marco produsere selv. I tillegg må nesten denne delen også sendes bort for å få på Inconel. Skjøten er mer eller mindre rett under ECU'en. Det skal ikke være lett... Dette gjør at alt ikke rekker å bli ferdig til neste helg, så nå er henting av bil utsatt. Hvem vet hva som kommer av restriksjoner på reise fremover også 😣
  9. Aero del 1 Track day vinge, en liten utvidelse... Kort innpå med et lite tillegg her; Nå har bakfangeren kommet på og formen på "svanenakkene" til vingen har fått sin endelige form. Det er nok ganske sikkert at Marco synes jeg har vært pirkete og vanskelig på utformingen, men jeg synes det må se litt estetisk vakkert ut også.
  10. Jo takk! Bilen er ytterst spartansk innredet, men har du hjelm så har jeg et ekstra sete 😄
  11. Fuckin' hell, she's alive!! 5f9bc057-c5c3-44a6-9d05-4942f99b5b9a.MP4
  12. Aero del 1 Track day vinge Helt siden jeg så 4C'ene i Papenburg med de svære bakvingene (egentlig fra Corvette) har jeg tenkt at "Det der hadde vært rått!" De har boltet festene til vingen permanent i bakramma, men sånn får ikke jeg av åpenbare grunner gjort det. Som publisert tidligere så fikk jeg fødselshjelp til en idé om en avtakbar vinge etter å ha sett en youtubevideo av en ur-911 med bl.a. dette. I og med at oppsettet er grundig testet på bane fra før så har det mest vært å drodle om hvordan vi skulle feste "holderne" i bakramma på bane. Nå er det nye bakstykket produsert (i 5 eks) og montert på bilen. Innfestingspunktene blir inne i fordypningen hvor bakskiltet står til vanlig. På banen må det skrus inn 2 aluminiumsstykker som svanehalsene festes til. Jeg antar at det tar omlag 10 min å montere alt. Vingen får plass i passasjersetet til og fra banen. Det hele må seff balanseres med mere downforce foran på bilen og der håper jeg de får til å produsere ideen (i karbon) som jeg stjal fra et bilde fra fronten av siste generasjon 911 gt3 rs.
  13. Kult! Jeg gleder meg veldig! Mvh Ole
  14. Fire måneders frustrasjon blåst bort. Ny girkasse med revidert LSD i bil. NÅ gleder jeg meg til våren!
  15. He-he... Du minner meg faktisk litt på en idé som jeg har tenkt på før. Vi må få endret girskiftene tilbake til hvordan de var tidligere med kortere (og mer brutale) girskift!
×
×
  • Opprett ny...